Gå til innhold

Vondt nese som blør lett..

Anbefalte innlegg

Gjest nesestyver

Jeg har en god stund nå, nesten et år vært litt ”plaget” med at jeg blør en del i nesen. Ikke så ofte det faktisk blør ut, men stort sett hver morgen ligger det størknet blod i hvertfall det ene nesboret. Det skal heller ikke så mye til av pilling før det renner ut blod.

Når jeg snyter meg kommer det ut skorper og litt blod, og nesen føles nesten tett av alt dette av og til.

Noen ganger innimellom så kommer det også ”flekker” der inne som er utrolig såre, og som også har slike skorper. Disse gjør at det nesten er smertefult bare å ta på nesen utenpå. Men disse blir borte igjen en stund før de kommer tilbake, ofte på samme sted.

Noen som har peil på hva dette kan være evt hva jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172727-vondt-nese-som-bl%C3%B8r-lett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hilsen bare meg i dag

Kanskje du bør slutte å pille deg i nesen?

Tilbakevennende sår på samme plass kan vel være litt mer alvorlig enn som så også. Jeg ville gått til lege med det og funnet ut om det var noe galt. Kanskje er det bare å svi over noen blodkar som skal til, kanskje er det noe langt mer alvorlig. Nei, kom deg til lege med en gang så slipper du å engste deg

Gjest nesestyver

Kanskje du bør slutte å pille deg i nesen?

Tilbakevennende sår på samme plass kan vel være litt mer alvorlig enn som så også. Jeg ville gått til lege med det og funnet ut om det var noe galt. Kanskje er det bare å svi over noen blodkar som skal til, kanskje er det noe langt mer alvorlig. Nei, kom deg til lege med en gang så slipper du å engste deg

Jeg piller ikke nesen så mye, men for å få puste må en jo få ut litt av det som har størknet der inne. Det er ikke pilling som er skyld i dette det vet jeg.

Jeg piller ikke nesen så mye, men for å få puste må en jo få ut litt av det som har størknet der inne. Det er ikke pilling som er skyld i dette det vet jeg.

ok. Men det kan være så enkelt at man bare trenger å svi over noen blodkar som er lettblødende eller danner "skjell". Er litt ubehagelig det første døgnet, for du får en tampong som du må ha i nesen i noen timer etterpå, og må puste gjennom den andre neseboren eller gjennom munnen den tiden.

Lykke til!

Gjest nesestyver

ok. Men det kan være så enkelt at man bare trenger å svi over noen blodkar som er lettblødende eller danner "skjell". Er litt ubehagelig det første døgnet, for du får en tampong som du må ha i nesen i noen timer etterpå, og må puste gjennom den andre neseboren eller gjennom munnen den tiden.

Lykke til!

Ok:) Får ta turen til legen da, men synes liksom det virker som litt "lite" å gå til legen med...

Dessuten er det mange steder det må være umulig å komme til da, med sviing, langt bak i nesen ved halsen omtrent..?

Ok:) Får ta turen til legen da, men synes liksom det virker som litt "lite" å gå til legen med...

Dessuten er det mange steder det må være umulig å komme til da, med sviing, langt bak i nesen ved halsen omtrent..?

Hvor langt det går an å komme til ved sviing vet jeg ikke, men tror nok man kommer ganske langt bak. Er det problem å få gjort det i våken tilstand kan man kanskje gjøre det i narkose. Snakk med legen din om dette!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...