Gå til innhold

treg mage..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nok krype til korset og kjøpe noe som får fart på magen på apotektet... men hva? Er gravid..

Skrevet

Du har selvfølgelig prøvd masse fiber og masse vann, svisker, linfrø og Biola? ;)

Skrevet

Du kan bruke lactulose, det gjorde jeg sist gang jeg var gravid.

Ellers vet jeg at det skal hjelpe å drikke mye, og at kiwi og svisker hjelper på hard mage. (Banan skal man IKKE spise når man har treg mage..).

Se her:

http://www.lommelegen.no/art/art1804.asp

Skrevet

Du har selvfølgelig prøvd masse fiber og masse vann, svisker, linfrø og Biola? ;)

Drikker masse vann.. spiser grovt brød, liker ikke svisker eller biola..

Skrevet

Idoform (kapsler) inneholder de samme bakteriene som finnes i youghurt. Men det tar et par dager før du merker noe, så hvis du er fullstendig "tett" kan det være behagelig å ta noe mer hurtigvirkende....

Men selv om du gjør det, så kan idoform være fint å ta samtidig for å bygge opp igjen en sunn bakteriekultur.

Skrevet

Press i deg Biola med Blåbær, du liker vevl yoghurt, eller?? Det smaker jo som drikke yoghurt. Jeg trodde ikke jeg likte den,en smakte og den var kjempe god.

I tillegg til at du er gravid har du sluttet å røyke også, og det gjør jo ikke akkurat fordøyelsen bedre. Jeg fikk svært treg mage da jeg sluttet. Men hjalp betraktelig med Biola.

Skrevet

Lucolac hjalp veldig godt på min trege-gravide-mage :o)

Skrevet

Lucolac hjalp veldig godt på min trege-gravide-mage :o)

Duphalac det het?.. *rødme*

Skrevet

Press i deg Biola med Blåbær, du liker vevl yoghurt, eller?? Det smaker jo som drikke yoghurt. Jeg trodde ikke jeg likte den,en smakte og den var kjempe god.

I tillegg til at du er gravid har du sluttet å røyke også, og det gjør jo ikke akkurat fordøyelsen bedre. Jeg fikk svært treg mage da jeg sluttet. Men hjalp betraktelig med Biola.

Liker ikke yogurt noe særlig nei.. men dunker blåbær? Trodde man ble hard i magen av det jeg? Har masse blåbær hjemme da! Kan lage blåbær-shake? ; )

Skrevet

Idoform (kapsler) inneholder de samme bakteriene som finnes i youghurt. Men det tar et par dager før du merker noe, så hvis du er fullstendig "tett" kan det være behagelig å ta noe mer hurtigvirkende....

Men selv om du gjør det, så kan idoform være fint å ta samtidig for å bygge opp igjen en sunn bakteriekultur.

Tok idoform da jeg var i Jugoslavia.. Var tett da og jeg ...

Alltid hatt litt problemer med fordøyelsen, men for ca. et år siden ble det mer regelmessig, men nå etter jeg ble gravid er det full stopp... Vil bare ha normale dovaner, ikke sånn at jeg må styrte til do..

da jeg var mindre var jeg kun på do en gang i uka..

Skrevet

Liker ikke yogurt noe særlig nei.. men dunker blåbær? Trodde man ble hard i magen av det jeg? Har masse blåbær hjemme da! Kan lage blåbær-shake? ; )

Neineinei! Blåbær har motsatt effekt! ;)

Skrevet

Tok idoform da jeg var i Jugoslavia.. Var tett da og jeg ...

Alltid hatt litt problemer med fordøyelsen, men for ca. et år siden ble det mer regelmessig, men nå etter jeg ble gravid er det full stopp... Vil bare ha normale dovaner, ikke sånn at jeg må styrte til do..

da jeg var mindre var jeg kun på do en gang i uka..

For å oppmuntre deg litt, kan jeg fortelle at jeg var som deg før jeg fikk barn. Alltid plaget med "treg" mage, og fikk lett forstoppelse..

Etter jeg fødte min sønn, forsvant problemet for min del!

Deilig :-)

Skrevet

Nei. Man blir ikke løsere i magen av blåbær heller motsatt, men den smaker myyyye bedre enn Biola Naturell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...