Gå til innhold

Gjøre et arr mindre synlig

Anbefalte innlegg

Gjest arr-frøken
Skrevet

Noen som vet om noe sted der man kan få bleket arr, eller hvertfall gjort det mer usynlig uten operasjon. Tror ikke operasjon vil fungere siden arret sitter et sted hvor huden er veldig stram.

Det er et veldig røft arr, som faktisk også ser ut til å bli større.

Gjest ikke akkurat nå
Skrevet

Ta kontakt med en hudlege og spør deg for der.

Jeg fikk fikset på et arr hos plastisk kirurg på Rikshospitalet. Hudlegen min sa at arret var for gammelt til å kunne fikses på annen måte enn v kirurgi.

Mitt arr var da flere år gammelt, men mener å hsuek at han sa at grensen går ved ca ett år.

Det er ikke sikkert at det er umulig å operere fordi huden er veldig stram. Det legen gjorde med mitt arr var å skjære i sikksakk over det gamle arret, og så sy på plass igjen med mange bittesmå sting.

Gjest arr-frøken
Skrevet

Ta kontakt med en hudlege og spør deg for der.

Jeg fikk fikset på et arr hos plastisk kirurg på Rikshospitalet. Hudlegen min sa at arret var for gammelt til å kunne fikses på annen måte enn v kirurgi.

Mitt arr var da flere år gammelt, men mener å hsuek at han sa at grensen går ved ca ett år.

Det er ikke sikkert at det er umulig å operere fordi huden er veldig stram. Det legen gjorde med mitt arr var å skjære i sikksakk over det gamle arret, og så sy på plass igjen med mange bittesmå sting.

Ok, mitt arr er 6 år gammelt da, og blir bare mer og mer skjemmende siden det blir rødere rødere og større og større.

Tror ikke kirurgi går, er på leggen.

Gjest ikke akkurat nå
Skrevet

Ok, mitt arr er 6 år gammelt da, og blir bare mer og mer skjemmende siden det blir rødere rødere og større og større.

Tror ikke kirurgi går, er på leggen.

Jeg ville uansett ha spurt en lege.

Det som ofte gjør arr synlige er at de blir stramme, som en streng. Mitt arr ble glattet ut ved hjelp av denne sikk-sakk-skjæringen, men det ble ikke skåret bort noe el.lign. Skulle tro at samme metode ville funke også på andre kroppsdeler (mitt var i ansiktet).

Og om ikke samme metode funker, så finnes det kanskje andre metoder for å redusere dette?

Gjest arr-frøken
Skrevet

Jeg ville uansett ha spurt en lege.

Det som ofte gjør arr synlige er at de blir stramme, som en streng. Mitt arr ble glattet ut ved hjelp av denne sikk-sakk-skjæringen, men det ble ikke skåret bort noe el.lign. Skulle tro at samme metode ville funke også på andre kroppsdeler (mitt var i ansiktet).

Og om ikke samme metode funker, så finnes det kanskje andre metoder for å redusere dette?

Men hva slags lege? Privat lege da eller? Viste til min fast-lege som sa jeg måtte gå til privatklinikk, men jeg aner ikke hvor og hvem som gjør sånt... Tror det må være noe laser greier eller noe, ikke kirurgi.

Gjest ikke akkurat nå
Skrevet

Men hva slags lege? Privat lege da eller? Viste til min fast-lege som sa jeg måtte gå til privatklinikk, men jeg aner ikke hvor og hvem som gjør sånt... Tror det må være noe laser greier eller noe, ikke kirurgi.

Ja da har du jo allerede vært hos lege. Og jeg skjønner godt at ikke han ville anbefale en spesifikk klinikk.

Du får søke på nettet, evt spørre noen inne på plastikkirurgi-forum.

Min hudlege søkte for meg om å få det dekket på det offentlige pga at det var i ansiktet...

Gjest arr-frøken
Skrevet

Ja da har du jo allerede vært hos lege. Og jeg skjønner godt at ikke han ville anbefale en spesifikk klinikk.

Du får søke på nettet, evt spørre noen inne på plastikkirurgi-forum.

Min hudlege søkte for meg om å få det dekket på det offentlige pga at det var i ansiktet...

Ja, men plastikk kirurgi er ikke det jeg er ute etter da, for som sagt tror jeg ikke det her kan opereres, men laser behandles eller noe.

Jeg vet jeg kan søke, men poenget da er at jeg jo ikke vet hva jeg skal velge. Derfor trenger jeg hjelp her da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...