Gå til innhold

Overvintring av planter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om sdomm4eren har jeg terassen full av krukkeplanter. Satte dem i mørk kjeler i november. Noen spirer. Burdte jeg nå ta alle opp til mer lys og fuktighet? I et lyst rom med lav temperatur og mere lys? Hva med gjødsling?

Skrevet

Høy temp og lite lys er en dårlig kombinasjon, slik jeg har forstått det.

Jeg satte mine uteplanter mørkt, kjølig men frostfritt i høst. De fikk vann en gang før jul, og skal få vann et par ganger nå på vinteren også (Så ikke røttene tørker helt ut). Jeg håper jeg husker å ta dem fram etter påske, da skal de få stå med mer lys og litt mer varme. Oftere vann tilsatt litt gjødsel. Etter planen skal de da leve til sommeren, vi får se.... Jeg fant denen "oppskriften" i avisen i høst.

Skrevet

Høy temp og lite lys er en dårlig kombinasjon, slik jeg har forstått det.

Jeg satte mine uteplanter mørkt, kjølig men frostfritt i høst. De fikk vann en gang før jul, og skal få vann et par ganger nå på vinteren også (Så ikke røttene tørker helt ut). Jeg håper jeg husker å ta dem fram etter påske, da skal de få stå med mer lys og litt mer varme. Oftere vann tilsatt litt gjødsel. Etter planen skal de da leve til sommeren, vi får se.... Jeg fant denen "oppskriften" i avisen i høst.

Ja, det var det jeg lurte på. Hvor sette dem til ¨spiring nå utover våren, slik at de kan settes ut i mai? Jeg har et tørrere og lysere rom som jeg plasserer dem i nå uti februr. Håper jeg får det til.Det er morsomt,synes jeg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...