Gå til innhold

E-post verken inn eller ut

Gjest Postekspeditør uten post

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendt e-post fra meg kommer ikke fram til mottager. E-post sendt fra andre kommer ikke fram til meg.

Ingen har rørt tidligere fungerende innstillinger, men for sikkerhets skyld: Hva bør jeg sjekke?

Andre tips?

Bruker Operas e-postsystem samt ADSL fra NextGenTel.

Skrevet

Får du ingen feilmeldinger av epost-programmet når du sjekker eller sender mail?

Om du logger inn på webmail (de fleste epost-leverandører tilbyr dette), ser du mailen din der?

Skrevet

Får du ingen feilmeldinger av epost-programmet når du sjekker eller sender mail?

Om du logger inn på webmail (de fleste epost-leverandører tilbyr dette), ser du mailen din der?

Nei, ingen feilmeldinger.

Ja, det kan jeg.

Skrevet

Nei, ingen feilmeldinger.

Ja, det kan jeg.

Hvis du ser mailen i webmail så er det tydeligvis et lokalt problem - enten med epost-programmet eller med en brannmur eller lignende som stopper trafikken.

Prøv dette: Nederst i mailpanelet i Opera så er det en liten pil. Klikk på den for å få opp en liten rute der det står status for epost-kontoen. Dra ut panelet så du ser all teksten i ruten. Klikk på Check/Send-knappen og følg med på hvilken tekst som kommer nede i statusruten.

Skrevet

Hvis du ser mailen i webmail så er det tydeligvis et lokalt problem - enten med epost-programmet eller med en brannmur eller lignende som stopper trafikken.

Prøv dette: Nederst i mailpanelet i Opera så er det en liten pil. Klikk på den for å få opp en liten rute der det står status for epost-kontoen. Dra ut panelet så du ser all teksten i ruten. Klikk på Check/Send-knappen og følg med på hvilken tekst som kommer nede i statusruten.

No message received.

Jeg bør visst sjekke oppsett i ZoneAlarm.

Dessuten: Jeg lastet ned oppdatering av AVG forleden. Kan det være at det også kom med et mailavvisende element? Og hvordan finner jeg ut det?

Skrevet

PS:

ZoneLabs Sec har alltid hatt samme innstilling, det vil si sjekket inn- og utgående post: Har haket av On under E-mail protection. Det gjør for øvrig ingen forskjell angående den savnede posten om jeg haker av til Off.

AVG er mer problematisk å finne ut av. Dette programmet liker jeg ikke, men det er gratis, såh.......

Skrevet

No message received.

Jeg bør visst sjekke oppsett i ZoneAlarm.

Dessuten: Jeg lastet ned oppdatering av AVG forleden. Kan det være at det også kom med et mailavvisende element? Og hvordan finner jeg ut det?

Jeg kan ikke noe særlig om AVG, dessverre.

Du kan jo også forsøke å slette mailkontoen i Opera og sette den opp på nytt, tilfelle det er noe som har hengt seg opp der. Men husk å ta backup av mailene dine først hvis du har noe du vil ta vare på.

Skrevet

Du kan jo også forsøke å slette mailkontoen i Opera og sette den opp på nytt, tilfelle det er noe som har hengt seg opp der. Men husk å ta backup av mailene dine først hvis du har noe du vil ta vare på.

Javel, takk for hjelpen.

Skrevet

Har avinstallert AVG og da får jeg post inn.

Utgående: Nei. Mailer går ikke ut, får istedet denne feilmeldingen:

"Generic error. Internal error (*noen tall* AUTH command is not enabled)"

I Manage accounts, Edit, Servers har jeg haket av for Plaintext under Incoming og Outgoing Authentication.

Kan du hjelpe meg?

Skrevet

Nå prøvde jeg å endre på avhaking og valgte Auto under Incoming og Outgoing. Ser ut som det gikk bra, posten kommer inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...