Gå til innhold

Håper dere kan hjelpe meg!!

Anbefalte innlegg

Gjest Please?!
Skrevet

Hei på dere, jeg har skrevet om det samme før. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!!

Jeg er så forelsket i en mann, trur aldri jeg har vært så forelsket. og det er gjensidig.

Men det er en veldig viktig ting han ikke vet..... og det er at jeg bruker parykk. Jeg får IKKE til å si det, jeg aner ikke hvordan? Og nå har jeg begynt å avise han, og han er såret over det. Men jeg tror heller jeg vil være singel enn å kanskje bli avvist etter å ha fortalt noe så personlig. Men pga medisiner, er det mulig at jeg må bruke parykker resten av livet, og jeg er kun 36 år. Det er jo litt trist å tenke på at jeg muligens aldri tør å starte nytt forhold noen gang.

Så please, kan dere ikke komme med mange forslag om hvordan jeg ev. kan gjøre det........

Jeg er desperat, nå er det enten sånn at jeg må kutte han helt ut, eller si det.....om dere skjønner.

Skrevet

Er det en oppegående mann så vil parykken ikke ha noe å si. Det kan dog være at han blir litt forbauset når du forteller det og trenger en lille smule tid for å fordøye det, og det må du gi ham, uten å gå av hengslene av nervøsitet og uro :)

Skrevet

Men kjære vene. Hvis dere er så voksne, og han virkelig vil ha deg, så spiller det selvsagt INGEN rolle at du bruker parykk. Det virker jo som han er svært interessert i deg da. Er du villig til å stenge han ute pga din redsel for at han ikke skal like deg når han finner ut at du bruker parykk? Du må slappe av litt, det er klart han vil like deg like godt selv om du bruker parykk. Det kan vel hende han allerede har lagt merke til det, uten at du har registrert det?

Jeg synes du skal si "Jeg må bare si en ting som jeg har gått lenge og vært redd for. Jeg bruker parykk, og det kan hende jeg alltid må gjøre det pga medisiner. Så vet du det."

Hvis han mister interessen etter at du har sagt det, kan du heller gi faen i hele fyren, for da er han ikke verdt et øre.

Skrevet

Enig med dem under her,- det kan da ikke være noe problem,- altså jeg skjønner at du synes det er et problem, men jeg kan ikke forstille meg at det skulle kunne gjøre noe for en oppegående fyr. Og det er han vel?

Skrevet

Ville du virkelig vært sammen med ham om du trodde han bare ville ha deg pga håret ditt?

Regner med at han liker deg av mange andre grunner, og at disse veier tyngre enn en evt mange på hår. Har han et visst nivå av modenhet og følelser gjør han det.

Hvis ikke er han lite å samle på uansett, så hva har du å tape på å fortelle ham det?

Skrevet

Huff, skjønner godt du synes det er vanskelig.

En ting du kan tenke på, er ved å se litt motsatt. Hva hvis det viste seg at han du var så forelsket i, hadde det? For egen del, tror jeg ikke jeg ville slutte å være forelsket i fyren fordet! - Og for din egen del, trenger du jo ikke å ta av deg den sånn med det første.. Så kan han få tid til å venne seg til at du har det, - og når det er naturlig - og du føler deg trygg nok på han - da kan du ta den av.

Jeg er ganske sikker på at en slik opplysning ikke gjør at du skremmer han.

Dette er jo noe du absolutt ikke kan noe som helst for, og du er jo deg han er forelsket i - liker og finner tiltrekkende...

Prøv å vær sterk nok til å tenke at hvis det gjør at han ikke lenger virker like interessert, så var det ingen mening at det skulle bli dere to likevel.

Føler kanskje du har en vei å gå med å bli trygg på deg selv i forhold til at du har parykk.. Du har kanskje ikke hatt det så lenge? Du må tenke på at du er jo deg - uansett hår eller ei - og det menneske du skal dele livet ditt med - må like deg akkurat som du er :-)

Gjest Please!
Skrevet

Men kjære vene. Hvis dere er så voksne, og han virkelig vil ha deg, så spiller det selvsagt INGEN rolle at du bruker parykk. Det virker jo som han er svært interessert i deg da. Er du villig til å stenge han ute pga din redsel for at han ikke skal like deg når han finner ut at du bruker parykk? Du må slappe av litt, det er klart han vil like deg like godt selv om du bruker parykk. Det kan vel hende han allerede har lagt merke til det, uten at du har registrert det?

Jeg synes du skal si "Jeg må bare si en ting som jeg har gått lenge og vært redd for. Jeg bruker parykk, og det kan hende jeg alltid må gjøre det pga medisiner. Så vet du det."

Hvis han mister interessen etter at du har sagt det, kan du heller gi faen i hele fyren, for da er han ikke verdt et øre.

Ja, men du skjønner. Han sier han syns jeg er Så vakker, har så fint "hår". Det er en parykk med langt hår. Og når jeg ser meg i speilet, uten den på..... da er det ikke mye som ligner på den han har forelsket seg i. Men kanskje jeg skal gjøre som du skriver, jeg bare sier det, så får jeg heller bare .......prøve å takle det om han reagerer som mitt selvbilde frykter.

Skrevet

En ting du kan tenke på, er ved å se litt motsatt. Hva hvis det viste seg at han du var så forelsket i, hadde det? For egen del, tror jeg ikke jeg ville slutte å være forelsket i fyren fordet! - Og for din egen del, trenger du jo ikke å ta av deg den sånn med det første.. Så kan han få tid til å venne seg til at du har det, - og når det er naturlig - og du føler deg trygg nok på han - da kan du ta den av.

Dette er jo noe du absolutt ikke kan noe som helst for, og du er jo deg han er forelsket i - liker og finner tiltrekkende...

Prøv å vær sterk nok til å tenke at hvis det gjør at han ikke lenger virker like interessert, så var det ingen mening at det skulle bli dere to likevel.

Føler kanskje du har en vei å gå med å bli trygg på deg selv i forhold til at du har parykk.. Du har kanskje ikke hatt det så lenge? Du må tenke på at du er jo deg - uansett hår eller ei - og det menneske du skal dele livet ditt med - må like deg akkurat som du er :-)

Godt innlegg, angelica2!

Skrevet

Ja, men du skjønner. Han sier han syns jeg er Så vakker, har så fint "hår". Det er en parykk med langt hår. Og når jeg ser meg i speilet, uten den på..... da er det ikke mye som ligner på den han har forelsket seg i. Men kanskje jeg skal gjøre som du skriver, jeg bare sier det, så får jeg heller bare .......prøve å takle det om han reagerer som mitt selvbilde frykter.

Kjære deg, er det ikke verre å avvise alle menn og dermed leve alene resten av livet av frykt for å bli avvist?

Å satse på et annet menneske er et vågestykke uansett. Men det må til dersom man vil finne noen å dele tilværelsen med.

(guri malla, dette ble svulstig, men noen ganger må det sies)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

" Han sier han syns jeg er Så vakker, har så fint "hår"."

Det betyr vel at valg av parykk har vært vellykket, det da. :-)

Jeg syns ikke du skal være så redd for å si det til ham, er dette noe å satse på ser han andre verdier i deg enn håret.

Skrevet

og hvis han reagerer negativt- ja da er han vel ikke noe å samle på?

men, jeg tviler på det.. han liker deg sikkert pga din flotte personlighet også. dessuten- du bruker vel stort sett parykken uansett, så det er sikkert ikke så mya han vil få se deg uten den uansett? noen timer uten tåler han vel om han er oppriktig glad i deg?

jeg ser selv ut som en dust uten sminke (synes jeg selv iallefall, selv om min kjære prøver å overbevise meg om noe annet), men jeg går da stort sett med det likevel, så det er begrenset hvor mye min kjære ser meg usminket.

og anyway- skal man ikke kunne være seg selv og vise alle sine sider i et "ekte" forhold?

Gjest Please?!
Skrevet

Du har rett i det, jeg har hatt parykk i 4 mnd. Og jeg føler det som om jeg lurer folk, fordi jeg føler meg pen.

For i tiden før jeg fikk parykk (ventet lengst mulig) så så jeg ikke ut på håret. Det var tynt å pistret og det var ingen menn som så etter meg nei. Og nå når jeg "jukser" på en måte så blir en mann forelsket i meg........huff jeg har en elendig selvtillitt i tillegg. vet det. Men tusen takk for gode råd :-)

Skrevet

og hvis han reagerer negativt- ja da er han vel ikke noe å samle på?

men, jeg tviler på det.. han liker deg sikkert pga din flotte personlighet også. dessuten- du bruker vel stort sett parykken uansett, så det er sikkert ikke så mya han vil få se deg uten den uansett? noen timer uten tåler han vel om han er oppriktig glad i deg?

jeg ser selv ut som en dust uten sminke (synes jeg selv iallefall, selv om min kjære prøver å overbevise meg om noe annet), men jeg går da stort sett med det likevel, så det er begrenset hvor mye min kjære ser meg usminket.

og anyway- skal man ikke kunne være seg selv og vise alle sine sider i et "ekte" forhold?

Bare se på de som bruker en kilo med sminke hver dag. De fleste mannfolka dumper dem ikke selv om de har sett dem uten sminke :-)

Relax..

Gjest Please?!
Skrevet

Tusen takk for gode råd, jeg må vel bare si det da. Men huff........klarer nesten ikke tanken på å bli såret av han.

Skal si det i dag, og bli ferdig med det....

hjelp!

Skrevet

Bare se på de som bruker en kilo med sminke hver dag. De fleste mannfolka dumper dem ikke selv om de har sett dem uten sminke :-)

Relax..

Eller uten hårfarge/toning.

Skrevet

Eller uten hårfarge/toning.

Og når folk blir eldre og får grått hår og farger\toner håret som du sier, er vel ikke det grunnen til at folk går fra hverandre?

Tror dette kommer til å gå riktig bra jeg :-)

Skrevet

Og når folk blir eldre og får grått hår og farger\toner håret som du sier, er vel ikke det grunnen til at folk går fra hverandre?

Tror dette kommer til å gå riktig bra jeg :-)

Ja, det er jeg overbevist om.

Skrevet

Du har rett i det, jeg har hatt parykk i 4 mnd. Og jeg føler det som om jeg lurer folk, fordi jeg føler meg pen.

For i tiden før jeg fikk parykk (ventet lengst mulig) så så jeg ikke ut på håret. Det var tynt å pistret og det var ingen menn som så etter meg nei. Og nå når jeg "jukser" på en måte så blir en mann forelsket i meg........huff jeg har en elendig selvtillitt i tillegg. vet det. Men tusen takk for gode råd :-)

Du får manne deg opp, jente! Ikke noe godt å gå rundt å tenke på dette... Det blir ikke noe bedre av å utsette det, så gjør det før det går for lang tid!

Samtidig er det jo en ganske ny situasjon for deg også, og du trenger nok litt tid til å venne deg til det!

Det går nok bra skal du se!

Skrevet

Tusen takk for gode råd, jeg må vel bare si det da. Men huff........klarer nesten ikke tanken på å bli såret av han.

Skal si det i dag, og bli ferdig med det....

hjelp!

Du får holde oss oppdatert!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...