Goliath Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 "Ærlig talt, Lurveline,- synes du Gislefoss trenger å strekkes mer ut? Fy!" Nei da, var bare den første tiden alle virket strukket ut, de gjør ikke det nå lengre. "Men altså,- er det ikke litt teit å vurdere alle de tekniske detaljene når man kjøper TV'et, velge det beste man har råd til,- og så etterpå forvrenge bildet? (jeg synes det...)" Det synes jeg også. Jeg gjør ikke det. "Og de svarte feltene på hver side av skjermen,- de venner man seg også til!" Jeg har jo kjøpt meg widescreen-tv og da skal det være det! "Jeg har jo kjøpt meg widescreen-tv og da skal det være det!" En del programmer sendes nå i 16:9, og da er det fint å kunne se dem på en 16:9 TV. Men 4:3 programmer ser absolutt best ut i 4:3 formatet - uansett hva slags TV man har. Og har du en widescreen-tv, så er den det - selv om du ser på en 4:3 sending i riktig format:-) Så er det bare å håpe at flere enn NRK (og noen få andre en sjelden gang) produserer flere ulike programmer i 16:9 formater. Det som virkelig er irriterende er når flere av kanalene legger logoen og tekstingen utenfor bildet i en 16:9 sending, slik at det blir en sort kant rundt HELE bildet - bare for å få med logoen og tekstingen. Dette skjer svært ofte med UPC som kabelleverandør og digital distribusjon med UPC sin digitale mottaker - og spesielt for 16:9 programmer på TVNorge, TV3, Discovery mm. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.