Gå til innhold

TV-spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Ærlig talt, Lurveline,- synes du Gislefoss trenger å strekkes mer ut? Fy!"

Nei da, var bare den første tiden alle virket strukket ut, de gjør ikke det nå lengre.

"Men altså,- er det ikke litt teit å vurdere alle de tekniske detaljene når man kjøper TV'et, velge det beste man har råd til,- og så etterpå forvrenge bildet? (jeg synes det...)"

Det synes jeg også. Jeg gjør ikke det.

"Og de svarte feltene på hver side av skjermen,- de venner man seg også til!"

Jeg har jo kjøpt meg widescreen-tv og da skal det være det!

"Jeg har jo kjøpt meg widescreen-tv og da skal det være det!"

En del programmer sendes nå i 16:9, og da er det fint å kunne se dem på en 16:9 TV.

Men 4:3 programmer ser absolutt best ut i 4:3 formatet - uansett hva slags TV man har.

Og har du en widescreen-tv, så er den det - selv om du ser på en 4:3 sending i riktig format:-)

Så er det bare å håpe at flere enn NRK (og noen få andre en sjelden gang) produserer flere ulike programmer i 16:9 formater.

Det som virkelig er irriterende er når flere av kanalene legger logoen og tekstingen utenfor bildet i en 16:9 sending, slik at det blir en sort kant rundt HELE bildet - bare for å få med logoen og tekstingen.

Dette skjer svært ofte med UPC som kabelleverandør og digital distribusjon med UPC sin digitale mottaker - og spesielt for 16:9 programmer på TVNorge, TV3, Discovery mm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...