Gå til innhold

utslett på armer og seig forhud

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en ung mann på 20 år. Har egentlig to spørsmål.Jeg har noe utslett på baksiden av overarmene. Minner om appelsinhud.Lurer på hva dette er, og evt om det går an å behandle det?Nr. 2: Dette har jeg slitt med lenge egentlig. Har over flere år, tror det må være siden puberteten begynte, slitt med plager under, og på forhuden. Det har seg slik: Uansett hvor godt jeg vasker meg, blir penis seig(kanskje litt sår) og begynner å lukte under forhuden etter en liten stund. Av og til gnir jeg av et lag med ett eller annet når jeg vasker den. Av og til ikke. I erigert tilstand, altså med forhuden trukket bak, forsvinner seigheten. Har i det siste holdt seigheten i sjakk med å smøre inn penis med litt fuktighetskrem. Men lukten er fremdeles tilstede.. Kan være jeg lager fjell av en liten stein.. Men uansett.Det er litt plagsomt!På forhånd takk for at du tar tid til å svare meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172768-utslett-p%C3%A5-armer-og-seig-forhud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

1) litt vanskelig å si uten å se det. Kløende, flassende? prøv først fet fuktighetskrem, spør på apotek. Dersom kløende, prøv Hydrokortison krem i 1-2 uker. Dersom rødt med markert kant og lett flassing; prøv soppdrepende kur; eks Klotrimazol i 3 uker. Om intet fører frem; be evt om legesjekk. 2) sårhet og tendens til belegg-dannelse kan være sopp-infeksjon. Kanskje har du tendens til dette ( på armen ogs?) prøv Klotrimazol krem morgen og kveld i 3 uker. Vask kun med mild såpe ( intimsåpe fåes på apotek). Jo mer du gnir, jo mer talg og belegg dannes - naturlig beskyttelses-reaksjon!! Dersom selve huden virker stram, eller problemene ikke avtar, så bør du få fastlegen til å se på det. Infeksjon bør kanskje utelukkes (f.eks gardnerella-bakterier; gir skjedekatarr med fiskeliknende lukt hos kvinner - har du partner med dette?) Det finnes bindevevssykdommer som gir gradvis strammere forhud, Dette må tilsees av lege; sterkere kortison-kremer eller kirurgi må noen ganger til..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...