Gå til innhold

Sur klesvask

Anbefalte innlegg

Gjest husmoren
Skrevet

Synes alle klærne lukter surt etter at jeg har vasket dem. Vi har en ganske ny maskin. Hva kan dette komme av?

Skrevet

Jeg prøvde en tøymykner (husker ikke hvilket merke) som fikk de nyvaskede klærne til å lukte surt. Det var helt forferdelig, og vi kunne ikke skjønne hva som var galt i begynnelsen. Tøymykneren lukter ikke surt i flasken.

Skrevet

Du tar ut klærne rett etter at de er ferdige..hvis ikke så blir det sånn sur råtelukt i dem...samme hvis du tørker klær uten luft imellom også

Gjest nickless
Skrevet

Jeg prøvde en tøymykner (husker ikke hvilket merke) som fikk de nyvaskede klærne til å lukte surt. Det var helt forferdelig, og vi kunne ikke skjønne hva som var galt i begynnelsen. Tøymykneren lukter ikke surt i flasken.

Det er helt sikkert tøymykneren.Vi hadde også sånne problemer med sur lukt av nyvasket tøy da jeg brukte en blå flaske med tøymykner (husker ikke merket).Vi fikk oss ny maskin nå nylig også.

Hvis det ikke skulle være tøymykneren eller hvis det skulle vedvare kan du prøve et par omganger med koking (tom maskin med vaskemiddel). Det kan nemlig være en type sopp også som lager slik ekkel lukt,men det kan vel neppe skje i nye maskiner.

Gjest Bruker blå Comfort nå
Skrevet

Det er helt sikkert tøymykneren.Vi hadde også sånne problemer med sur lukt av nyvasket tøy da jeg brukte en blå flaske med tøymykner (husker ikke merket).Vi fikk oss ny maskin nå nylig også.

Hvis det ikke skulle være tøymykneren eller hvis det skulle vedvare kan du prøve et par omganger med koking (tom maskin med vaskemiddel). Det kan nemlig være en type sopp også som lager slik ekkel lukt,men det kan vel neppe skje i nye maskiner.

Kan DET være løsningen på at jeg har begynt å få sur lukt av nyvasket tøyigjen kanskje? ETter å ha brukt gul og grønn Comfort i lange tider, skiftet jeg nå til den blå varianten. Har reagert på at det begynner med sur lukt igjen.

Skal prøve å droppe den blå, og se om det hjelper!

Gjest Persille
Skrevet

Kan DET være løsningen på at jeg har begynt å få sur lukt av nyvasket tøyigjen kanskje? ETter å ha brukt gul og grønn Comfort i lange tider, skiftet jeg nå til den blå varianten. Har reagert på at det begynner med sur lukt igjen.

Skal prøve å droppe den blå, og se om det hjelper!

Jeg synes den blå lukter surt for å være helt ærlig, måtte hive den og vaske alt tøyet på nytt...

Men den lukter ikke sånn i flasken - så man oppdager det selvfølgelig ikke før man leser på steder som dette :)

Gjest nickless
Skrevet

Jeg synes den blå lukter surt for å være helt ærlig, måtte hive den og vaske alt tøyet på nytt...

Men den lukter ikke sånn i flasken - så man oppdager det selvfølgelig ikke før man leser på steder som dette :)

Samboeren min og sønnen min reagerte veldig på lukten uten atjeg kjente noe.De sa begge at det duftet godt av flaska men surt av nyvasket tøy.Nå brukerjeg den gule og nix mer klager.

Skrevet

Sjekk inni maskinen om det ligger hår eller lign.som kan lage lukt. Rens filteret.

Kjør en kokevask med tom maskin for å "rense" maskinen.

Bruk lite vaskepulver når du vasker.

Evnt. - som andre sier - bytt mykningsmiddel.

La ikke vasken ligge i maskinen etter at det er ferdig.

Lykke til.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...