Gå til innhold

Aurorix - erfaringer?


Gjest redd for å begynne med ad

Anbefalte innlegg

Gjest redd for å begynne med ad

Er det noen som har gode erfaringer med aurorix her? Er det riktig at aurorix ikke gir vektøkning og seksuelle bivirkninger? Svar tas imot med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aurorix

Ja, det er riktig.

Men depresjonen i seg selv kan jo føre til vektøkning og/eller nedsatt sexlyst. Men om det ikke er problemet i utgangspunktet så vil man i alle fall ikke få slike problemer på grunn av medisinene.

Aurorix kan gi et visst energiløft så man bør ta morgen og ettermiddag, og ikke morgen og kveld som enkelte leger foreskriver. Ellers kan man få problemer med å sovne.

NHD har også skrevet om Aurorix flere ganger her, og anbefaler da at man prøver ut doser helt opp i 6-900 mg, lavere doser har som oftest liten effekt. Aurorix har vært på markedet i mange år, og tidligere var anbefalt dose mye lavere, og man hadde dårlige resultater. Derfor er mange leger skeptiske til Aurorix, men med riktig dosering kan man få veldig god effekt.

Aurorix har iallfall hjulpet meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode erfaringer med aurorix,et av produktene som har minst bivirkninger,du trenger ikke å være redd for å starte opp med det. Det er et antidepressiva som hjelper veldig mot angst og uro også. Men alt kan ikke kureres med medisiner, men det er definitivt et godt hjelpemiddel. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke farlig

Jeg tok Aurorix mot depresjon, og sakte men sikkert ble jeg bedre(gikk i samtaleterapi også). Det tok lang tid, så jeg hadde unntrykk av at jeg ble frisk "av meg selv", men det var nok fordi jeg hadde absolutt null bivirkninger, og derfor ikke kjente at jeg gikk på medisin. Eneste bivirkingen var da jeg plutselig ikke tok tablettene noen dager, (reiste bort og glemte dem hjemme). Da ble jeg svimmel, ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ruffen1

Jeg tok Aurorix mot depresjon, og sakte men sikkert ble jeg bedre(gikk i samtaleterapi også). Det tok lang tid, så jeg hadde unntrykk av at jeg ble frisk "av meg selv", men det var nok fordi jeg hadde absolutt null bivirkninger, og derfor ikke kjente at jeg gikk på medisin. Eneste bivirkingen var da jeg plutselig ikke tok tablettene noen dager, (reiste bort og glemte dem hjemme). Da ble jeg svimmel, ikke noe annet.

gikk du ikke opp i vekt og mistet ikke sexlysten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke farlig

gikk du ikke opp i vekt og mistet ikke sexlysten?

Gikk ikke opp i vekt det minste gram, depresjonen gjorde at jeg gikk ned, og det var så vidt jeg tok det inn igjen etterår! Sexlysten merka jeg lite på, men jeg var singel og deprimert, så vanskelig å si. Men jeg hadde da noen flørter, kan ikke huske at det var noe spesielt med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke farlig

Klippet og limt fra felleskatalogen, vektøkning og tap av sexlyst er overhodet ikke nevnt (men jeg tror vektøkning, og vet at tap av sexlyst er virkninger av å ha depresjon):

"Bivirkninger

Godt tolerert. Følgende forbigående bivirkninger er sett hos mindre enn 5%:

Mest vanlige: Kvalme, søvnforstyrrelser, svimmelhet, hodepine, diaré.

Sjeldne: Munntørrhet, treg mage, ubehag i magen, irritasjon, angst, rastløshet, synsforstyrrelser, forvirringstilstander, utslett med elveblest og rødming.

Kontakt lege ved plagsomme bivirkninger, eller hvis det oppstår andre bivirkninger enn det som er nevnt i dette pakningsvedlegget."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bruker Aurorix med god effekt. Bruker det mot angst. Men jeg måtte bruke mange gode argumenter til fastlegen min, før jeg fikk det. Jeg forsøkte en rekke forskjellige SSRI medisiner. Tålte ingen av dem. Problemet med disse nye såkalte lykkepillene, er at de påvirker metabolismen og sexuallivet. Jeg ente opp med å ble en imoptent, tablett-feit person...nei det er utrolig hvordan leger blir påvirket av de store legemiddelselskapene som driver aktiv markedsføring av et legemiddel. Aurorix har ingen markedsføring lenger, og derfor "glemt". Synd, for det er et utrolig bra middel mot angst og depresjon. Har så og si ingen bivirkninger..Eneste jeg tåler. Man mister heller ikke sexlysten og man legger ikke på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 18 år senere...
AnonymBruker

Fant en gammel tråd og tar den istedet for å starte ny.

er dette en like bra medisn som d virker som her?

Anonymkode: 9112b...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor brukes den ikke mer hvis det er så lite bivirknkninger?

 

ser d er noe med blodtrykk ift - kan man ta den om man har høyt blodtrykk (medisinert) fra før?

Anonymkode: 9112b...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...