drømmen Skrevet 2. februar 2005 Skrevet 2. februar 2005 Jeg har lenge hatt en bevegelig kul i begge armhulene. De er på størrelse med små erter og har ikke vokst noe merkbart.Noe jeg bør være engstlig for?(Den ene kan jeg faktisk se ligge under huden når jeg står nært inntil et speil).De er harde, ikke vonde og beveger seg med huden når jeg flytter\drar i den.. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 Kan være talg-kjertler, eller forstørrede hårsekker/ eller svettekjertler; alle disse ligger i underhuden. Alternativt lymfekjertler. Disse ligger ikke i underhud, men nærmere ribber/brystvegg/muskler. Slike har vi flere steder på kroppen; mange særlig på halsen, i armhuler og i lysken. Kjertlene har/danner forsvars-celler; hvite blodlegemer/lymfocuytter. SKAL hovne opp ved infeksjoner i nærområdene. Det er normalt å kunne kjenne kjertler i nevnte områder. Enkelte virus-infeksjoner kan få flere kjertler til å hovne samtidig. Kuler som øker i størrelse bør undersøkes av lege. Høres ikke ut som du behøver bekymre deg; be legen se på de ved leilighet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.