Gå til innhold

Hodepine!!!

sidmeier1365380813

Anbefalte innlegg

sidmeier1365380813
Skrevet

Hei.

26 år gammel mann som famler litt i blinde, halvveis desperat etter å bli kvitt en konstant spenningshodepine. Panne og nakke trykker på, i tillegg kjennes kjeven øm ut. Gnisser og presser tenner om natten, har brukt en stabiliseringsskinne i 2,5 år, nå har jeg byttet til en "NTI-skinne". Denne gir meg bedre søvn, men fortsatt er hodepinen der. Jeg har gått 7-8 ganger til kiropraktor, han har løst opp stive skuldermuskler, men nakken og pannen virker "urokkelig". Har vært innom tankefelt-terapi, dette tror jeg virker bra for min generelle psykiske helse, men kanskje ikke helt for den fysiske. Ikke ennå ihvertfall.

Snorker ikke, men våkner en gang iblant av at jeg ikke får puste. Dette skjer sjelden, kanskje 3-5 ganger i året.

Fikk hjernerystelse for to år siden, og scannet hjernen. Den var helt i orden.

Er det nyttig å forsøke en "noizeless bittskinne" (mot søvnapne)?

Jeg har vært hos min fastlege, men der fikk jeg bare den vanlige "gap-opp-og-pust-inn-dypt-kontrollen", og et hefte om stress-problemer i dagens samfunn. Og en resept på indosid/brufen og paracet.

Jeg har etterhvert lagt ut mye penger på "service", men har ikke tenkt å gi meg før jeg er frisk.

Dette er helt forferdelig...

Hilsen meg.

Skrevet

Huff, stakkars deg. Det der er trasig å gå med. Livskvaliteten blir kraftig redusert og fortvilelsen over at det er der hver morgen når en våkner er ubeskrivelig.

Jeg har migrene, til tider ofte, i perioder kan det gå en stund i mellom anfallene.

En periode på tre-fire år når jeg var midt i 20-årene var jeg veldig plaget av spenningshodepine slik du beskriver den. Jeg ble nærmest desperat, prøvde "alt". Jeg gikk til homeopat til slutt. Hun brukte fotsoneterapi og kostholdet ble grundig analysert og tilrettelagt. Jeg tok noe naturmedisin et par-tre ganger i året og dette fungerte. Spenningshodepinen ble etterhvert borte.

Migrenen kommer og går fortsatt, men nå er jeg i ferd med å ta akupunktur mot den i håp om at den også skal avta i styke og hyppighet.

Hvis du ikke har vært i kontakt med/prøvd homeopati så ville jeg iallfall gjort et forsøk hadde jeg vært deg.

Ønsker deg lykke til.

sidmeier1365380813
Skrevet

Huff, stakkars deg. Det der er trasig å gå med. Livskvaliteten blir kraftig redusert og fortvilelsen over at det er der hver morgen når en våkner er ubeskrivelig.

Jeg har migrene, til tider ofte, i perioder kan det gå en stund i mellom anfallene.

En periode på tre-fire år når jeg var midt i 20-årene var jeg veldig plaget av spenningshodepine slik du beskriver den. Jeg ble nærmest desperat, prøvde "alt". Jeg gikk til homeopat til slutt. Hun brukte fotsoneterapi og kostholdet ble grundig analysert og tilrettelagt. Jeg tok noe naturmedisin et par-tre ganger i året og dette fungerte. Spenningshodepinen ble etterhvert borte.

Migrenen kommer og går fortsatt, men nå er jeg i ferd med å ta akupunktur mot den i håp om at den også skal avta i styke og hyppighet.

Hvis du ikke har vært i kontakt med/prøvd homeopati så ville jeg iallfall gjort et forsøk hadde jeg vært deg.

Ønsker deg lykke til.

Hei!!

Tusen takk for svar!!!!

Fikk en anspent tåre i øyekroken nå...uff..jeg hater dette her, det er helt forferdelig...

Skal prøve det du sier!

Ha en strålende dag!

Skrevet

Be legen din om rekvisisjon til MANUELL TERAPI, og bruk den. Manuell terapi er fysioterapi, hvor fysioterapeuten har tre års videre utdanning innen kiropraktikk. Han behandler altså både skjelett og muskulatur, ikke bare skjelettet.

Jeg anbefaler deg på det varmeste å prøve, for jeg har selv hatt ei sånn "killerhodepine" mange ganger om dagen over flere måneder, uten at noe som helst virket mot det.

Etter fem behandlinger hos manuell terapeut var hodepinen HELT borte, Paralgin Forte som jeg knasket som sukkertøy trengtes ikke lenger i det hele tatt (ikke annet smertestillende heller), det eneste jeg gjorde var å dra innom en gang i blant for "vedlikehold".

Nå har jeg fått igjen en del av den der hodepina etter en liten kræsjlanding på halebeinet nyttårsaften, og jeg er ikke i tvil om hva jeg skal prøve først av alt for å bli kvitt den. Det er ni år siden sist, og jeg har ikke hatt vondt i hodet én dag siden, før jeg nå fikk en kakk igjen da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...