Gå til innhold

Hvorfor kan en ikke se på tv eller dataskjermer når en har hjernerystelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har uheldigvis pådratt meg hjernerystelse etter et fall på ski. Den siste uka har jeg hatt hodepine nesten konstant, -bortsett- fra når jeg sitter fremfor en datamaskin eller en tv. (Ikke så veldig mye annet å gjøre på her..) Men nå sier alle kompisene mine at jeg ikke bør se på tv eller se på dataskjermer, selv om det ved disse anledninger, er dem eneste periodene jeg ikke har hodepine eller hodepinen svekkes betraktelig. Kan noen gi meg en forklaring på hvorfor en ikke skal se på tv og dataskjermer når en har hjernerystelse? Prøvde et søk på nettet, men det var kun mange sider om hva en bør holde seg unna, men ingen god grunn til hvorfor. (Skal nevnes at når jeg har hodepine til vanlig, så pleier den å forsvinne om jeg setter meg fremfor en datamaskin for å koble av, dvs, mye det samme jeg erfarer nå.)

Skrevet

Tror det er fordi da anstrenger du øynene og hjernen mer enn du bør.

Skrevet

Tror det er fordi da anstrenger du øynene og hjernen mer enn du bør.

Muligens, men hvorfor blir dem mere anstrengt ved å se på tv? Jeg kunne forstått det om det gjaldt dem gamle tv-standardene og dataskjermstandardene, men disse har jo forbedret seg ganske kraftig dem siste årene.

Skrevet

Muligens, men hvorfor blir dem mere anstrengt ved å se på tv? Jeg kunne forstått det om det gjaldt dem gamle tv-standardene og dataskjermstandardene, men disse har jo forbedret seg ganske kraftig dem siste årene.

Aner ikke. Bare synsing fra min side uansett.

Her: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=113&id=1694 står det at man bør unngå lesing også, så det må jo ha noe å gjøre med at man anstrenger øynene på en måte.

En uke på sofaen med radio på, er vel koselig? ;)

Skrevet

Aner ikke. Bare synsing fra min side uansett.

Her: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=113&id=1694 står det at man bør unngå lesing også, så det må jo ha noe å gjøre med at man anstrenger øynene på en måte.

En uke på sofaen med radio på, er vel koselig? ;)

hehe, hadde jeg hatt radio og hadde en fått inn noe annet en p2 her, så hadde det -kanskje- gått an. (Radio i bilen.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...