Gå til innhold

Lost

Gjest alene reddhare

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

Skummelt?! Synes det er dødsteit, jeg!

Hvorfor går den på flere kanaler? Tipper det har vært en god selger inne i bildet, serien har blitt kjøpt inn til blodpris, og nå må de hype den opp som best de kan?

Eller er dette noe som har vært veldig populært i USA, og nå tror de det skal slå an her også?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

5

• Mr Kahn

5

• MsSophie

3

• Gemini

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det eneste som er skummelt her er hvor usannsynlig det går an å fremstille en flystyrt. For det første ramler ikke halepartiet av en slik maskin pga. turbulens, for det andre er det ingen - absolutt INGEN - som ville overlevet en high dive fra 40.000 fot der deler av flyet allerede har gått i oppløsning. Bare trykkfallet ville vært nok til å ta livet av dem. Ved 18.000 fot er trykket allerede halvert i forhold til bakkenivå, og så lavt at det ikke er nok til å bli plukket opp i lungesystemet.

Og er'e ikke rart, bare de vakre menneskene overlevde.

Overfladisk tidtrøyte, sannsynligvis glemt innen neste episode.

..nemlig..

Skrevet

Trykkfallet dreper ingen, det er den påfølgende mangelen på oksygen som tar knekken på deg. Ca 10 sekunder tar det før du svimer av.

Trykkfallet i den høyden er dødelig, fordi trykket som trengs for at lungene skal klare å ta til seg oksygenet er kritisk lavt allerede ved 18.000 fot. Vi lærte om dette på MYB'en da jeg drev med PPL-A.

Men selvsagt er det en kombinasjon av lavt trykk, oksygenmangel og ekstrem kulde som «gjør livet surt» i den høyden.

Skrevet

Én av førtiåtte mennesker. Én person. Er ikke han unntaket som bekrefter det jeg sier, så vet neimen ikke jeg...

Hun voksne negressa hadde jo helt vanlig utseende... Men serien var dritteit!

Skrevet

...og så siklet vi litt over Jack - gjorde vi ikke?

:-)

DET kan jeg innrømme jeg gjorde,.. Hihi.. Og så var jeg litt misunnerlig over magen til hun gravide..; )

Skrevet

Huff..Hadde gleda med til et program på DR2 jeg, men det viste seg å være samme tid som Lost. Så lot jeg gubben bestemme da, han hadde visst gledet seg like mye til Lost..Tror ikke jeg gidder å følge med på Lost jeg - var virkelig kjedelig!

Men det programmet jeg egentlig ville se, det går visst i reprise på lørdag, tror jeg:)..(dokumentar om noen britiske skoleungdommer som er med på et forsøk der de skal gå noen uker på en kostskole etter 50-tallsmodell, for så å ha eksamen tilsvarende 50-tallet, for å sammenlikne ferdigheter osv- skikkelig morsomt!)

Skrevet

Trykkfallet dreper ingen, det er den påfølgende mangelen på oksygen som tar knekken på deg. Ca 10 sekunder tar det før du svimer av.

Høres relativt barmhjertig ut, når uhellet først er ute.

Skrevet

Nah, jeg er ingen ekspert på hva som skjer, rent konkret, men jeg kan gjette.

I 40.000 fots høyde er det verken trykk eller oksygen som noe menneske kan leve i, og temperaturen ligger på ca 60 kuldegrader. I en hastighet på nærmere 800 km/t, og med 1/3 del av flyet revet av, så har en jo oppskriften på katastrofen klar.

Ingen ville kommet ned i live, uansett, og selv om de ved et mirakel hadde overlevd det som skjedde i 40.000 fot, så ville selve krasjet tatt livet av dem. Det flyet ville kommet ned som en fåkking meteor.

48 overlevende, der alle, bortsett fra 1 person, ser ut som fotomodeller.

Give me a break...

Hehe. Survival of the prettiest.

Skrevet

Av ren nysgjerrighet - hva er det som skjer ved et sånt trykkfall, da?

Blir man kvalt, eller hvordan dør man?

Må åpenbart ha litt næring til katastrofefantasiene mine...

Ingen ekspert jeg heller, men vet du vet vel kallenavnet på makrell i tomat??? *usj*

Skrevet

Huff..Hadde gleda med til et program på DR2 jeg, men det viste seg å være samme tid som Lost. Så lot jeg gubben bestemme da, han hadde visst gledet seg like mye til Lost..Tror ikke jeg gidder å følge med på Lost jeg - var virkelig kjedelig!

Men det programmet jeg egentlig ville se, det går visst i reprise på lørdag, tror jeg:)..(dokumentar om noen britiske skoleungdommer som er med på et forsøk der de skal gå noen uker på en kostskole etter 50-tallsmodell, for så å ha eksamen tilsvarende 50-tallet, for å sammenlikne ferdigheter osv- skikkelig morsomt!)

hm, ser ut til at vi liker svært forskjellige tv-programmer, da. *ler*

Ville nok fortsatt valgt Lost foran kostskoledokumentaren, ja.

hehe ,bra vi har valget :)

Skrevet

Ingen ekspert jeg heller, men vet du vet vel kallenavnet på makrell i tomat??? *usj*

Kaller du det flykræsj? Vi kalte peanuttsmør med bringebærsyltetøy for flykræsj... Nammis forøvrig. :o)

Skrevet

Kaller du det flykræsj? Vi kalte peanuttsmør med bringebærsyltetøy for flykræsj... Nammis forøvrig. :o)

Jeg føler meg ikke fristet! ;-))

Skrevet

Hm - har aldri hørt flykræsj om noe annet enn makrell i tomat (i matsammenheng altså)

:-)

Skrevet

DET kan jeg innrømme jeg gjorde,.. Hihi.. Og så var jeg litt misunnerlig over magen til hun gravide..; )

Tja synes den magen var litt overdimensjonert jeg.... stod rett ut og var kjempediger i forhold til kroppen hennes... menmen mager er jo forskjellige :P

Gjest true_love
Skrevet

Det eneste som er skummelt her er hvor usannsynlig det går an å fremstille en flystyrt. For det første ramler ikke halepartiet av en slik maskin pga. turbulens, for det andre er det ingen - absolutt INGEN - som ville overlevet en high dive fra 40.000 fot der deler av flyet allerede har gått i oppløsning. Bare trykkfallet ville vært nok til å ta livet av dem. Ved 18.000 fot er trykket allerede halvert i forhold til bakkenivå, og så lavt at det ikke er nok til å bli plukket opp i lungesystemet.

Og er'e ikke rart, bare de vakre menneskene overlevde.

Overfladisk tidtrøyte, sannsynligvis glemt innen neste episode.

Har du tenkt å se neste da? jeg så ikke den første jeg, tenkte at det var noe overdrevet og som du sa, helt teit når de perfekte overlever, men er vel sånn det skal være i alt, de vakre vinner alltid.

Skrevet

Har du tenkt å se neste da? jeg så ikke den første jeg, tenkte at det var noe overdrevet og som du sa, helt teit når de perfekte overlever, men er vel sånn det skal være i alt, de vakre vinner alltid.

Tja...

Gjest bermudas
Skrevet

Så han feite er perfekt? eh.. javel..

Skrevet

Nah, jeg er ingen ekspert på hva som skjer, rent konkret, men jeg kan gjette.

I 40.000 fots høyde er det verken trykk eller oksygen som noe menneske kan leve i, og temperaturen ligger på ca 60 kuldegrader. I en hastighet på nærmere 800 km/t, og med 1/3 del av flyet revet av, så har en jo oppskriften på katastrofen klar.

Ingen ville kommet ned i live, uansett, og selv om de ved et mirakel hadde overlevd det som skjedde i 40.000 fot, så ville selve krasjet tatt livet av dem. Det flyet ville kommet ned som en fåkking meteor.

48 overlevende, der alle, bortsett fra 1 person, ser ut som fotomodeller.

Give me a break...

Du må ha et litt spesielt syn på serier, du kan tydelkigvis ikke se noen? Eller filmer? Du skjønner ikke at det er forskjelle på film og virkelighet, og da er det klart du detter ut.

Og i tillegg må du ha et sært syn på hvordan fotomodeller ser ut, var da ikke så mange pene mennesker der, vanlige, og noen stygge...

Gjest bermudas
Skrevet

Trykkfallet i den høyden er dødelig, fordi trykket som trengs for at lungene skal klare å ta til seg oksygenet er kritisk lavt allerede ved 18.000 fot. Vi lærte om dette på MYB'en da jeg drev med PPL-A.

Men selvsagt er det en kombinasjon av lavt trykk, oksygenmangel og ekstrem kulde som «gjør livet surt» i den høyden.

Hvordan vet du hvor høyt oppe de var? De var jo helt ute av kurs, og hadde mistet radiokontakten.

Gjest true_love
Skrevet

Så han feite er perfekt? eh.. javel..

han dør nok først skal du se. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...