Gå til innhold

Jobb

Gjest kikkieliki

Anbefalte innlegg

Gjest kikkieliki
Skrevet

Hvis man har fått muntlig beskjed på telefon at man kommer til å få et jobbtilbud... Hvor sikkert er det at man får det da? Dette gjelder statoil.

Skrevet

Umulig å si, 95 % kanskje?

Hvis de drøyer med å sende ut tilbudsbrev, er det som regel en grunn (usikker finansiering til dette prosjektet, usikkert om de må rekruttere internt, om noen har fortrinnsrett osv).

men som regel er det bare normal intern saksbehandling som tar tid, og jeg ville regnet det som ekstremt sansynlig at jeg fikk et tilbudsbrev.

men ikke si opp jobben du har nå (eller ta opp lån med denne jobben som sikkerhet eller tilsvarende ting), før du har fått et tilbudsbrev.

Skrevet

Jeg har alltid fått muntlig "tilsagn" først, og det har slått til hver gang, det! :-)

Men har jo ikke søkt på så mange jo bber at det tilfredsstiller kravene til at man foreta sannsynlighetsberegninger på grunnlag av det. *S*

Har ingen erfaring med Staoil, heller....;-)

Skrevet

Den muligheten er veldig stor. Men du forholder deg selvsagt til det du får skriftlig, slik at du ikke sier opp din nåværende stilling eller gjør noe annet dumt før tilbudet ligger på bordet ditt.

Gjest kikkieliki
Skrevet

Umulig å si, 95 % kanskje?

Hvis de drøyer med å sende ut tilbudsbrev, er det som regel en grunn (usikker finansiering til dette prosjektet, usikkert om de må rekruttere internt, om noen har fortrinnsrett osv).

men som regel er det bare normal intern saksbehandling som tar tid, og jeg ville regnet det som ekstremt sansynlig at jeg fikk et tilbudsbrev.

men ikke si opp jobben du har nå (eller ta opp lån med denne jobben som sikkerhet eller tilsvarende ting), før du har fått et tilbudsbrev.

Ringte først en personalkonsulent som sa at jeg kom til å få et tilbud på mandag. Dette var forrige torsdag. På fredag fikk jeg mail fra en annen som sa at de var i ferd med å utarbeide et tilbud, men at de trengte referansene mine først. Jeg oppga disse og på mandag fikk jeg mail om at ytterligere spørsmål vedrørende tilbudet kunne rettes til en tredje personalkonsulent innenfor et spesielt område innen statoil. Denne personen svarer ikke på telefonen..

Huff. Er så nervøs! Skal jeg bare smøre meg med tålmodighet?

Skrevet

Jeg skulle få jobb engang fikk jeg beskjed om, hørte aldri noe, og da jeg ringte for å etterlyse det, hadde de aldri hørt om meg.

Så det så!

Gjest ble avvist
Skrevet

Jeg fikk jobb en gang, og kvelden før jeg skulle begynne, ringte de og sa at "det ikke var nødvendig å komme på 'møtet' vi hadde avtalt, for bla-bla-bla"

Det skriftlige skulle vi ordnet når jeg kom på jobb 1.dag :P

Men de hadde altså endret planer :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...