Gå til innhold

hvilken uttalefeil irriterer dere mest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er faktisk en god del forskjell på sør-trøndersk og nord-trøndersk. :o)

Ja det er det.

Ikke sier vi "lænt" eller "træsko" heller.

Mange andre ord som er forskjellig også.

• Svar 172
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• flisa

18

• cecily

11

• Gemini

10

Mest aktive i denne tråden

Gjest Anti besteborgelig
Skrevet

Bli gjerne både sjokkert og irritert over at noen lager en tråd om småting som man kan irritere seg over.

Personlig blir jeg mer sjokkert over hvor lite som skal til før noen kaller andre for bitcher og sier at de driver med slarv og baksnakking.

Og ja: Jeg SÅ smiley'en, men det var ikke tilstrekkelig til å dempe det du sa! ;-)

Se svaret jeg ga lurveline. Jeg snakket om jenter som baksnakker og slarver generellt ikke deg spesielt, følte du deg truffet? Har ikke engang sett hva du har skrevet altså.

Jeg synes ikke noe om sånne tråder som det her, valgte å si hva jeg mente nå. Skal hoppe over nestegang!

Nå går jeg.... (lattermild ut herfra)

;)

Skrevet

Har du aldri prøvd å fortelle en gjeng jenter at sånn baksnakking og nedrakking vil jeg ikke være med på?

Det blir sjeldent populært om man sier i fra.

Jeg velger å si i fra fordi jeg mener det stort sett er småting folk irriterer seg over og slarver om.

Det var det jeg mente.

Mulig jeg er veldig treig, men hvor er sammenhengen her?

Og "bitcher", hvor hører det hjemme?

Skrevet

De er bare dumme! Sant? :P

Nai, katalaveneis tipote... ;-)

Skrevet

Stemmer det, cecily. Det er en del av dialekten her, om noen blir aldri så pissed av å høre det. :)

Ja, det var nesten ikke måte på til reaksjon. Hehe.

c",)

Skrevet

Oschlo. Hvorfor kan dere ikke si Oslo?

Og schansche når de skal si sjanse. Høres urteit ut.

Men forklaringen er vel som for oss som heller til å se skj- istedenfor kj- i enkelte ord, at det er dialekten som gjør det.

*klappe amber på skuldra og si godt sagt*

Skrevet

Jeg irriterer meg ikke i det hele tatt over folk sine skrive eller tale feil.

Sikkert fordi jeg har noen selv. Det har antakelig dere også innimellom. Og det kunne kanskje være noe å tenke på.....?

Jeg blir mer forundret over hvor lite som tydeligvis skal til for å irritere og (ser jeg nedover i tråden her) sjokkere folk.

Er verden deres virkelig så liten at dere henger dere opp i sånne bagateller.

Har dere virkelig så lite å gjøre at det er verdt å starte en "tråd"på det?

Fatter ikke at dere gidder! Jeg skal hoppe over neste gang ;)

Selvsagt går man ikke rundt og irriterer seg konstant. Og alle vet da at det er viktigere ting som avgjør hvordan en person er. Men når det først spørres etter noe, er det ikke vanskelig å komme på eksempler.

For øvrig: Jeg har faktisk ingen talefeil. Ikke en eneste. ;oP

Gjest ellevte
Skrevet

Svigermor sier "elveste" når hun mener ellevte.

Skrevet

Ja, det var nesten ikke måte på til reaksjon. Hehe.

c",)

Jeg har faktisk aldri irritert meg over sch- lyden i dialekten deres, så den kan ikke være så skrekkelig i den sammenhengen. ;o)

Skrevet

Se svaret jeg ga lurveline. Jeg snakket om jenter som baksnakker og slarver generellt ikke deg spesielt, følte du deg truffet? Har ikke engang sett hva du har skrevet altså.

Jeg synes ikke noe om sånne tråder som det her, valgte å si hva jeg mente nå. Skal hoppe over nestegang!

Nå går jeg.... (lattermild ut herfra)

;)

Ja det er en velkjent taktikk å påstå at debattantene sikkert følte seg truffet....

Dette er et forum hvor folk snakker om dette og hint, og noen ganger oppstår det tråder som denne. Du er selvsagt i din fulle rett til å kritisere folk for det og si deg uenig.

Men det er meg en gåte at du overhodet ikke er i stand til å se det ytterst store spranget du tok fra innlegg 1 til innlegg nr 2.

I innlegg 1 sier du at du forundrer deg over at folk kan henge seg opp i bagateller. Helt sikkert en betimelig korreks til alle oss som kastet oss over tråden og skrev om hva som irriterte oss.

Men når så Lurveline på en humoristisk måte bemerker den logiske brist i at du klager over den som klager, så begynner du å skute spurv med kanoner!

I innlegg nr 2 kommer du faktisk med meget grove personkarakteristikker, som jeg overhodet ikke føler meg truffet av. Og med dette innlegget slår du fullstendig beina under ditt første, i utgangspunktet betimelige innlegg. Man skjønner da at det første innlegget likevel ikke var en mild korreks fra en storsinnet person.

Skrevet

*klappe amber på skuldra og si godt sagt*

*blunker tilbake*

Man glimter da til innimellom, ikke sant?

;)

Skrevet

Jeg har faktisk aldri irritert meg over sch- lyden i dialekten deres, så den kan ikke være så skrekkelig i den sammenhengen. ;o)

Schempeschønn faktisk.

c",)

Skrevet

*blunker tilbake*

Man glimter da til innimellom, ikke sant?

;)

Joda, det gjør man.

Skrevet

Når "gubben" sier: Hva er det for NOT istedet for noe.

Gjest Beautiful Day
Skrevet

Når flyvertinner eller andre reiseledere sier "Velkommen til SJÁÁÁNIA" (Xaniá, by på Kreta)

Burde være en selvfølge at man kan uttale destinasjonsnavnene.

Uttales det [xanià]?

Gjest Beautiful Day
Skrevet

"Ynjskylj"??? Er født og oppvokst i Trondheim og Fosen, men aldri om jeg har sagt det. "Oinnskyll" kanskje.

Æ si Ynnschyll. Kanskje æ ska ta det som nick?

Skrevet

ditto! :-)

Skrevet

Schempeschønn faktisk.

c",)

OK, der gikk grensa!

;oP

Gjest Beautiful Day
Skrevet

Hvem jente - istedet for hvilken jente.

_Eller_ istedet for _enn_. Frida er større eller Marthe. Må da være enn som er riktig her?

Skrevet

OK, der gikk grensa!

;oP

*fnis*

Det er å legge merke til at jeg alltid sier sch- og ikke sj. Sj- er homsete....uten at det er noe galt i å være homse forøvrig *prøve å unngå motangrep grunnet homsesnakk*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...