Gå til innhold

Kan en annen person hente medisiner på blå resept til meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger svar fort
Skrevet

Går snart tom for AD. Har ligget på sykehus en måned og har nå funnet ut at jeg bare har få dager igjen med tabletter . Har derfor fått legen til å fakse over resepten til nærmeste apotek. Vet at jeg burde vært mer i forkant, men slik er det nå...

jeg klarer ikke å komme meg ut av huset, bare så vidt opp av senga. Kan en annen person med min underskrift hente medisinene mine? MÅ jeg da ringe apoteket på forhånd og klargjøre det?

Eller hva bør jeg gjøre?

takknemmlig for svar

Skrevet

Hvis du ringer apoteket, i tillegg til at vedkommende har med beskjed med underskrift, samt legitimasjon fra deg, så burde det gå greit.

"............................"

Skrevet

Skriv en lapp hvor du skriver at (navn) kan hente din resept på slik og slik medisin. Gi med din legitimasjon, og skriv opp hvilket telefonnr du kan kontaktes på (og evt også legens kontaktinfo).

Be personen om å hente minst mulig pakning, det øker sjansen.

Går det ikke, får du få noen til å kjøre deg / følge deg for å hente resepten.

Skrevet

Jeg henter stadig vekk medisiner for min mor. Både på blå og hvit resept. Ikke noe problem, de spør etter legitimasjon av og til.

Gjest har jeg aldri hatt bry med
Skrevet

Du bør skrive en fullmakt.

Mer om hvordan du gjør det her:

http://www.norge.no/emne/samfunn.asp?id=1071

Nei, det trenger man da ikke. Henter ukentlig medisiner på blå resept både for mine foreldre, mannen min og andre i familien. Har aldri hørt noe om at jeg ikke skulle få det, nei.

Skrevet

Nei, det trenger man da ikke. Henter ukentlig medisiner på blå resept både for mine foreldre, mannen min og andre i familien. Har aldri hørt noe om at jeg ikke skulle få det, nei.

En ting er regler, en annen ting om de etterleves eller ei. Noen steder er man vel slappere enn andre. Eller så hjelper det om man kjenner folk (på små steder) osv.

Gjest elinamaria
Skrevet

Ring apoteket og fortell at en venn vil komme og hente medisiner for deg, og at han vil ta med en fullmakt.

Skriv en fullmakt. Bare skriv noe alla, "jeg, eva hansen født 12.03.1980, gir herved fullmakt til at stine larsen, født 04.12.1981 henter mine medisiner. hun har med fullmakt og resept."

Din venn tar med resepten og sin legitimasjon og får utlevert medisinene.

sånn gjorde nå vi det da jeg henta paralgin forte til samboeren min...ikke ordrett!

Gjest ikke jeg i alle fall
Skrevet

En ting er regler, en annen ting om de etterleves eller ei. Noen steder er man vel slappere enn andre. Eller så hjelper det om man kjenner folk (på små steder) osv.

Dette er mange steder i Oslo, da jeg henter medisiner på det senteret jeg gidder å reise til. Og på 13 år så har ikke en spurt etter noe.

Skrevet

Dette er mange steder i Oslo, da jeg henter medisiner på det senteret jeg gidder å reise til. Og på 13 år så har ikke en spurt etter noe.

Neivel. Men jeg synes det høres svært merkelig ut, at apotekene gir ut medisin til andre enn den som faktisk står på resepten altså. Ikke din skyld at de ikke følger reglene.

Skrevet

ikke noe problem å la andre hente medisinen. De må antagelig legitimere seg bare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...