Gå til innhold

Noen med peiling på Java her?

Anbefalte innlegg

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg holder meg vanligvis langt unna Java, men nå må jeg til pers. Har to jar-filer, den ene med kompilerte klasser, den andre med kildekoden. Jeg kan kjøre programmet uten problemer.

Nå skal jeg utvide funksjonaliteten til en klasse. Naiv som jeg er tenker jeg at det da bare er å åpne klassen i en editor og kompilere den på nytt og så vil det funke.

Men det gjør det selvsagt ikke. Klassen jeg skal omarbeide importerer først en del ting og tang den trenger, mer spesifikt:

package weka.classifiers.trees;

import weka.classifiers.*;

import weka.core.*;

import java.io.*;

import java.util.*;

Feilmeldingen begynner slik: "package weka.core does not exist". Så følger en drøss med feilmedlinger om at den ikke kan "resolve" ditt og datt symbol, altså følgefeil av den første feilmeldingen, vil jeg tro.

Filtreet ser slik ut:

weka/core

/classifiers

/osv.

Filen jeg forsøker å kompilere ligger i weka/classifiers/trees/, men jeg har forsøkt å plassere den andre steder også, uten at det har hjulpet.

Ideer?

Jeg er etter hvert så frustrert over å måtte kjempe med Javas særegneheter at jeg seriøst vurderer å skrive hele greia fra bunnen av i et annet språk.

Skrevet

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg noe med Java. Men kanskje du kan opprette en bruker på den danske www.eksperten.dk siden? Jeg bruker den selv og har fått, og gitt, mye hjelp der. Eksperten fungerer på den måten at når du oppretter et spørgsmål så legger du i noen "points" etter hvor vanskelig du mener spørmålet er. Mange vil forhåpentligvis forsøke å hjelpe deg. De du mener hjelper deg for å finne løsningen gir du så poengene til. De som hjelper deg er nødt til å legge et "SVAR" for at du skal kunne gi de poeng. Du finner sikkert ut av hvordan systemet fungerer :)

Skrevet

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg noe med Java. Men kanskje du kan opprette en bruker på den danske www.eksperten.dk siden? Jeg bruker den selv og har fått, og gitt, mye hjelp der. Eksperten fungerer på den måten at når du oppretter et spørgsmål så legger du i noen "points" etter hvor vanskelig du mener spørmålet er. Mange vil forhåpentligvis forsøke å hjelpe deg. De du mener hjelper deg for å finne løsningen gir du så poengene til. De som hjelper deg er nødt til å legge et "SVAR" for at du skal kunne gi de poeng. Du finner sikkert ut av hvordan systemet fungerer :)

http://www.eksperten.dk

Skrevet

"Jeg er etter hvert så frustrert over å måtte kjempe med Javas særegneheter at jeg seriøst vurderer å skrive hele greia fra bunnen av i et annet språk."

Det du beskriver der høres mer ut som utviklingsmiljøets særegenheter en javas.

".........................."

Jeg er en annen
Skrevet

"Jeg er etter hvert så frustrert over å måtte kjempe med Javas særegneheter at jeg seriøst vurderer å skrive hele greia fra bunnen av i et annet språk."

Det du beskriver der høres mer ut som utviklingsmiljøets særegenheter en javas.

".........................."

Nei, jeg benytter ikke noe utviklingsmiljø, kjører (dvs. forsøker å kjøre) det fra kommandolinja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...