Gå til innhold

Legeattest

Anbefalte innlegg

Gjest usikker nå
Skrevet

Jeg har vondt i hodet, tett nese og sår hals. Med andre ord er jeg forkjølet, men har jo ikke influensa så er usikker på om jeg skal gå til legen nå. Er satt opp på jobbing hele helgen og hvis jeg skal bli hjemme vil jeg ha legeattest så jeg får betalt, men gir virkelig leger oss fri fra jobb pga forkjølelse?

Skrevet

Forkjølelse er ikke grunn nok til å være hjemme fra jobb.

Ta et par Otriflu eller evt. en Ibux før du går på jobb, så kjenner du ikke så mye til forkjølelsen.

Er du sengeliggende med influensa o.l. er det en annen sak.

Skrevet

Ta et par Otriflu eller evt. en Ibux før du går på jobb, så kjenner du ikke så mye til forkjølelsen.

Hva er Otriflu?

Skrevet

Hva er Otriflu?

Det er noen små tabletter som virker mot sånne typiske forkjølelses- og influensasymptomer som vondt i kroppen og leddene. Gjør at en ikke kjenner seg så øm og slapp, så kan en gjøre jobben selv om en er litt uggen.

De kjøpes reseptfritt på apoteket, og jeg syns de er supre når jeg har hatt noen hangledager.

Skrevet

Det er noen små tabletter som virker mot sånne typiske forkjølelses- og influensasymptomer som vondt i kroppen og leddene. Gjør at en ikke kjenner seg så øm og slapp, så kan en gjøre jobben selv om en er litt uggen.

De kjøpes reseptfritt på apoteket, og jeg syns de er supre når jeg har hatt noen hangledager.

Åh, for et glimrende tips!

*noterer*

Skrevet

Kjempetips, har aldri hørt om de jeg... :-)

Skal jammen kjøpe og ha i hus, en av oss blir sikkert forkjøla... :-)

Gjest usikker nå
Skrevet

Så Otriflu bedre enn Paracet? Har prøvd de men fungerer ikke nok..

Skrevet

Så Otriflu bedre enn Paracet? Har prøvd de men fungerer ikke nok..

Paracet hjelper hvis du har vondt i hodet f eks. Skjønt jeg syns Ibux virker bedre enn Paracet også, men det er nok individuelt.

Otriflu hjelper hvis du har sånn uggen-vondt, altså øm eller vondt i leddene, sånn vondt-i-kroppen-brygger-på-noe-ømt.

Da har jeg kunnet jobbe omtrent som vanlig hvis jeg har tatt Otriflu, for denne ømheten og uggenheten forsvinner for en stund. Du kan ta et par i slengen av dem, tror jeg. (det står på pakken også)

:)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Bare ikke glem at det er en grunn til at vi får ubahagelige symptomer når kroppen blir syk. Den prøver å fortelle oss at vi må roe ned tempo slik at den kan jobbe for å få basseluskene ut av systemet.

Mange ignorerer dette (slik som kjæresten min f.eks), kjører på med ulike tabletter fra apoteket og går og hangler i flere måneder. Noen ganger er det bedre å ta seg en dag, slappe godt av og la kroppen heles :-)

Men klart, noen utnytter jo dette argumentet MAKS, og det er synd. Noen er jo hjemme fra jobb bare de har litt grønt snørr...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...