Gå til innhold

Gruer meg.......snufs....

Anbefalte innlegg

Gjest tottlå
Skrevet

Jeg fikk innkallelse til nevrolog i dag...!!Jeg gruer meg så utrolig!!

Jeg liker ikke å gå til legen!Gruer meg over hva han kommer til å gjøre......

Fysj.....

Kan noen trøste???

*snufs*

Skrevet

Vær glad du har fått time tottlå. Det er slitsomt å gå å vente synes du ikke det...?

Det går nok bedre enn du tror, er som regel sånn synes jeg.

Lykke til da.

Gjest tottlå
Skrevet

Vær glad du har fått time tottlå. Det er slitsomt å gå å vente synes du ikke det...?

Det går nok bedre enn du tror, er som regel sånn synes jeg.

Lykke til da.

Det er kjempe slitsomt, med tanke på alle de tanken og følelsene rundt alt dette i tillegg til studiene mine!

Jeg hadde alldri kommet så langt som jeg har, vist jeg ikke hadde stått på!

Jeg fikk beskjed av fastlegen min at det var 6 mnd ventetid, jeg kom inn på 2. Jeg synes det er skummelt å være "syk"! At kroppen ikke lystrer....

Uff.....dette ble sytete......

Gjest tottlå
Skrevet

Nevrolog???

Mmm...... de tror jeg har epilepsi.....

Skrevet

Mmm...... de tror jeg har epilepsi.....

Javel?

Med medisiner så kan det gå riktig så fint.

Har du hatt epilepsilignende anfall nå i det siste?

Skrevet

Jeg har vært til noen sånne utredninger, og du skal nok se at det går så bra så atte:-)

Det er jo godt at du har kommet inn så "fort"!

Lykke til!

Gjest tottlå
Skrevet

Javel?

Med medisiner så kan det gå riktig så fint.

Har du hatt epilepsilignende anfall nå i det siste?

Jeg har det hele døgnet......

Det er en ting at det kan medisineres.....jeg gruer meg til hvilke følger diagnosen vil ha for livet og fremtidsplanene mine.

Jeg mister blant annet førerkortet, oghvordan vil det påvirke arbeidet mitt, og studiene?!?

Skrevet

Det er kjempe slitsomt, med tanke på alle de tanken og følelsene rundt alt dette i tillegg til studiene mine!

Jeg fikk beskjed av fastlegen min at det var 6 mnd ventetid, jeg kom inn på 2. Jeg synes det er skummelt å være "syk"! At kroppen ikke lystrer....

Er lov å syte, derfor vi er her tottlå, for å støtte hverandre vet du.

Du skal være glad nå for at du fikk så raskt time, få en avklaring, det er nok viktig for deg. Det er kjempeslitsomt mens det står på, vet det. Prøv allikevel å se noe postivt i det du.

Vi har stadig noe å grue oss for synes jeg...jeg skal på mammografi imorgen, ei venninne og jeg har time samtidig. Hun gruer seg veldig for synes det er så vondt. Jeg synes ikke det, men gruer for de 1-2 ukene å gå å vente på det svaret i postkassa, huff det sliter alltid så på meg.

Vi er forskjellig, reagerer forskjellig, men noe skal det være stadig vekk......! Sånn er det for de fleste om det er noen trøst.

Skrevet

Jeg har det hele døgnet......

Det er en ting at det kan medisineres.....jeg gruer meg til hvilke følger diagnosen vil ha for livet og fremtidsplanene mine.

Jeg mister blant annet førerkortet, oghvordan vil det påvirke arbeidet mitt, og studiene?!?

Du mister i tilfelle kun lappen helt til du er helt anfallsfri i et par år (?) sammenhengende.

Men hørtes ikke gøy ut.

Mange anfall i døgnet? Store eller små anfall? Abscence eller større grand mal?

Gjest tottlå
Skrevet

Er lov å syte, derfor vi er her tottlå, for å støtte hverandre vet du.

Du skal være glad nå for at du fikk så raskt time, få en avklaring, det er nok viktig for deg. Det er kjempeslitsomt mens det står på, vet det. Prøv allikevel å se noe postivt i det du.

Vi har stadig noe å grue oss for synes jeg...jeg skal på mammografi imorgen, ei venninne og jeg har time samtidig. Hun gruer seg veldig for synes det er så vondt. Jeg synes ikke det, men gruer for de 1-2 ukene å gå å vente på det svaret i postkassa, huff det sliter alltid så på meg.

Vi er forskjellig, reagerer forskjellig, men noe skal det være stadig vekk......! Sånn er det for de fleste om det er noen trøst.

Uff......ja, det er slitsomt å vente på svar!

Det jeg sliter med er en slags skyld følelse.......

Jeg vil liksom ikke belaste mine nærmeste med mine problem. I mitt yrke er det på en måte jeg som skal gi omsorg.....

Jeg får på en måte ikke "lov" til å være syk, eller deppa!

Teite tanker, men det er ekstra slitsomt å gå alene med symptomene mine.....

Nifst om nettene synes jeg! Da er jeg liksom alene, tenk om jeg skulle få et stort anfall?

Skrevet

....og jeg venter på time hos legen for å finne ut om det er noe galt hos meg, siden syklusene mine er helt på bærtur og jeg ikke blir gravid.

Så vi har alle noe å bekymre oss over, som Hønemoren sier.

Skrevet

Uff......ja, det er slitsomt å vente på svar!

Det jeg sliter med er en slags skyld følelse.......

Jeg vil liksom ikke belaste mine nærmeste med mine problem. I mitt yrke er det på en måte jeg som skal gi omsorg.....

Jeg får på en måte ikke "lov" til å være syk, eller deppa!

Teite tanker, men det er ekstra slitsomt å gå alene med symptomene mine.....

Nifst om nettene synes jeg! Da er jeg liksom alene, tenk om jeg skulle få et stort anfall?

Har du skrevet om dette her på dol før? Jeg har i så tilfelle ikke fått det med meg.

Gjest tottlå
Skrevet

Du mister i tilfelle kun lappen helt til du er helt anfallsfri i et par år (?) sammenhengende.

Men hørtes ikke gøy ut.

Mange anfall i døgnet? Store eller små anfall? Abscence eller større grand mal?

Jeg har myoklone anfall......dersom det er epilepsi.....

Det var en epilepsisykepleier som fortalte meg at krampene, eller anfallene mine lignet på myoklone anfall.

Hele kroppen hopper og spretter, og rykker til i hist og pist vær. Helt ukontrollert, MEN jeg er bevist!

Jeg er livredd jeg skal få et stort krampeanfall, når jeg er alene.....

Det kan være alt fra A til Å altså, jeg aner ikke, men de tror kanksje det kan være epilepsi. Var i MR, hvor det var to signalendringer i hvit substans i venstre frontalregion.......

Gjest tottlå
Skrevet

Har du skrevet om dette her på dol før? Jeg har i så tilfelle ikke fått det med meg.

Nja, ikke så detaljert. Jeg har skrevet under andre nick. Det var slik jeg kom inn på DOL. Jeg spurte på allmennmedisin, om ufrivillige rykkninger rundt forbi i kroppen. MYYYYYYE har endret seg siden jeg skrev det første innlegget!

Skrevet

Jeg har myoklone anfall......dersom det er epilepsi.....

Det var en epilepsisykepleier som fortalte meg at krampene, eller anfallene mine lignet på myoklone anfall.

Hele kroppen hopper og spretter, og rykker til i hist og pist vær. Helt ukontrollert, MEN jeg er bevist!

Jeg er livredd jeg skal få et stort krampeanfall, når jeg er alene.....

Det kan være alt fra A til Å altså, jeg aner ikke, men de tror kanksje det kan være epilepsi. Var i MR, hvor det var to signalendringer i hvit substans i venstre frontalregion.......

Får du Stesolid eller noe anfallsdempende?

Huff, ikke gøy i det hele tatt. Jeg skjønner godt at du er bekymret jeg. Men det er i det minste veldig fint at du får time hos legen så kjapt.

Skrevet

Nja, ikke så detaljert. Jeg har skrevet under andre nick. Det var slik jeg kom inn på DOL. Jeg spurte på allmennmedisin, om ufrivillige rykkninger rundt forbi i kroppen. MYYYYYYE har endret seg siden jeg skrev det første innlegget!

Du sier at du har blitt dolavhengig?

Skrevet

Jeg har lest det du skriver her og nedenfor, og hadde bare lyst til å gi deg en god klem! Stakkars deg, jeg skjønner godt at du er redd.

Men husk, at sykdommen din (hvis du har den) er der enten du går til legen eller ikke. Så hvis du har den, er det jo bedre å få det bekreftet og så få hjelp. Da kan det bli bedre, og du kan få råd og hjelp som gjør livet lettere for deg.

Du kan også med fordel melde deg inn i en pasientforening for de med samme sykdom, der kan du få mye hjelp og støtte.

Lykke til hos legen!

Gjest tottlå
Skrevet

Får du Stesolid eller noe anfallsdempende?

Huff, ikke gøy i det hele tatt. Jeg skjønner godt at du er bekymret jeg. Men det er i det minste veldig fint at du får time hos legen så kjapt.

Nei, jeg går ikke på noe anfallsdempende......

Det varer jo kun i få sekund....

Det er så forbasket at en må kjempe seg gjennom systemet for å nå frem!!!!

Fastlegen trodde meg ikke utgangspunktet! Han ville ikke sende meg i MR, eller henvise meg videre. Jeg måtte tryggle om det!

Jeg freeeeser av det norske helse vesenet!!!!

Gjest lykke til
Skrevet

Du sier at du har blitt dolavhengig?

Dolavhengighet...ja du skal se det bare er DERFOR de symptomene kommer :-)

Oj, jeg håper du takler at jeg spøker litt om det da :-o

Lykke til hos nevrologen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...