Gå til innhold

sitat av shakespeare

Anbefalte innlegg

Gjest askilld
Skrevet

All the world`s a stage.All the men and women merely players: They have their exits and their entrances: And one man in his time plays many parts...

Hva forstår dere med dette sitatet av Shakespeare?Er ikke så god i engelsk og vet ikke om jeg har forstått det helt riktig..kan kanskje tolkes på forskjellige måter men..noen som vet,synes,mener noe?

Gjest baremei
Skrevet

Min tolkning:

Shakespeare sammenlikner verden med en scene, der alle kvinner og menn bare er skuespillere, med sine utganger og innganger;altså går av og på/inn og ut av scenen(verden).

Innganger og utganger kan kanskje tolkes som fødsel og død?

Shakespaere konstaterer videre at en mann i løpet av livet(in his time) spiller mange roller.

Jeg tolker det som at en mann først er sønn, så ofte blir ektemann, far, bestefar osv. Men kanskje S. mener at vi mnskr. i ulike sammenhenger tar på oss forskjellige "masker"? At vi har på en maske sammen med fam., en med venner osv.

Skrevet

Verden er en scene, menneskene skuespillere, i løpet av livet spiller man mange forskjellige roller.

Kort sagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...