Gå til innhold

Er dette usunt?

Anbefalte innlegg

Gjest vil ned i vekt
Skrevet

Må bare spørre, siden jeg har begynt å trene (lavintensitet, fettforbrenning) 2-4 ganger i uka, men ikke har gått ned et eneste gram på 3 uker!!

Spiser helt normal mat, vil jeg tro. Frokosten min består hver dag av dette: I en vanlig dyptallerken har jeg litt havregryn, litt 4-korn, litt All Bran og litt Go'Mix (en type Crüsli). Heller skummet surmelk på, og strør masse kanel på toppen.

Er dette en usunn "rett"? Har alldeles dilla på kanel, så det hender jeg spiser dette 2-3 ganger daglig. Da i stedet for annet måltid, ikke i tillegg til.

Skrevet

Når jeg skal ned på veldig lav fettprosent, sverger jeg til "gerilja kardio" (krever en viss fysisk form fra før):

http://php.iform.no/pub/art.php?id=23

I tillegg til 2 joggeturer per uke på 1-2 timer hver.

Måltidet du beskriver høres ikke spesielt usunt ut, men det er vanselig å si noe mer om kostholdet ditt når du ikke gir mer informasjon enn dette. Selv om en forutsetning for å gå ned i vekt er å spise færre kalorier enn du forbruker, må du huske å få i deg nok proteiner. Kutt ned på karbohydrater, men proteiner må du ha nok av hvis du skal beholde muskelmassen.

Dersom du spiser veldig lite, vil kroppen din gå på sparebluss og tviholde på hvert gram fett.

Gjest nedadgående
Skrevet

Hold deg til ett måltid med gryn og melk. Det er mye karbohydrater i dette, noe som er fint til frokost men ikke så gunstig å bytte med andre måltider som heller bør bestå av mer proteiner og grønnsaker.

Fettforbrenning burde du trene 5 dager i uka..ikke bare nå og da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...