solvei1365380665 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hei! Jeg er 35 år og har et stort barneønske. Vi begynte å prøve å bli gravid høsten 2003, samtidig begynte jeg med nattlysolje pga PMS. Siden da har jeg hatt brennende, sviende murringer over livmoren og et stykke ut mot sidene. Det starter gjerne noen dager før eggløsning og fortsetter til og fra helt til mensen kommer. Noen ganger kjenner jeg det bare i et blaff, andre ganger kan det pågå til og fra i flere timer. Her om natten våknet jeg av smerter som føltes som en brennende klo rundt livmoren, var da på dag 12-13 i syklus. Har ALDRI før høsten-03 kjent lignende, hører ikke til dem som kjenner eggløsningen. Kan nattlysolje virke negativt i forhold til å bli gravid? Kan nattlysolje settes i sammenheng med mine symptomer? Hvilke bivirkninger har nattlysolje? Jeg har lest at revmatikere har gunstig effekt av nattlysolje, det har de av NSAIDS også. NSAIDS er jo ugunstig ift å bli gravid, er det noen sammenhenger her? Nå er jeg operert for en polypp i livmoren (sept 2004), ingen endring av mine symptomer og jeg blir ikke gravid, har fått beskjed om at alt ellers er i orden.Har prøvd å slutte med nattlysolje, men blir da i psykisk ubalanse før menstruasjon..Tilslutt: Leste i en avis at Fedon Lindberg ikke anbefalte for mye omega 6-fettsyrer i kosten, men hvorfor?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172940-nattlysolje-og-barne%C3%B8nske/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille rosinen Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Når dere har prøvd å bli gravide så lenge uten at det har skjedd noe, ville jeg uansett gått til legen. UANSETT hadde jeg ville gått til legen hadde jeg kjent smerter på den måten som du beskriver... Har hatt litt lyst til å prøve nattlysolje jeg også (kan dessverre ikke svare deg på om det kan ha innvirkning ift graviditet) for pms, hvordan bruker du dette? Hvor mye, ofte osv? Og hvor fort merket du virkning? Og enda et spørsmål, hvor kjøper du det? Håper du gir deg tid til å svare :-) Og å ta deg en time hos legen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172940-nattlysolje-og-barne%C3%B8nske/#findComment-1143161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solvei1365380665 Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Når dere har prøvd å bli gravide så lenge uten at det har skjedd noe, ville jeg uansett gått til legen. UANSETT hadde jeg ville gått til legen hadde jeg kjent smerter på den måten som du beskriver... Har hatt litt lyst til å prøve nattlysolje jeg også (kan dessverre ikke svare deg på om det kan ha innvirkning ift graviditet) for pms, hvordan bruker du dette? Hvor mye, ofte osv? Og hvor fort merket du virkning? Og enda et spørsmål, hvor kjøper du det? Håper du gir deg tid til å svare :-) Og å ta deg en time hos legen... Hei! Nattlysolje fås kjøpt på helsekostbutikk, tror også enkelte apotek har det. Jeg tar 3 kapsler om dagen sammen med mat og merket effekt etter et par måneder. Jeg merket det VELDIG da jeg sluttet å ta nattlysolje, måtte bare begynne påan igjen (ellers blir jeg bare sur og lei meg, gråter i bøtter og spann og har kort lunte!!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172940-nattlysolje-og-barne%C3%B8nske/#findComment-1145783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Nattlysolje er rik på en flerummettet fettsyre kalt gamma linoleic acid (GLA)fra omega 6 klassen. Den inngår som forstadium til en gruppe stoffer som kroppen selv produserer og disse kalles eicosanoider. Blant de mest kjente eicosanoider finner vi prostaglandiner som kan påvirke kramper i livmor og betennelser i kroppen. GLA hevdes å øke nivået av de gode prostaglandinene og jeg kjenner ikke til at tilskudd skal være uheldig ved barneønske. Uansett kan du ta en pause med tilskuddet og kanskje heller forsøke akupunktur som også kan være positivt i forhold til barneønske. Grunnen til at Fedon Lindberg ikke anbefaler for mye omega 6 fettsyrer er at det bør være en viss balanse mellom omega 3 og omega 6 fettsyrer. Akkurat GLA er et hederlig unntak blant omega 6 fettsyrene og regnes som gunstig også ved leddbetennelser og tørr hud. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172940-nattlysolje-og-barne%C3%B8nske/#findComment-1146070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.