Gå til innhold

litt bekymret

Anbefalte innlegg

dette begynte forrige sommer, jeg fikk en slags metthetsfølelse i magen og matlysta sank. gikk til lege flere ganger og tok sånn avføringsprøve og blodprøve. følte at jeg ble behandlet som en hypokonder og ble bedt om å dra hjem. følelsen har bare forverret seg og nå har jeg ingen matlyst omtrent lenger,liksom nederst i magen er det stappfullt kjennes det som.virker som om magen har blitt større utenpå også, selv om jeg har gått ned i vekt. sist jeg var hos legen tok han en slags prøve av endetarmen der det ble påvist oppvekst av sykdomsbakterier,marnemark eller sopp. mer vet ikke jeg og er veldig bekymret. hva kan jeg ha fått? kan det være kreft i magen selv om jeg ikke har fyllt tredve enda? eller kanskje en slags innvolsorm? håper på snart svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172968-litt-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Magesmerter, vetkttap, nedsatt matlyst etc må det finnes årsak til. Viktig at du vet hva legen har utelukket. Har du vært til gynekologisk sjekk ( er du kvinne må dette gjøres. ) Urinprøve må taes. Infeksjoner i tarmkanalen må utelukkes, syreproblemer må vurderes; har plagene relasjon til måltider - legg merke til dette. Viktig at du snakker åpent med legen din. Dersom du føler at du ikke blir ivaretatt, så be om en ny-vurdering hos en annen fastlegeg - dette er vanlig, og nyttig. Utredning av magesmerter krever godt samarbeid mellom lege og pasient. Dersom fysisk sykdom er utelukket, må man tenke på om det kan være stress-relatert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172968-litt-bekymret/#findComment-1147429
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...