Gå til innhold

live mitt er en berg og dalbane...først opp å så rett ned igjen....

Anbefalte innlegg

For noen dager siden klarte jeg endelig å mote meg opp til å åpne meg for behandleren min og fikk litt tro på at nå skulle det endelig bli bedre og at jeg endelig kanskje kunne få den hjelpen jeg så sårt trenger...

Dette varte helt til jeg var hos legen i dag...i løpet av 10 min klarte han å knuse meg fulstendig igjen...fastlegen min var syk og jeg måtte derfor gå til en annen lege...han jeg kom til var ikke villig til å hjelpe meg med noe som helst virket det som.Til tross for at jeg forklarte situasjonen min...Ringte behandleren min rett etter på som syntes det var trist.Men det er vel ikke så mye han kan gjøre med det...

For meg er dette bare enda et bevis på at det ikke går ann å stole på folk som er der for å hjelpe...får jo bare enda dårligere selvtillit av å høre på dem...

Jeg takler ikke dette live lenger...Det koster for mye å først åpne seg for så å bli dytta rett ned i dypet igjen...

Fortsetter under...

For de fleste av oss som har opplevd overgr.er livet etterpå en berg&dalbane.Det går sååå trekt oppover og så full fart utfor--.Det finnes så mange leger som me skulle ha "kursa" litt.Men det er nesten som me vil sitere:"forlat de for de vet ikke hva de gjør"Prøv å synes synd på de for "dumme" er de.Leger kan skrive på data og skrive ut farlig medisin, Eg har fått mer hjelp fra homeopat og helsekost enn legen min.Stå på, ikke gi deg.

Kjære deg!

Står fortsatt ved det jeg først skrev i innlegget lenger nede. Det finnes så mange leger som gjør svært ukloke ting. (Beklager at jeg generaliserer, men jeg har selv møtt så mange av dem at jeg er et eget lite forskningsmateriale i meg selv.) Du er spesielt sårbar nå, fordi du har vært så modig. Hold fast på hva som "tilhører" deg, og hva som "tilhører" denne legen du møtte. Sett et stort skille midt i mellom, og gå videre sammen med terapeuten din.

Igjen hilsen fra meg.

For de fleste av oss som har opplevd overgr.er livet etterpå en berg&dalbane.Det går sååå trekt oppover og så full fart utfor--.Det finnes så mange leger som me skulle ha "kursa" litt.Men det er nesten som me vil sitere:"forlat de for de vet ikke hva de gjør"Prøv å synes synd på de for "dumme" er de.Leger kan skrive på data og skrive ut farlig medisin, Eg har fått mer hjelp fra homeopat og helsekost enn legen min.Stå på, ikke gi deg.

Takk for svar bugge-jenta og guriana:)

Man blir jo bare så fortvilt når det virker som om det heletiden er noen som prøver å bryte deg ned når du endelig har klart å stabble deg på beina...

Ville egentlig ikke gå til den legen men var nødt i å med at jeg trenger en legeerklæring når jeg skal søke på nytt om rehab.penger...men han ville ikke blande seg inn i saken min sa han å ville derfor ikke hjelpe meg.Sa bare at jeg burde vente til fastlegen min kommer på jobb igjen...men det går ikke for jeg vet jo ikke når han er til bake og jeg trenger den legeerklæringa nå!

Takk for svar bugge-jenta og guriana:)

Man blir jo bare så fortvilt når det virker som om det heletiden er noen som prøver å bryte deg ned når du endelig har klart å stabble deg på beina...

Ville egentlig ikke gå til den legen men var nødt i å med at jeg trenger en legeerklæring når jeg skal søke på nytt om rehab.penger...men han ville ikke blande seg inn i saken min sa han å ville derfor ikke hjelpe meg.Sa bare at jeg burde vente til fastlegen min kommer på jobb igjen...men det går ikke for jeg vet jo ikke når han er til bake og jeg trenger den legeerklæringa nå!

Har du en mulighet til å få terapeuten din på banen? Kanskje han/hun kan ringe legekontor og få gjort noe med saken. Min psykiater har ringt både trygdekontor og aetet når vi har hatt time. Han vet hvor hardt det kan være for oss "vanlige dødelige" å nå frem i systemet. Jeg blir fortvilet på dine vegne. Har selv vært i trygdesystemet i mange år på rehabilitering, og man trenger god helse bare for å forholde seg til alt dette.

Kanskje du kan forklare de på trugdekontoret at du ikke får tak i din faste lege, og spørre om de kan gi deg vedtak på bare en mnd frem i tid med rehabiliteringspenger til din faste lege forhåpentligvis er tilbake. Det godtok mitt trygdekontor i hvert fall.

Lykke til du.

Hei!

Vi er visst to i samme båt denne uka.. Var hos en psykiater på Blindern denne uka som bare psyket med ned, utfordret meg og gjorde vondt mye verre. Etter et knapt kvarter gikk jeg fra timen, hikstende. Jeg orket ikke mer av en kald psykiater. Dessverre er det sånn at ikke alle i helseapparatet er like gode og forståelsesfulle. Men DET FINNES LEGER/PSYKIATERE SOM ER GODE. Heldigvis. Har ikke fått skrevet mail til deg enda, men det kommer. Gode tanker.

Annonse

Hei!

Vi er visst to i samme båt denne uka.. Var hos en psykiater på Blindern denne uka som bare psyket med ned, utfordret meg og gjorde vondt mye verre. Etter et knapt kvarter gikk jeg fra timen, hikstende. Jeg orket ikke mer av en kald psykiater. Dessverre er det sånn at ikke alle i helseapparatet er like gode og forståelsesfulle. Men DET FINNES LEGER/PSYKIATERE SOM ER GODE. Heldigvis. Har ikke fått skrevet mail til deg enda, men det kommer. Gode tanker.

Trist å høre om timen din,håper det går bedre med deg nå.Det er så dumt at det skal være slik...når man har det som verst så møter man på sånne ufølsome folk som bare gjør vondt verre...Håper at det er slik som du sier at det fins gode mennesker i helsevesenet som virkelig bryr seg.Dumt at det er så få av dem...

Sender deg positive tanker!Og en klem om du vil ha:)

Har du en mulighet til å få terapeuten din på banen? Kanskje han/hun kan ringe legekontor og få gjort noe med saken. Min psykiater har ringt både trygdekontor og aetet når vi har hatt time. Han vet hvor hardt det kan være for oss "vanlige dødelige" å nå frem i systemet. Jeg blir fortvilet på dine vegne. Har selv vært i trygdesystemet i mange år på rehabilitering, og man trenger god helse bare for å forholde seg til alt dette.

Kanskje du kan forklare de på trugdekontoret at du ikke får tak i din faste lege, og spørre om de kan gi deg vedtak på bare en mnd frem i tid med rehabiliteringspenger til din faste lege forhåpentligvis er tilbake. Det godtok mitt trygdekontor i hvert fall.

Lykke til du.

Behandleren min snakket om å få til et møte der både jeg,behandleren min,trygdekontoret og fastlegen min skal være tilstede.Dette for å få klarhet i et par ting.Men det ser desverre ikke ut til at det er mulig å få til dette møtet før jeg har levert ny søknad...

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å nå fram i systemet?Skjønner de ikke at de tar knekken på folk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...