Gå til innhold

Drømmer samme drøm om og om igjen


Gjest Tannmareritt...

Anbefalte innlegg

Gjest Tannmareritt...

Jeg har i lengre tid hatt n drøm som stadig kommer tilbake. Det som hver gang er gjennomgående, er at jeg mister en tann.Jeg prøver forgjeves å sette den på plass, men den bare detter ut,og jeg opplever dette som svært ubehagelig. Har hatt denne drømmen i flere år, og den vender stadig tilbake, noen ganger hyppigere enn andre ganger. og forleden natt drømte jeg at jeg mistet alle jekslene på den ene siden. Jeg har tenkt med meg selv at siden jeg drømmer dette flere ganger, og at det hver gang virker så virkelig, må d stamme fra noe, eller tyde på et eller annet, jeg kan bare ikke forstå hva? Er det noen som vet hva d kan komme fra?? Evnt hva jeg kan gjøre for at drømmene ikke skal vende tilbake hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplever noe av det samme selv, særlig ved Cipralexbruk, drømmer mye mere da.

Har begynt å drømme så ofte om besteforeldrene mine jeg som døde for 16 og 25 år siden....mye av det samme går igjen i drømmene hvor dem er med i. Merkelig..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så heldig å ha hatt flinke psykiatere ved min side i mange år, og vi har brukt mye tid på å skjønne mange av drømmene mine, siden jeg i perider har slikt et rikt drømmeliv. Jeg kan ikke begi meg inn i en tolkning av drømmen din siden jeg ikke kjenner deg.Og drømmetyding er ikke så lett alltid. Men jeg tror du har rett i drømmen kommer igjen av en grunn. Det første spørsmålet du kan stille deg selv er hva du føler. Hva slags følelser gir drømmen deg? En tann blir trukket opp fra roten. Er det noe i livet ditt som gir deg assosiasjoner til det?

Rot, og bli trukket opp? Miste "bunnen"? Det som holder fast?

Bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmene våre er fulle av symboler som vi må tolke ut fra hvordan verden ser ut for oss akkurat nå. Drømmer som stadig vender tilbake har et viktig budskap til oss.

Tenner assosieres med å kunne si fra, bite fra seg, sette grenser, aggresjon, besluttsomhet.

Å miste tenner må da bety å miste evnen til å si fra (bite fra seg), være lammet, la negative ting skje.

Bare du vet om dette kan stemme for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli.

Har drømt at jeg har mistet tenner mange ganger.

Det begynner med en tann, så løsner flere, og deretter spytter jeg tenner ut i bøtter og spann. Det er liksom ingen ende på hvor mange tenner jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LucySky

Opplever noe av det samme selv, særlig ved Cipralexbruk, drømmer mye mere da.

Har begynt å drømme så ofte om besteforeldrene mine jeg som døde for 16 og 25 år siden....mye av det samme går igjen i drømmene hvor dem er med i. Merkelig..!

I "gammelpsykologien" tydet drømmer om å miste tenner angst for alderdom.

Men at det er noe vitalt og viktig man er redd for å miste når man drømmer slik, det tror jeg på, ja.

Forøvrig har jo de andre rett når de sier at drømmene våre er meget personlige. bare vi sjøl kan tolke hva vi forbinder med symbolbruken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...