Gå til innhold

Cipralex 7,5 mg - noen antideppresiv effekt?


Joppe2

Anbefalte innlegg

Kan man gå på 7,5 mg cipralex? Har gått på 10 mg i fire uker å blir fortsatt kvalm. Kan jeg vente meg noen antidepp effekt av så lav dose? Har merket at angst og uro er betydelig bedre av cipralex, men kan ikke si at jeg har fått det helt store løftet på depresjonen...dvs har ingen glede av ting, bare gjør ting forde jeg må for holde meg igang. Jeg er flink å gå turer, komme meg ut, snakke med folk osv...vil dette også bidra til at dep går fortere over? Er til vanlig veldig livsglad og trenger ikke de "store" ting for å holde meg oppe. Vil også tilføye at kveldene føles lettere, dette tror jeg at cipralexen har bidratt til ,selvom de var relativt greie, uten medisin også...kan jeg evt forvente mere virkning på humøret i tiden fremover? Synes det er vanskelig å vite om det er medisinen eller tiden som jobber for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spurte min lege om dette for ville helst ikke ta faste piller, men ville prøve denne vinteren for synes de siste vinterene har vært tunge. Jeg fikk til svar at minst 10 mg. måtte til, men kan jo være delte meninger om dette, min behandler er fastlegen.

Jeg mener helt klart at du også vil ha god hjelp av å treffe andre mennesker og å være ute. Jeg trener en del og synes det gjør veldig godt. Å være ute i frisk luft gjør godt, får jo dagslyset samtidig også. Trene innimellom så man svetter, får ut noe liksom, ja, det føles godt for meg.

Det at vi gjør noe selv også er viktig for selvfølelsen synes jeg, ikke bare spiser piller om du skjønner.

Brukte som jeg vel har fortalt før 10mg. i et halvt år og skal prøve uten nå, holder på med seponering, får se hvordan det går.

Siden du tross alt merker bedring så synes jeg du skal være venner med tiden.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte min lege om dette for ville helst ikke ta faste piller, men ville prøve denne vinteren for synes de siste vinterene har vært tunge. Jeg fikk til svar at minst 10 mg. måtte til, men kan jo være delte meninger om dette, min behandler er fastlegen.

Jeg mener helt klart at du også vil ha god hjelp av å treffe andre mennesker og å være ute. Jeg trener en del og synes det gjør veldig godt. Å være ute i frisk luft gjør godt, får jo dagslyset samtidig også. Trene innimellom så man svetter, får ut noe liksom, ja, det føles godt for meg.

Det at vi gjør noe selv også er viktig for selvfølelsen synes jeg, ikke bare spiser piller om du skjønner.

Brukte som jeg vel har fortalt før 10mg. i et halvt år og skal prøve uten nå, holder på med seponering, får se hvordan det går.

Siden du tross alt merker bedring så synes jeg du skal være venner med tiden.

Lykke til.

Merket du bedring på humøret relativt raskt?, eller kom det etterhvert...synes det er det værste, at jeg ikke har lyst til ting...jeg har vært inne på tanken, om det er pillene som gjør meg "flat".Har du også hatt det sånn ,at du er bedre på kveldene?..Jeg prøver å smøre meg m tålmodighet! :)..Takk for mange fine svar fra deg btw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket du bedring på humøret relativt raskt?, eller kom det etterhvert...synes det er det værste, at jeg ikke har lyst til ting...jeg har vært inne på tanken, om det er pillene som gjør meg "flat".Har du også hatt det sånn ,at du er bedre på kveldene?..Jeg prøver å smøre meg m tålmodighet! :)..Takk for mange fine svar fra deg btw :)

Jeg synes ikke jeg ble "flat" og bra var det synes jeg.

Merket det først og fremst på lystbetontheten, synes jeg hadde mere glede av ting enn tidligere. Dette kom litt gradvis, etter 2-3 uker begynte noe å skje om du skjønner.

Det er jo ikke alle som har effekt av Cipralex heller, men du burde gi den noen uker til om du orker da.

Er sikkert ikke lett å være så tålmodig heller når du har plager, men du får håpe og tro dem gir seg.

Bare spør om det er noe mere du lurer på, jeg kan svare det jeg vet ut fra min erfaring, men man reagerer jo forskjellig så er jo ingen fasit her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke jeg ble "flat" og bra var det synes jeg.

Merket det først og fremst på lystbetontheten, synes jeg hadde mere glede av ting enn tidligere. Dette kom litt gradvis, etter 2-3 uker begynte noe å skje om du skjønner.

Det er jo ikke alle som har effekt av Cipralex heller, men du burde gi den noen uker til om du orker da.

Er sikkert ikke lett å være så tålmodig heller når du har plager, men du får håpe og tro dem gir seg.

Bare spør om det er noe mere du lurer på, jeg kan svare det jeg vet ut fra min erfaring, men man reagerer jo forskjellig så er jo ingen fasit her.

Takk igjen Hønemoren :).

Jeg spør deg gjerne mer...uff man blir jo helt fokusert på disse pillene. Har vært deprimert i 6 mnd ..klarte endelig å bestemme meg for å sette igang m behandling for 4 uker siden. Lurer også på om jeg har litt store forventninger til cipralexen...men det er akk dette m lystbetontheten jeg håper skal komme!. Godt å høre at det er slik de skal virke! Man har jo hørt så mye om at man blir følesemessig flat av ad. Veldig godt m dette forumet btw..så vet man liksom ,at man ikke er alene m disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen Hønemoren :).

Jeg spør deg gjerne mer...uff man blir jo helt fokusert på disse pillene. Har vært deprimert i 6 mnd ..klarte endelig å bestemme meg for å sette igang m behandling for 4 uker siden. Lurer også på om jeg har litt store forventninger til cipralexen...men det er akk dette m lystbetontheten jeg håper skal komme!. Godt å høre at det er slik de skal virke! Man har jo hørt så mye om at man blir følesemessig flat av ad. Veldig godt m dette forumet btw..så vet man liksom ,at man ikke er alene m disse tingene.

Btw...Håper det går fint m nedtrappingen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...