Gå til innhold

Vranglære fra rettspsykiater?


Gjest undrende_far

Anbefalte innlegg

Gjest undrende_far

Når en rettspsykiater blir hentet til en jobb i f.eks. Ramslandsaken forventer man at vedkommende burde kunne sitt fag. Det er derfor skremmende å se slike komentarer som han gir!

Her er de kommentert:

http://www.likestilling.com/psykologi/artikler/050204Vrang.html

Her er artikkelen i BA:

http://www.likestilling.com/psykologi/artikler/Hoyersten.gif

Her er artikkelen i dagbladet:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/02/03/422353.html

Dette er tankevekkende!

Kanskje ikke så rart at psykiatrien har problemer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en annen

Jeg tror nok dette har mest å gjøre med journalistenes feilaktige gjengivelser, i alle fall når det gjelder sammenblandingen av paranoid PF og psykopati i Dagbladets artikkel. Sammenhengen mellom dyssosial PF og psykopati slik den framstilles i BT er rimelig i en avsiartikkel, syns jeg.

P.S: Studerer du på profesjonsstudiet i psykologi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

travis1365380598

Fint du reklamerer for tekstene dine her på forumet. De er jo, om ikke akkurat faglige, riktige og nyanserte, så forsovet spennende nok. Sammenblandingen er journalisten som har gjort. Jeg hørte nemlig psykiaterens uttalelse på radioen. Der blander han selvfølgelig ikke sammen de to personlighetsforstyrrelsene. Dessuten, og dette har du vel lært på brevkurset du tar i psykolog, er det mulig å ha flere PF. Lykke til med eksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Fint du reklamerer for tekstene dine her på forumet. De er jo, om ikke akkurat faglige, riktige og nyanserte, så forsovet spennende nok. Sammenblandingen er journalisten som har gjort. Jeg hørte nemlig psykiaterens uttalelse på radioen. Der blander han selvfølgelig ikke sammen de to personlighetsforstyrrelsene. Dessuten, og dette har du vel lært på brevkurset du tar i psykolog, er det mulig å ha flere PF. Lykke til med eksamen!

Interesant at travis påstår det jeg skriver i denne artikkelen ikke er faglig, da jeg bare beskriver hva fagfolk sier om emnet!

Lett å gå i den fella om man stiller med et heller forutintatt skjema ovenfor undertegnede!

Men slik er det gjerne på et forum som dette når man ikke har sakslige argumenter.

Forøvrig er det greit å skylde på at media gjør feil, men 2 ganger...??

Er glad for at du angriper person isteden for sak, det avslører DIN usaklighet!

Hadde du lest hva jeg skrev ville du sett at jeg også beskriver komorbiditet!!

Men så var det dette med SKJEMA igjen da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest august283

Kognitive skjema er et fint ord! Hvis du leser BA-artikkelen nøye så ser du at psykiateren ikke blander disse sammen..

Det står at han "..også har en dyssosial personlighetsforstyrrelse", (les:er psykopat). I Dagbladet er det derimot blandet sammen, men det er, som nevnt, journalisten som har gjort. At du kritiserer andre for å blande sammen sak og person, er overraskende. Dine fjollete artikler på ulike nettsider er jo en salig blanding av personlige vendettaer, egne erfaringer og klipp og lim fra andre fagfolks tekster. Så akkurat den ballen har du spilt rett i beina på meg. Du bruker jo også at du selv er psykoogistudent (altså fokus på person, ikke sak) skamløst. Mange vil feilaktig tro tro at du derfor har en del kunnskap om dette feltet. Hva og hvor er det du studerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest undrende_far

Kognitive skjema er et fint ord! Hvis du leser BA-artikkelen nøye så ser du at psykiateren ikke blander disse sammen..

Det står at han "..også har en dyssosial personlighetsforstyrrelse", (les:er psykopat). I Dagbladet er det derimot blandet sammen, men det er, som nevnt, journalisten som har gjort. At du kritiserer andre for å blande sammen sak og person, er overraskende. Dine fjollete artikler på ulike nettsider er jo en salig blanding av personlige vendettaer, egne erfaringer og klipp og lim fra andre fagfolks tekster. Så akkurat den ballen har du spilt rett i beina på meg. Du bruker jo også at du selv er psykoogistudent (altså fokus på person, ikke sak) skamløst. Mange vil feilaktig tro tro at du derfor har en del kunnskap om dette feltet. Hva og hvor er det du studerer?

Jeg leste artikkelen nøye og der står det som du sier, men han fortsetter : "Dyssosial pf er sammenfallende med det en tidligere kalte for psykopati. SIER HØYERSTEN!"

Altså var det psykiateren og ikke BA som sa det!

Uttalelsen i DB skal jeg være enig, kan tolkes som å være dagbladets! Men de har mest sansynlig sitt fra psykiateren.

Hva du synes om meg er lite interesant. Jeg registrerer at du ikke klarer å motsi meg på sak. At jeg bruker at jeg er psykologistudent har vel ikke noe med personangrep å gjøre???

Når du blander disse kortene viser det bare en desperasjon over å finne usaklige påstander.

Grow up!

For øvrig er det ikke min kunskap som profileres i min artikkel, men den fra en rekke fagfolk. Slutt å forvrenge alt i håp om å finne et argument. Det blir for dumt og vitner om at ditt skjema for meg er rimelig forutintatt.

Men nok om det, kan du ikke holde deg til sak, så finner jeg ingen grunn til å bevare dine usakelige påstander.

For øvrig er mine eksamener fra UiO og UiB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interesant at travis påstår det jeg skriver i denne artikkelen ikke er faglig, da jeg bare beskriver hva fagfolk sier om emnet!

Lett å gå i den fella om man stiller med et heller forutintatt skjema ovenfor undertegnede!

Men slik er det gjerne på et forum som dette når man ikke har sakslige argumenter.

Forøvrig er det greit å skylde på at media gjør feil, men 2 ganger...??

Er glad for at du angriper person isteden for sak, det avslører DIN usaklighet!

Hadde du lest hva jeg skrev ville du sett at jeg også beskriver komorbiditet!!

Men så var det dette med SKJEMA igjen da....

Morn.

Jeg finner det svært interessant med ulike temaer på forumet.

Men vet du, jeg liker rett og slett ikke den bombastiske tonen din. Hvorfor bruker du på død og liv utropstegn etter hver setning?

Kvar er undringa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Mal for diskusjoner startet av undrende far:

UF (undrende far): "bla bla fagfolk bla bla feil bla bla vranglære bla bla psykopater"

SV (svarende): [bemerke at det faktisk ikke er feil det fagfolk har uttalt, bare evt sitert feil]

UF: [krangle på dette, selv om det står klart, og alle andre er enige]

SV: [bemerke dette]

UF: [nevne hvor "underlig" og "interessant det er at de som svarer ikke er enig, antyde diverse]

SV: [ta til motmæle]

UF: [rope om personangrep m.m.]

Like moro hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mal for diskusjoner startet av undrende far:

UF (undrende far): "bla bla fagfolk bla bla feil bla bla vranglære bla bla psykopater"

SV (svarende): [bemerke at det faktisk ikke er feil det fagfolk har uttalt, bare evt sitert feil]

UF: [krangle på dette, selv om det står klart, og alle andre er enige]

SV: [bemerke dette]

UF: [nevne hvor "underlig" og "interessant det er at de som svarer ikke er enig, antyde diverse]

SV: [ta til motmæle]

UF: [rope om personangrep m.m.]

Like moro hver gang.

LOL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mal for diskusjoner startet av undrende far:

UF (undrende far): "bla bla fagfolk bla bla feil bla bla vranglære bla bla psykopater"

SV (svarende): [bemerke at det faktisk ikke er feil det fagfolk har uttalt, bare evt sitert feil]

UF: [krangle på dette, selv om det står klart, og alle andre er enige]

SV: [bemerke dette]

UF: [nevne hvor "underlig" og "interessant det er at de som svarer ikke er enig, antyde diverse]

SV: [ta til motmæle]

UF: [rope om personangrep m.m.]

Like moro hver gang.

*nikker gjenkjennende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Mal for diskusjoner startet av undrende far:

UF (undrende far): "bla bla fagfolk bla bla feil bla bla vranglære bla bla psykopater"

SV (svarende): [bemerke at det faktisk ikke er feil det fagfolk har uttalt, bare evt sitert feil]

UF: [krangle på dette, selv om det står klart, og alle andre er enige]

SV: [bemerke dette]

UF: [nevne hvor "underlig" og "interessant det er at de som svarer ikke er enig, antyde diverse]

SV: [ta til motmæle]

UF: [rope om personangrep m.m.]

Like moro hver gang.

Takk... tjohoooo &CO som er enige i at avisenes påstander er gale! Det var også poenget!

Så får dere heller skylde på DB den enen dagen og BA den andre... og personangrep på meg resten av uken! For yppersteprestene deres kan jo ikke ta feil!

Projeksjon heter det vist...

Justismord heter det når yppersteprestene tar feil.....

OBS! De tar jo ikke feil, vi får skylde på dommerne da....

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

Takk... tjohoooo &CO som er enige i at avisenes påstander er gale! Det var også poenget!

Så får dere heller skylde på DB den enen dagen og BA den andre... og personangrep på meg resten av uken! For yppersteprestene deres kan jo ikke ta feil!

Projeksjon heter det vist...

Justismord heter det når yppersteprestene tar feil.....

OBS! De tar jo ikke feil, vi får skylde på dommerne da....

.

?

Hvor er det du ikke skjønner at psykiateren er feilsitert? Hvor er det det blokkeres? Forstoppelse i synapsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok dette har mest å gjøre med journalistenes feilaktige gjengivelser, i alle fall når det gjelder sammenblandingen av paranoid PF og psykopati i Dagbladets artikkel. Sammenhengen mellom dyssosial PF og psykopati slik den framstilles i BT er rimelig i en avsiartikkel, syns jeg.

P.S: Studerer du på profesjonsstudiet i psykologi?

Stud. psychol står det om deg, hvor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen

Stud. psychol står det om deg, hvor da?

Dette innlegget skulle vel til undrende_far, regner jeg med. Jeg lurer også på om han går på embedsstudiet i psykologi, og hvis han ikke gjør det, hvorfor han da betegner seg som stud.psychol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk... tjohoooo &CO som er enige i at avisenes påstander er gale! Det var også poenget!

Så får dere heller skylde på DB den enen dagen og BA den andre... og personangrep på meg resten av uken! For yppersteprestene deres kan jo ikke ta feil!

Projeksjon heter det vist...

Justismord heter det når yppersteprestene tar feil.....

OBS! De tar jo ikke feil, vi får skylde på dommerne da....

.

Morn

Som sagt stiller jeg meg svært positiv til ulike temaer her på forumet (også dine!), men en god diskusjon begynne rikke med å halshugge den som er uenig. Litt mer åpen,.. litt mer ydmyk og undrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Dette innlegget skulle vel til undrende_far, regner jeg med. Jeg lurer også på om han går på embedsstudiet i psykologi, og hvis han ikke gjør det, hvorfor han da betegner seg som stud.psychol.

gir han sikkert mer cred blandt likesinnede og de som ikke kan tenke selv *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...