flisa Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 Møtræpøsban = Møter deg på Østbanen Snaruatta? = Hvordan har du hatt det da? Flåne pumparia = Få låne pumpa di, da? Bøkkejirei = Bør ikke gi deg! Skråppiantasje? = Skal du opp i annen etasje? Næreværsjtjaørt = Nei, det er det verste jeg har hørt Dætiarem = Det er ti av dem Skrua? = Hvor skal du, da? Frikkerea? = Hvorfor ikke de, da? Filsejemma = Du får hilse hjem, da Jakkesetnpåråda = Jeg har ikke sett ham på år og dag Skruværmut? = Skal du være med ut? Dæveldevel = Det er vel det, vel Manror = Med andre ord Fnisa = Få en is, da Tapræåblima = Ta på deg og bli med, da Mæsjmæsjefæra? = Hvem er det som er sjef her, da? Mjøllharmra? = Hvor mye øl har du med deg da? 0 Siter
Hønemoren Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 Nå har jeg nok å gjøre framover...lære alt dette til sommersesongen begynner, i ØSTFOLD :-) 0 Siter
flisa Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Skrevet 4. februar 2005 Nå har jeg nok å gjøre framover...lære alt dette til sommersesongen begynner, i ØSTFOLD :-) skarrupkæmpingendaæ? :-) 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 skarrupkæmpingendaæ? :-) Prøver å oversette: skal du på campingen da 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Utrolig bra! Dette forklarer hvorfor vi ikke skjønte noe da vi hadde lånt ei hytte i Østfold (mellom halden og sjøen), og så hadde den tolvårsjenta til utleier skrevet en lapp og hengt den på døra: Pappa kommer snart. Daksrøvin! Vi lurte på det var med denne rødvinen (dessuten fantes det en kennel på stedet, så vi lurte på dachser også) - men fyren skulle altså bare se på Dagsrvyen først! 0 Siter
Osiris Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Artigste ordet jeg har hørt i Østfold er "tråkka". Det skulle bety drosjeholdeplass. ) Jeg forsto ingenting med det samme jeg hørte det. 0 Siter
Gjest vestvendt Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Får'n vestfåldning vakke de no vanskli å skjønne. Ganske likt igrunn. Vi sir pærlær her i byn å 0 Siter
Gjest Majalla Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Dette forklarer hvorfor vi ikke skjønte noe da vi hadde lånt ei hytte i Østfold (mellom halden og sjøen), og så hadde den tolvårsjenta til utleier skrevet en lapp og hengt den på døra: Pappa kommer snart. Daksrøvin! Vi lurte på det var med denne rødvinen (dessuten fantes det en kennel på stedet, så vi lurte på dachser også) - men fyren skulle altså bare se på Dagsrvyen først! Tror aldri jeg hadde gjettet det *LOL* synd dere ikke fikk rødvin da 0 Siter
Velouria Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Dette forklarer hvorfor vi ikke skjønte noe da vi hadde lånt ei hytte i Østfold (mellom halden og sjøen), og så hadde den tolvårsjenta til utleier skrevet en lapp og hengt den på døra: Pappa kommer snart. Daksrøvin! Vi lurte på det var med denne rødvinen (dessuten fantes det en kennel på stedet, så vi lurte på dachser også) - men fyren skulle altså bare se på Dagsrvyen først! Utrolig bra! ler så jeg griner! 0 Siter
mettewa Skrevet 5. februar 2005 Skrevet 5. februar 2005 Hehe, kan vel bare skrive under på denne. Og jeg skjønte alt ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.