Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtræpøsban = Møter deg på Østbanen

Snaruatta? = Hvordan har du hatt det da?

Flåne pumparia = Få låne pumpa di, da?

Bøkkejirei = Bør ikke gi deg!

Skråppiantasje? = Skal du opp i annen etasje?

Næreværsjtjaørt = Nei, det er det verste jeg har hørt

Dætiarem = Det er ti av dem

Skrua? = Hvor skal du, da?

Frikkerea? = Hvorfor ikke de, da?

Filsejemma = Du får hilse hjem, da

Jakkesetnpåråda = Jeg har ikke sett ham på år og dag

Skruværmut? = Skal du være med ut?

Dæveldevel = Det er vel det, vel

Manror = Med andre ord

Fnisa = Få en is, da

Tapræåblima = Ta på deg og bli med, da

Mæsjmæsjefæra? = Hvem er det som er sjef her, da?

Mjøllharmra? = Hvor mye øl har du med deg da?

Skrevet

Nå har jeg nok å gjøre framover...lære alt dette til sommersesongen begynner, i ØSTFOLD :-)

Skrevet

Nå har jeg nok å gjøre framover...lære alt dette til sommersesongen begynner, i ØSTFOLD :-)

skarrupkæmpingendaæ? :-)

Skrevet

skarrupkæmpingendaæ? :-)

Prøver å oversette: skal du på campingen da :)

Gjest LucySky
Skrevet

Utrolig bra!

Dette forklarer hvorfor vi ikke skjønte noe da vi hadde lånt ei hytte i Østfold (mellom halden og sjøen), og så hadde den tolvårsjenta til utleier skrevet en lapp og hengt den på døra:

Pappa kommer snart. Daksrøvin!

Vi lurte på det var med denne rødvinen (dessuten fantes det en kennel på stedet, så vi lurte på dachser også) - men fyren skulle altså bare se på Dagsrvyen først!

Skrevet

Artigste ordet jeg har hørt i Østfold er "tråkka". Det skulle bety drosjeholdeplass. :o)

Jeg forsto ingenting med det samme jeg hørte det.

Gjest vestvendt
Skrevet

Får'n vestfåldning vakke de no vanskli å skjønne.

Ganske likt igrunn.

Vi sir pærlær her i byn å

Gjest Majalla
Skrevet

Dette forklarer hvorfor vi ikke skjønte noe da vi hadde lånt ei hytte i Østfold (mellom halden og sjøen), og så hadde den tolvårsjenta til utleier skrevet en lapp og hengt den på døra:

Vi lurte på det var med denne rødvinen (dessuten fantes det en kennel på stedet, så vi lurte på dachser også) - men fyren skulle altså bare se på Dagsrvyen først!

Tror aldri jeg hadde gjettet det

*LOL*

synd dere ikke fikk rødvin da :(

Skrevet

Utrolig bra! ler så jeg griner!

Skrevet

Hehe, kan vel bare skrive under på denne.

Og jeg skjønte alt ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...