Gå til innhold

Trener jeg mye?

Gjest treningsnarkomanen

Anbefalte innlegg

Gjest treningsnarkomanen
Skrevet

I dag har jeg trent en time aerobic og gått i over 2 timer.Er det mye vil dere si?Jeg trener som oftest 1 time daglig(aerobic eller lett styrke), i tillegg til at jeg går rask tur i minimum 45 minutter.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

9

• Mary Poppins

2

• tigertrollet

2

• Babette

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest falturiltura
Skrevet

Det er jo uvanlig mye, men ikke så mye at det er usunt synes jeg. Skulle ønske jeg var så flink. Men det er bra med 2-3 i uken og.

Gjest treningsnarkomanen
Skrevet

Det er jo uvanlig mye, men ikke så mye at det er usunt synes jeg. Skulle ønske jeg var så flink. Men det er bra med 2-3 i uken og.

Takk for svaret.Jeg liker veldig godt å spasere, og går hver dag minst en vei til jobben. (I dag gikk jeg begge veier+hjem fra trening, så det ble litt ekstra.)Treningen er for meg stort sett lystbetont og gøy. Men får litt abstinenser om jeg ikke får trent må jeg innrømme!

Gjest Mr Papp
Skrevet

Neida, det går fint så lenge du føler deg pigg og lytter til kroppens signaler. Jeg trener en del mer enn deg også! :-)

Skrevet

Jeg trener nok ihvertfall like mye som det, og det er da ingenting problem.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gåturer kan vel knapt kalles for trening, så sånn sett trener du ikke for mye.

Kroppen sier nok fra når du trenger et par dagers pause.

Gjest treningsnarkomanen
Skrevet

Gåturer kan vel knapt kalles for trening, så sånn sett trener du ikke for mye.

Kroppen sier nok fra når du trenger et par dagers pause.

Gåtur(raskt) er vel trening vel?? Men vet du om man kan få beinhinnebetennelse av det?Eller bare av jogging?

Gjest treningsnarkomanen
Skrevet

Jeg trener nok ihvertfall like mye som det, og det er da ingenting problem.

Det er bra. Vet du hva som reknes som for mye trening? Når man blir overtrent? Til opplysning er jeg en vanlig mosjonist.

Gjest treningsnarkomanen
Skrevet

Neida, det går fint så lenge du føler deg pigg og lytter til kroppens signaler. Jeg trener en del mer enn deg også! :-)

Hvordan merker man at det blir for mye? Og går det bra å trene aerobic (i ulike former)hver dag?

Skrevet

Hvordan merker man at det blir for mye? Og går det bra å trene aerobic (i ulike former)hver dag?

Hvis man trener for mye, kjenner man seg tung og øm i musklene, trøtt og slapp og irritabel og blir lett forkjølet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gåtur(raskt) er vel trening vel?? Men vet du om man kan få beinhinnebetennelse av det?Eller bare av jogging?

Noen vil helt sikkert kalle gåturer for trening. Det forbrenner tross alt kalorier. Men det gjør forsåvidt det å ligge på sofaen i en time også, sex, skifte dekk på bilen, vaske gulvet, etc. Du hører ikke mange si: -Nei, nå skal jeg ta meg en treningsøkt. Må skifte til vinterdekk.

Selvsagt kan man bli skadet av å gå.

Gjest treningsnarkomanen
Skrevet

Noen vil helt sikkert kalle gåturer for trening. Det forbrenner tross alt kalorier. Men det gjør forsåvidt det å ligge på sofaen i en time også, sex, skifte dekk på bilen, vaske gulvet, etc. Du hører ikke mange si: -Nei, nå skal jeg ta meg en treningsøkt. Må skifte til vinterdekk.

Selvsagt kan man bli skadet av å gå.

Så fysisk aktivitet må foregå på et treningssenter for å kunne kalles trening?(ifølge deg) Hvis jeg gikk på en tredemølle, var det trening da? Eller hvis jeg tok et spinningpass i stedet for å sykle en lang tur utendørs?

Jeg rekner selvsagt ikke all bevegelse, som f.eks. husarbeid, gå i trapper o.l. som trening.Men det jeg gjør for hovedsakelig å komme i bedre form, og brenne fett, kaller jeg for trening.Dermed er raske gåturer/powerwalk trening slik jeg ser det.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Så fysisk aktivitet må foregå på et treningssenter for å kunne kalles trening?(ifølge deg) Hvis jeg gikk på en tredemølle, var det trening da? Eller hvis jeg tok et spinningpass i stedet for å sykle en lang tur utendørs?

Jeg rekner selvsagt ikke all bevegelse, som f.eks. husarbeid, gå i trapper o.l. som trening.Men det jeg gjør for hovedsakelig å komme i bedre form, og brenne fett, kaller jeg for trening.Dermed er raske gåturer/powerwalk trening slik jeg ser det.

Rask gåing er kjempebra trening, enten den forgår på tredemølle eller i skog og mark.

Men hvis du vil ha muskler eller stramme opp,hjelper det lite.

Em kombinasjon er nok best.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, jeg regner selvfølgelig ikke en gåtur på en tredemølle som en treningsøkt.

Jeg går 1,5-2 timer i raskt tempo hver gang jeg jobber. Dette er selvfølgelig ikke noe jeg regner som trening.

Unntaket er hvis du går i kappgangtempo eller fra bunn til topp i et alpintanlegg. Da må du i det minste ta i litt. De fleste friske mennesker blir ikke engang slitne etter 2 timers gåing - selv om man går fort.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Jeg går 1,5-2 timer i raskt tempo hver gang jeg jobber. Dette er selvfølgelig ikke noe jeg regner som trening.

Unntaket er hvis du går i kappgangtempo eller fra bunn til topp i et alpintanlegg. Da må du i det minste ta i litt. De fleste friske mennesker blir ikke engang slitne etter 2 timers gåing - selv om man går fort.

For en person som for det meste er vant til å sitte i sofaen eller datamaskinen for den saks skyld, så er rask gåing bra trim.

Man forbrenner kalorier og blir svett.

Gjest Karikruskakli.
Skrevet

Det er bra. Vet du hva som reknes som for mye trening? Når man blir overtrent? Til opplysning er jeg en vanlig mosjonist.

Du blir ikke overtrent av å gå turer. Det er bare sundt.

Gjest treningsnarkomanen
Skrevet

Rask gåing er kjempebra trening, enten den forgår på tredemølle eller i skog og mark.

Men hvis du vil ha muskler eller stramme opp,hjelper det lite.

Em kombinasjon er nok best.

Jeg har i hvert fall fått skikkelige muskler i rumpe og lår!

Gjest treningsnarkomanen
Skrevet

Går du raskt når du er på jobb da? Går du så fort du kan?Og mer enn en halv time i strekk? Synes da dette spiller inn på om man kaller det trening eller ikke. All gåing i løpet av en dag skal man seff. ikke betegne som trening, da. Men gange er mye mer trening enn de rolige "treningsformene" yoga og pilates, vil jeg påstå. Jeg har alltid gått mye, men etter to timer powerwalk kjenner jeg det i beina!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Går du raskt når du er på jobb da? Går du så fort du kan?Og mer enn en halv time i strekk? Synes da dette spiller inn på om man kaller det trening eller ikke. All gåing i løpet av en dag skal man seff. ikke betegne som trening, da. Men gange er mye mer trening enn de rolige "treningsformene" yoga og pilates, vil jeg påstå. Jeg har alltid gått mye, men etter to timer powerwalk kjenner jeg det i beina!

Jeg går halvannen time i strekk. Fort. Det er også trapper involvert.

Nei, jeg regner ikke dette som trening. Det er klart det er mosjon, men langt fra noen treningsøkt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

For en person som for det meste er vant til å sitte i sofaen eller datamaskinen for den saks skyld, så er rask gåing bra trim.

Man forbrenner kalorier og blir svett.

Man forbrenner kalorier og blir svett når man jobber i parkvesenet eller på et lager også. Jeg tviler på at parkvesenansatte og lagerledere omtaler arbeidet sitt som trening.

Du forbrenner for øvrig kalorier uansett hva du gjør. Ligg på sofaen og du forbrenner kalorier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...