Gå til innhold

Jeg trenger psykolog, men det er faen ikke lett å få tak i...


Gjest drittlei av livet

Anbefalte innlegg

Gjest drittlei av livet

Jeg er en jente på 20 år, som har sliti med depresjon, selvskading og bulimi siden jeg var femten. I tillegg er det tvangsnevrosene, selvmordstankene og det dårlige selvbildet.

Før jul gikk jeg til fastlegen min og fikk en henvendelse til psykolog. Han spurte meg masse ut om hva jeg følte å sånn, og det var både deilig og ekkelt å fortelle sånt til noen. Men jeg vet jeg trenger hjelp, for hodet mitt er ikke helt bra.

Men det er jo så vanskelig å få tak i en brukbar psykolog! Jeg har ikke mange krava, men det må helst være en kvinne og det må være en sånn refusjonsordning. Jeg har søkt overalt på internet, men det er bare et fåtall som har en e-mail å skrive til. Jeg har skrevet til noen, men hittil ikke fått noe positivt svar. De er enten opptatt eller så har de ikke refusjonsordning. Jeg tør ikke ringe, for jeg vet ikke hva jeg skal si. Det er så mye å fortelle, og jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne.

Men jeg må ha hjelp, jeg er dritt lei av å være nedfor hele tiden.

Noen som kan hjelpe meg? Enten som vet om en passende psykolog eller hvordan jeg kan finne en?

Hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er slitsomt. Jeg strever med det samme selv og ventetiden er lang de fleste steder, enda jeg har senket kravene mine til :MÅ være OVER konfirmasjonsalder!.

Men over til deg.. du må ringe og mase. Du kan og spørre din primærlege om vedkommende har noen kolleger som kjenner noen kolleger som igjen kjenner en psykolog. Men det beste du kan gjøre selv er å plukke opp telefonen og begynne å ringe rundt. Ikke vær redd for hva du skal si, det kommer ettehvert det er bare dte grøfste de trenger å vite.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i en oversikt over privatpraktiserende psykologer og psykiatere i ditt område, og skriv så et likelydende brev til flest mulig av dem hvor du beskriver hva du sliter med og hvorfor du går i terapi. Sørg for at det er lett å få tak i deg dersom de har et tilbud - oppgi både telefon, mailadresse og vanlig adresse.

Det er en slitsom prosess å finne en terapeut, men det er vanligvis ikke umulig. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sør på

Få tak i en oversikt over privatpraktiserende psykologer og psykiatere i ditt område, og skriv så et likelydende brev til flest mulig av dem hvor du beskriver hva du sliter med og hvorfor du går i terapi. Sørg for at det er lett å få tak i deg dersom de har et tilbud - oppgi både telefon, mailadresse og vanlig adresse.

Det er en slitsom prosess å finne en terapeut, men det er vanligvis ikke umulig. Lykke til:-)

Jeg er så glad for at jeg bor på et sted der jeg slipper å utlevere meg selv for å få en behandler som vil hjelpe meg. Her jeg bor får man fort hjelp på poliklinikk uten å selv måtte skrive et brev hvor man legger ut i det vide og brede.

Jeg synes veldig synd på de som er nødt til å skrive slike brev om seg selv. Man har det vanskelig nok som det er om man ikke må skrive slike brev selv i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolar m.m.

Man skal være bra mye syk for å få noe ut av systemet ja uten å blakke seg helt.

"Heldigvis" fikk jeg bipolar diagnose i tillegg til anoreksi(i perioder) og personlighetsforstyrrelser. Jeg går på DPS rehab og får til og med gratis behandling der, så jeg kan ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frisk igjen

Man skal være bra mye syk for å få noe ut av systemet ja uten å blakke seg helt.

"Heldigvis" fikk jeg bipolar diagnose i tillegg til anoreksi(i perioder) og personlighetsforstyrrelser. Jeg går på DPS rehab og får til og med gratis behandling der, så jeg kan ikke klage.

Kommer veldig an på.Selv har jeg aldri stått i kø eller måttet letet etter psykiater/psykolog osv. Fått tvert. Synes det er urettferdig at du må slite sånn for å få ta i psykolog. Jeg hadde aldri klart å ringe rundt selv iallfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...