Gå til innhold

Windsor Pilates

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par uker siden begynte jeg å trene etter videoen Windsor Pilates (TV-shop). Dette er den perfekte treningsformen for meg og jeg gleder meg alltid til å sette på videoen! Føler at kroppen får strukket seg skikkelig og musklene får kjørt seg litt.

Siden jeg er døv, hører jeg selvsagt ikke instruksjonene på videoen og er litt usikker på om jeg gjør det riktig når jeg gjør mageøvelsene... Jeg føler behov for å stramme magemusklene utover (blåse opp magen) når jeg tar mageøvelsene. Har begynt å lure på om man heller bør "suge inn" magen, eller?

Litt teit å gjøre det feil og ende opp med hengemage når man er så flink til å trene, så vennligst opplys meg her! ;o)

PS: Forresten har jeg aldri tissa så ofte som etter at jeg begynte å trene pilates. Tilfeldig eller?

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

7

• Mary Poppins

5

• Gemini

4

• Prozak

4

Gjest papirtiger
Skrevet

Sug inn! Sug inn! Du skal alltid trekke inn magen når du tar situps. I tillegg skal det ikke være noe mellomrom mellom gulvet og ryggen, det såkalte stempelet skal være nede.

Dette er veldig viktig, kan få ryggskader ellers. Dessuten vil du sikkert at magen skal bli flat :)

Skrevet

jøss funker sånt? har alltid vært veldig skeptisk til sånne treningsvideoer..

men har faktisk hørt at akkurat denne skal være bra.. men som sagt.. er veldig skeptisk

Skrevet

glemte å svare på spørsmålet dit jeg, du skal suge inn og ikke blåse ut, det er viktig ellers får du vel ikke så mye effekt vil jeg tro.

Skrevet

men har faktisk hørt at akkurat denne skal være bra.. men som sagt.. er veldig skeptisk

Har kjøpt "Power of Pilates" DVD nylig, får håpe den er bra også. Har bare ikke fått testa den ennå. Kanskje prøve i løpet av helga... :-)

Skrevet

Sug inn! Sug inn! Du skal alltid trekke inn magen når du tar situps. I tillegg skal det ikke være noe mellomrom mellom gulvet og ryggen, det såkalte stempelet skal være nede.

Dette er veldig viktig, kan få ryggskader ellers. Dessuten vil du sikkert at magen skal bli flat :)

Takk, det var det jeg trengte å vite :o)

Skrevet

Det var jeg også, men nå er jeg frelst. Takk for svaret :o)

Skrevet

Har kjøpt "Power of Pilates" DVD nylig, får håpe den er bra også. Har bare ikke fått testa den ennå. Kanskje prøve i løpet av helga... :-)

Sett i gang, jeg har allerede hatt dagens treningsøkt - og klokka er bare halv ni!

*imponert over meg selv*

;o)

Skrevet

Før jeg investerer så pass mye, kan du forklare meg. Er det flere programmer med? Har skjønt det som at det er med et på 20 minutter, er det det du pleier å trene er det bra? Kan man velge lengre program også, det er jo selvfølgelig bra at de ikke er for lang også?

Skrevet

Grunnen til at du tisser mer er kanskje at du blir tørst av treningen og drikker mer? :o)

Gjest baremei
Skrevet

Dette er hva jeg også alltid har hørt. Men da jeg var på en pilatestime(min første-og kanskje siste) her om dagen, sa instruktøren flere ganger at vi skulle passe på å ha en glippe mellom korsryggen og gulvet. "Behold deres naturlige svai" sa hun."lat som om dere har noe skjørt under der".Jeg grublet litt på dette, siden jeg alltid har hørt at man skal presse korsryggen i gulvet, slik du sier.

Skrevet

Har trent noe som heter Scanetix på treningssenteret her, og det bygger visst litt på noe pilates-opplegg, noe av det.

Hun damen sa alltid at vi i begynnelsen av timen skulle prøve å finne de riktige musklene ved å prøve å få navlen til å møte ryggraden. Ikke stramme på vanlig måte, men dra magen innover.

hare1365380455
Skrevet

Sett i gang, jeg har allerede hatt dagens treningsøkt - og klokka er bare halv ni!

*imponert over meg selv*

;o)

Hvilken treningsform er det? Ligner det aerobic??

Skrevet

Hvilken treningsform er det? Ligner det aerobic??

Søk på pilates på google så får du opp mye. Det er ingenting i likhet med aerobic. Mer som uttøyinga i etterkant av aerobicen. ;)

Gjest hva er målet?
Skrevet

Søk på pilates på google så får du opp mye. Det er ingenting i likhet med aerobic. Mer som uttøyinga i etterkant av aerobicen. ;)

hva er det man kan oppnå med windsor pilates? går man ned i vekt? eller er det for oppstramning?

hare1365380455
Skrevet

Ok, da høres det mer ut som yoga.. Skal søke:)

Skrevet

"Dette er veldig viktig, kan få ryggskader ellers."

Det er noe det har blitt populært å tro de siste årene, uten at det er helt riktig. Det er LETTERE å skade ryggen hvis man tar sit-ups helt opp, derfor anbefaler mange at man ikke gjør det. Men gjør man bevegelsen riktig, og ikke har skader fra før, så er den aller beste magetreningen en kombinasjon av crunches (korte) og sit-ups (lange).

"............................"

Gjest papirtiger
Skrevet

"Dette er veldig viktig, kan få ryggskader ellers."

Det er noe det har blitt populært å tro de siste årene, uten at det er helt riktig. Det er LETTERE å skade ryggen hvis man tar sit-ups helt opp, derfor anbefaler mange at man ikke gjør det. Men gjør man bevegelsen riktig, og ikke har skader fra før, så er den aller beste magetreningen en kombinasjon av crunches (korte) og sit-ups (lange).

"............................"

Vel...nå snakket jeg egentlig ikke om sit-ups vs. crunches.

Det jeg mener er at korsryggen ikke skal være svai.

(I pilates så er det i høyeste grad sit-ups)

Skrevet

Vel...nå snakket jeg egentlig ikke om sit-ups vs. crunches.

Det jeg mener er at korsryggen ikke skal være svai.

(I pilates så er det i høyeste grad sit-ups)

Ok, den skjønte jeg ikke helt. Hvordan skal man klare å svaie i korsryggen når man tar sit-ups?

"............................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...