Gå til innhold

Windsor Pilates

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger
Skrevet

Ok, den skjønte jeg ikke helt. Hvordan skal man klare å svaie i korsryggen når man tar sit-ups?

"............................."

Det går fint an. Magen skal være flat.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

7

• Mary Poppins

5

• Gemini

4

• Prozak

4

Skrevet

Det går fint an. Magen skal være flat.

Hvis du SVAIER i korsryggen når du tar situps, så må det jo bety at magen kommer opp først, og hodet og skuldrene "henger etter". Hvordan man kan gjøre en slik feil bevegelse har jeg vanskelig for å skjønne :-)

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvis du SVAIER i korsryggen når du tar situps, så må det jo bety at magen kommer opp først, og hodet og skuldrene "henger etter". Hvordan man kan gjøre en slik feil bevegelse har jeg vanskelig for å skjønne :-)

Hvis du vet hvordan man skal ta sit-ups, så vil du oppdage at utrolig mange gjør de feil. Også klager de over manglende resultater..jaja.

Skrevet

Hvis du vet hvordan man skal ta sit-ups, så vil du oppdage at utrolig mange gjør de feil. Også klager de over manglende resultater..jaja.

Jada...mange gjør feil og risikerer skade fordi de ikke kjenner etter hvordan de bruker kroppen. Det er bare det med "svaiingen" i ryggen jeg ikke klarer helt å forestille meg :-)

Skrevet

Ok, da høres det mer ut som yoga.. Skal søke:)

Det er visse fellestrekk mellom yoga og pilates, etter det jeg har forstått.

Skrevet

hva er det man kan oppnå med windsor pilates? går man ned i vekt? eller er det for oppstramning?

Bakpå min foreløpig ubrukte Pilates-dvd står det:

"Bedre balanse, styrke, bevegelighet, smidighet og mental styrke.

Pilates handler om konsentrasjon og pusteteknikk, muskelforlegning og utholdenhet, avspenning og balanse. Metoden kombinerer yoga, styrketrening og stretch og passer alle - uansett alder og kroppsform. Øvelsene gjennomføres i myke og langsomme bevegelser. Hver øvelse trener flere muskelgrupper samtidig. Denne instruktive DVD'en med norsk tale lærer deg øvelsene hjemme i din egen stue."

Det står også noe om at hensikten er å bygge opp et sterkt og fleksibelt muskelparti rundt midten av kroppen, så bra for vonde rygger, og de som har problemer pga stillesittende liv. Og at det rett utført kan gjøre underverker for figuren ;-)

For noen er dette sikkert for rolig, mens det er helt riktig type trening for andre.

Skrevet

Bakpå min foreløpig ubrukte Pilates-dvd står det:

"Bedre balanse, styrke, bevegelighet, smidighet og mental styrke.

Pilates handler om konsentrasjon og pusteteknikk, muskelforlegning og utholdenhet, avspenning og balanse. Metoden kombinerer yoga, styrketrening og stretch og passer alle - uansett alder og kroppsform. Øvelsene gjennomføres i myke og langsomme bevegelser. Hver øvelse trener flere muskelgrupper samtidig. Denne instruktive DVD'en med norsk tale lærer deg øvelsene hjemme i din egen stue."

Det står også noe om at hensikten er å bygge opp et sterkt og fleksibelt muskelparti rundt midten av kroppen, så bra for vonde rygger, og de som har problemer pga stillesittende liv. Og at det rett utført kan gjøre underverker for figuren ;-)

For noen er dette sikkert for rolig, mens det er helt riktig type trening for andre.

Må bare understreke at min dvd heter "Power of Pilates" og ikke Windsor Pilates, om det har noe å si for noen.

Ga 179 for den gjennom bokklubben.

Skrevet

Det er visse fellestrekk mellom yoga og pilates, etter det jeg har forstått.

jo, men det er forskjellig. bl.a. puster man i lengderetning i yoga, mens i pilates puster man i bredderetning:-)

Skrevet

mulig noen har svart deg allerede - gidder ikke lese alt. Men du skal altså stramme magemusklene litt. Ikke trekke magen inn eller blåse den ut. Du skal kunne puste godt ned i magen.

Jeg har en annen pilatesvideo, der sier de at du først skal stramme magemusklene alt du kan, deretter slappe opp ca halvparten, og deretter litt til. Så du ligger på ca 30% av "full strammings".. :-)

Og dette skal du holde under hele showet. Jeg har da en mistanke om at det er greit å kompensere med litt knipeøvelser nedentil etterpå..

Skrevet

Jada...mange gjør feil og risikerer skade fordi de ikke kjenner etter hvordan de bruker kroppen. Det er bare det med "svaiingen" i ryggen jeg ikke klarer helt å forestille meg :-)

hehe ikke jeg heller, det ville jo sett svært merkelig ut.

hare1365380455
Skrevet

jo, men det er forskjellig. bl.a. puster man i lengderetning i yoga, mens i pilates puster man i bredderetning:-)

?

hare1365380455
Skrevet

Må bare understreke at min dvd heter "Power of Pilates" og ikke Windsor Pilates, om det har noe å si for noen.

Ga 179 for den gjennom bokklubben.

Ok, takk for tips!

Skrevet

jøss funker sånt? har alltid vært veldig skeptisk til sånne treningsvideoer..

men har faktisk hørt at akkurat denne skal være bra.. men som sagt.. er veldig skeptisk

Jeg bruker en pilates-DVD fra amzon.co.uk, den er også veldig effektiv og god. Så det funker!

Skrevet

Ser du har fått greie svar på dette med strammingen av magemusklene.

Vil bare føye til at jeg alltid må skikkelig på do etter en pilates-økt, så for meg er den utmerket for fordøyelsen. ;o)

Skrevet

Jeg bruker en pilates-DVD fra amzon.co.uk, den er også veldig effektiv og god. Så det funker!

men hva funker det for egentlig? går man ned i vekt? får man en strammere kropp? eller er det bare at man føler seg bedre?

Skrevet

men hva funker det for egentlig? går man ned i vekt? får man en strammere kropp? eller er det bare at man føler seg bedre?

Jeg er litt usikker på vektgevinsten ved bare pilates.

Jeg kombinerer med sykkel og greit kosthold, og går ned sakte, men sikkert.

Men jeg merker veldig godt etter en pilatesøkt at jeg føler meg spenstigere i kroppen og at jeg får mer energi. Det har visstnok en ganske god oppstrammende effekt, også.

Skrevet

Jeg er litt usikker på vektgevinsten ved bare pilates.

Jeg kombinerer med sykkel og greit kosthold, og går ned sakte, men sikkert.

Men jeg merker veldig godt etter en pilatesøkt at jeg føler meg spenstigere i kroppen og at jeg får mer energi. Det har visstnok en ganske god oppstrammende effekt, også.

ok, det er ikke det at jeg vil gå ned i vekt, men jeg trener en del, og noen ganger er det vanskelig å få tid til det, så da kunne det jo vært grei å satt på en sånn pilates film istedet, en gang i blant. :)

Skrevet

Ser du har fått greie svar på dette med strammingen av magemusklene.

Vil bare føye til at jeg alltid må skikkelig på do etter en pilates-økt, så for meg er den utmerket for fordøyelsen. ;o)

Ja, snodig det der. Jeg føler jeg flyr på do mye oftere enn før jeg begynte med pilates!

Skrevet

mulig noen har svart deg allerede - gidder ikke lese alt. Men du skal altså stramme magemusklene litt. Ikke trekke magen inn eller blåse den ut. Du skal kunne puste godt ned i magen.

Jeg har en annen pilatesvideo, der sier de at du først skal stramme magemusklene alt du kan, deretter slappe opp ca halvparten, og deretter litt til. Så du ligger på ca 30% av "full strammings".. :-)

Og dette skal du holde under hele showet. Jeg har da en mistanke om at det er greit å kompensere med litt knipeøvelser nedentil etterpå..

Tusen takk for utfyllende svar! Tror jeg gjør det riktig da :o)

Skrevet

Hva heter videoen du bruker?

Windsor Pilates, som overskriften sier. Kjøpte den på TV-shop. Det er to treningsvideoer (evt DVD), en på 20 min og en på 50 min. Hvis du søker på TV-shop finner du den. Du får også en treningsmatte med på kjøpet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...