Gå til innhold

Windsor Pilates

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har trent noe som heter Scanetix på treningssenteret her, og det bygger visst litt på noe pilates-opplegg, noe av det.

Hun damen sa alltid at vi i begynnelsen av timen skulle prøve å finne de riktige musklene ved å prøve å få navlen til å møte ryggraden. Ikke stramme på vanlig måte, men dra magen innover.

Okei, takk for svar :o)

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

7

• Mary Poppins

5

• Gemini

4

• Prozak

4

Skrevet

Grunnen til at du tisser mer er kanskje at du blir tørst av treningen og drikker mer? :o)

Men jeg flyr på do og tisser stadig vekk (også flere timer etter at jeg har trent). Jeg har alltid drukket ganske mye vann og drikker ikke særlig mer nå, så... Innbiller meg at treningen setter fart på systemet ;o)

Skrevet

Før jeg investerer så pass mye, kan du forklare meg. Er det flere programmer med? Har skjønt det som at det er med et på 20 minutter, er det det du pleier å trene er det bra? Kan man velge lengre program også, det er jo selvfølgelig bra at de ikke er for lang også?

En video på 20 minutter og en på 50 minutter. Begge disse videoene + en instruksjonsvideo og en treningsmatte følger med i pakken fra TV-shop. Instruksjonsvideoen har jeg ikke giddet å se på, men har prøvd begge treningsvideoene. Ender ofte opp med den på 20 minutter. Er travel trebarnsmor skjønner du ;o)

Skrevet

jøss funker sånt? har alltid vært veldig skeptisk til sånne treningsvideoer..

men har faktisk hørt at akkurat denne skal være bra.. men som sagt.. er veldig skeptisk

Takk for svarene :o)

Skal love deg at det funker! Jeg tror slik trening ligner litt på yoga. Føler meg veldig avslappet og myk i kroppen etter treningen. Vet ikke hvor stor slankeeffekt dette har, men merker godt at musklene blir sterkere og jeg får en bedre kroppsholdning.

Skrevet

Hvilken treningsform er det? Ligner det aerobic??

Aerobic synes jeg er kjedelig. Kanskje pga at musikken ikke gir meg noe (døv)? Uansett ligner det ikke aerobic, men kanskje litt mer på yoga?

Skrevet

hva er det man kan oppnå med windsor pilates? går man ned i vekt? eller er det for oppstramning?

Ser du har fått et bra svar fra Gemini! Selv synes jeg pilates er flott å kombinere med f.eks. annen trening som går mer på utholdenhet. Kjenner jo at jeg tyner musklene, men særlig andpusten blir jeg ikke. Likevel kjennes det utrolig deilig :o)

Skrevet

Sug inn! Sug inn! Du skal alltid trekke inn magen når du tar situps. I tillegg skal det ikke være noe mellomrom mellom gulvet og ryggen, det såkalte stempelet skal være nede.

Dette er veldig viktig, kan få ryggskader ellers. Dessuten vil du sikkert at magen skal bli flat :)

Jepp, magen skal tynes, så takk for info ;o)

Skrevet

?

Okei, så er jeg innmari dårlig til å forklare (selv om det er klinkende klart i hodet mitt, selv nå med 1,5 i promille;-)).

I yoga trekker man pusten oppover og fyller ut/blåser ut magen. I pilates når man trekker inn pusten så "fyller/blåser man ut ribbeina" i bredden.

Det er absolutt forskjellig, og jeg kjenner forskjellen, men jeg er nok dårlig veileder..:-)

hare1365380455
Skrevet

Aerobic synes jeg er kjedelig. Kanskje pga at musikken ikke gir meg noe (døv)? Uansett ligner det ikke aerobic, men kanskje litt mer på yoga?

Jeg trener litt yoga. Høres greit ut med en treningsvideo slik at man kan gjøre øvelsene hjemme. Men det er jo litt dyrt...

Skrevet

Jeg trener litt yoga. Høres greit ut med en treningsvideo slik at man kan gjøre øvelsene hjemme. Men det er jo litt dyrt...

Det er jo mye billigere med en treningsvideo enn å ta timer. Videoen er jo en engangsutgift.

hare1365380455
Skrevet

Det er jo mye billigere med en treningsvideo enn å ta timer. Videoen er jo en engangsutgift.

Ja... Tenkte det etter at jeg hadde postet innlegget.

Skrevet

Har nå skaffet meg windsor Pilates selv. Det hun dama sier stort sett hele tida, er "bellybutton to your spine" og "inhale trough your nose, and exhale trough your nose". Ellers viser de alt hun sier... Nå har jeg bare sett 5 minutter da, for jeg orker ikke å legge meg ned på gulvet her og trene Pilates med en 37-ukers gravid mage midt foran, men hun repeterte iallefall det med magen inn mot ryggraden og puste med nesa hundre og ørti ganger.

Og forresten sa hun at du kunne følge med på hun ene dama hvis du hadde litt problemer med kroppen, for hun gjorde reduserte øvelser. Det er kanskje også sånn man ikke skjønner uten å høre at hun sier det.

Men det er jo ikke sikkert vi har samme versjon da... Dama het Mari iallefall, og var sortkledd, og hadde 4 grønnkleddde damer og 1 gråkledd mann rundt seg.

Skrevet

Har nå skaffet meg windsor Pilates selv. Det hun dama sier stort sett hele tida, er "bellybutton to your spine" og "inhale trough your nose, and exhale trough your nose". Ellers viser de alt hun sier... Nå har jeg bare sett 5 minutter da, for jeg orker ikke å legge meg ned på gulvet her og trene Pilates med en 37-ukers gravid mage midt foran, men hun repeterte iallefall det med magen inn mot ryggraden og puste med nesa hundre og ørti ganger.

Og forresten sa hun at du kunne følge med på hun ene dama hvis du hadde litt problemer med kroppen, for hun gjorde reduserte øvelser. Det er kanskje også sånn man ikke skjønner uten å høre at hun sier det.

Men det er jo ikke sikkert vi har samme versjon da... Dama het Mari iallefall, og var sortkledd, og hadde 4 grønnkleddde damer og 1 gråkledd mann rundt seg.

Tusen takk:o)

Ja, samme video som jeg har det! Jeg så jo at hun "sjefen" stadig pekte på mage og rygg og at de liksom pressa korsryggen ned mot underlaget, så da har jeg heldigvis oppfatta dette riktig. Dama med de enklere øvelsene fikk jeg også med meg. Nå føler jeg meg på litt tryggere grunn!

Skjønner godt at du ikke trener pilates nå. Får vondt i magen bare ved tanken ;o)

Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok venta iallefall minst seks uker etter fødsel før jeg prøvde meg på de øvelsene. De "tar" skikkelig på magemusklene!!

Tusen takk igjen :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...