syhre Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 HeiHar vært plaget av leddsmerter i hender og føtter de siste årene,og for ca 6 månder side ble disse smertene mye verre.Gikk da til allmennlege som mente dette kunne være leddgikt.Ingen av leddgiktprøvene var positive,men hun søkte meg likevel til revmatulog,men dr er det jo 7 månders ventetid.Har lest flere steder at det er viktig å få stilt diagnosen og komme under behandling fort vis en har leddgikt,men i følge min allmennlege var det ikke noe å gjøre med før det eventuelt ble betennelse i leddene.Så da sjønner ikke jeg helt hvorfor det er viktig å finne diagnosen fort vis det ikke går ann og behandle før det er satt seg betennelse??????Kan noen forklare det for meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173032-leddgikt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Lite sannsynlig, men ikke utelukket at du har leddgikt (reumatoid artritt) med "negative leddgiktsprøver". Dersom flere ledd i både hender og føtter er innvolvert, og leddene ikke er betente ( røde, hovne, murrende smerter), er det mest sannsynlig slitasjegikt du har. "Rask behandling" er viktisgst ved "ekte leddgikt" eller psoriasis-leddgikt. Ulike ledd er innvolvert ved de ulike ledd-sykdommene. Synes kanskje legen din kunne tatt noen røntgenbilder av de værste leddene i ventetiden. Diagnosen burde ikke være vanskelig. Du kan prøve deg litt frem med om Ibux og/eller Paracet hjelper. Dette er viktig informasjon til legen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173032-leddgikt/#findComment-1147444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
syhre Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Lite sannsynlig, men ikke utelukket at du har leddgikt (reumatoid artritt) med "negative leddgiktsprøver". Dersom flere ledd i både hender og føtter er innvolvert, og leddene ikke er betente ( røde, hovne, murrende smerter), er det mest sannsynlig slitasjegikt du har. "Rask behandling" er viktisgst ved "ekte leddgikt" eller psoriasis-leddgikt. Ulike ledd er innvolvert ved de ulike ledd-sykdommene. Synes kanskje legen din kunne tatt noen røntgenbilder av de værste leddene i ventetiden. Diagnosen burde ikke være vanskelig. Du kan prøve deg litt frem med om Ibux og/eller Paracet hjelper. Dette er viktig informasjon til legen. Hei Legen sendte meg i røngten,men bildene viste ingenting.Hun spurte meg om jeg hadde revmatiske knuter i hendene,og jeg svarte nei,men da hun ba om å få se hendene mine fant hun en kull/knute som jeg har hadd i ca et par år,men som jeg selvsakt hadde glemt .Og i løpet av vinteren har jeg også fått en kull/knute på et ledd på ene pekefingeren.Er stiv og har vont i alle leddene i fingrene,hånden og håndledd + tærne,undre foten og ankelleddene.Har i hele vinter følt meg trett og sliten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/173032-leddgikt/#findComment-1147746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.