Gå til innhold

Smerter i brystet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har vært plaget av smerter/ubehag i venstre del av brystet de siste par uker. Dette kom etter en forkjølelse. Smertene er ikke stikkende, men jevne og iblant kan vare dagen ut.

Jeg hadde tilsvarende ubehag i November i fjor. Legene kunne da ikke finne noe galt med hjertet.

I tilegg er jeg noe svimmel, tidvis.

Jeg er gutt på 26 år i normal god fysisk form.

Hva feiler det meg? Dersom det ikke er hjertet, hva kan det da være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17304-smerter-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Peder.

Dette har neppe noe med ditt hjerte å gjøre.Slike smerter kan gå ut fra såvel muskulatur som andre strukturer i regionen, f.eks. brysthinner, hjertepose, mellomgulv, etc. Vi ser av og til betennelsesreaksjoner i endel slike strukturer ved forskjellige virusinfeksjoner, som forkjølelser gjerne er.

Vanligvis går dette over av seg selv og trenger ingen behandling. Noen ganger vil, f.eks. reaksjoner i hjerteposen, kunne bli ganske langvarig. Skulle din tilstand ikke normalisere seg raskt, vil det være ønskelig at du spør din lege om ønskeligheten av en mer inngående undersøkelse, f.eks. med en ultralydundersøkelse av hjertet, for eventuelt å fastslå hvorvidt det er noen reaksjon i hjerteposen. Men - hvis du ellers er i fin form og symptomene svinner, kan du glemme det hele.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17304-smerter-i-brystet/#findComment-79833
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...