Gå til innhold

Røyk i radarkontroll...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helvete! Røyk rett inn i en radarkontroll idag.

Første fartsbot jeg har fått noensinne, skikkelig sure penger.

*sukk*

Trodde ikke jeg kjørte for fort heller, hang på en rekke som altså kjørte litt for fort og dermed røyk jeg i løpet av den lille stunden jeg ikke sjekket speedometeret.

Blææ, for en start på helgen.

Med de nye bøtesatsene er jeg nå 1600kr fattigere.

hare1365380455
Skrevet

Har de flere kontroller nå, tro? (Siden bøtene er høyere..)

Skrevet

Har de flere kontroller nå, tro? (Siden bøtene er høyere..)

Ja, det har det. Visste jo det også, de har varslet at ingen skal føle seg trygge i 40,50,60 og 70sonen.

Derfor har jeg passet bedre på enn vanlig, også. Da er det skikkelig kjipt å ryke, siden jeg egentlig passer godt på i disse saktesonene.

Ble nokså fortvilet da han skrev ut forelegget, men det er bare å bla opp.

hare1365380455
Skrevet

Ja, det har det. Visste jo det også, de har varslet at ingen skal føle seg trygge i 40,50,60 og 70sonen.

Derfor har jeg passet bedre på enn vanlig, også. Da er det skikkelig kjipt å ryke, siden jeg egentlig passer godt på i disse saktesonene.

Ble nokså fortvilet da han skrev ut forelegget, men det er bare å bla opp.

Surt... Men så får du prøve å ikke få flere bøter..

Skrevet

Dritsure penger. Jeg føler med deg på den der!

Jeg var på vei til Trysil forrige helg, og lå også i en kø - men denne holdt sikkert akkurat så vidt over 80 i 80-sonen.

Litt uoppmerksomt mens jeg snakka med passasjerene, sakka jeg litt akterut for køen (bare 100 m eller så).

Da tråkka jeg automatisk inn pedalen litt ekstra for å ta igjen køen - og DER blitza det i et kamera.

Jævlig surt. Først og fremst, selvfølgelig, at det skjedde under bare noen sekunders innhenting av køen jeg rett før hadde kjørt saktere enn.

2000 kroner!

(Eneste trøsten er, at hadde det skjedd etter 1. februar ville det kosta 2600.)

Skrevet

Dritsure penger. Jeg føler med deg på den der!

Jeg var på vei til Trysil forrige helg, og lå også i en kø - men denne holdt sikkert akkurat så vidt over 80 i 80-sonen.

Litt uoppmerksomt mens jeg snakka med passasjerene, sakka jeg litt akterut for køen (bare 100 m eller så).

Da tråkka jeg automatisk inn pedalen litt ekstra for å ta igjen køen - og DER blitza det i et kamera.

Jævlig surt. Først og fremst, selvfølgelig, at det skjedde under bare noen sekunders innhenting av køen jeg rett før hadde kjørt saktere enn.

2000 kroner!

(Eneste trøsten er, at hadde det skjedd etter 1. februar ville det kosta 2600.)

Å, det må ha vært skikkelig kjedelig, ja! Det skal så sinnsykt lite til av og til, altså i tid. Det er nok at en tråkker inn pedalen et øyeblikk hvis det er akkurat der radaren slår til.

Han som ga meg boten, sa at jeg var 1 (!) km/t fra å få neste sats, som nå altså er 2600kr. Så alt i alt, var jeg heldig. Men gjett om jeg skal passe på framover nå, fikk meg en støkk der.

Skrevet

Vær glad for at du ikke mistet lappen ved siden av :o)

Ellers så er fartsbøter og parkeringsbøter sure penger :o(

Skrevet

Vær glad for at du ikke mistet lappen ved siden av :o)

Ellers så er fartsbøter og parkeringsbøter sure penger :o(

Ja, det har du rett i.

Da jeg spakt spurte ham hva som ville skje nå, var jeg livredd han ville si noe sånt som at jeg ville miste lappen eller noe, selv om jeg da egentlig måtte ha kjørt en god del fortere.

Jeg var ikke mye høy i hatten da jeg kjørte videre heller, må innrømme det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...