Gå til innhold

savner att vare gravid


maria f

Anbefalte innlegg

jeg fødde en sønn før 10 uker siden,og det er så klart det bästa som hent meg og mannen min,livet mitt blev fullendet,jeg er ett adoptivbarn og har alldrig visst vilken mina føreldre har vart,så att føda min sønn er apsolut det størsta som kunne ha skedd meg.Till trots en tuff start før oss alle er nå ting att bli i orden.Jeg fødde i uke 36 og føler att jeg på en måte misset det sista av graviditen.Jeg lenger allrede etter ett nytt barn og jeg små fantiserar ofta om att jeg blir gravid på nytt og får en skønn liten pike.Jeg syns det var så flott att få lov att gå der med den stora magen!Jeg håper det er normalt att føla sån?Jeg er ikke olycklig og jeg stor koser meg sammen med sønn min.Men jeg legter veldig ofta till den dagen jeg og mannen min skall ha en til.Vi har allrede snakket om att vi har lyst på en til.førnufet sier meg att vi bør venta ett par år till,men følerna og fantasierna lengter jeg etter att bli gravid på nytt.Bør man alltid lytta til førnuftet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Majalla

synes du skal lytte til fornuften her. Det er nok mange hormoner som spiller inn her. Å bli gravid på nytt kan slå deg helt ut nå. Så tenk på at du skal vente litt med dette til sønnen din iaallefall er ett år. b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

En skal ikke alltid lytte til fornuften.

Men når det gjelder barn som en har ansvar for i 20 år, skal en alltid lyttet til fornuften. Det er ikke en ny Barbie-dukke du skal kjøpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror som Majalla at mye av dette er hormonelt styrt. Jeg mistet barnet mitt rett etter fødselen, og det var som om kroppen min "forlangte" et nytt barn (uten at jeg hørte etter). La det gå noen uker og måneder, så vil det roe seg. Du får sikkert anledning igjen, skjem bort den du har så lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mamma i nord

Etter begge fødslene savnet jeg å være gravid, det varte en tid for så og gradvis avta. Tror det er en ganske normal følelse, og det kan nok være lurt å vente en stund med å bli gravid igjenn. Da vil du sikkert ha mere overskudd til å glede deg over graviditeten igjenn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

En skal ikke alltid lytte til fornuften.

Men når det gjelder barn som en har ansvar for i 20 år, skal en alltid lyttet til fornuften. Det er ikke en ny Barbie-dukke du skal kjøpe deg!

Hehe, du kan få sagt det!

Rett fra levra! Veldig bra!

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest klem til deg

Datteren min ble hentet ut fra rommet jeg sov på på barsel, og sov noen timer på vaktrommet den første natten (mens jeg sov, siden hun hadde litt vann i lungene, ville de ikke at hun skulle være alene). Følelsen da jeg våknet, og ikke hadde babyen i magen, og heller ikke i sengen ved siden av meg, var en ekstrem tomhetsfølelse! Den gikk over, selvsagt, når jeg holdt babyen, men også etterhvert når jeg var alene ( i dusjen osv), det var greit å ikke ha babyen i magen.

La det gå seg til, det er hormonelt. Og viser vel at du hadde et relativt fint svangerskap, hvor ikke det eneste viktige var å få ungen ut av magen.

Bruk god prevensjon, og vent med å bli gravid igjen til dere alle tre fysisk og psykisk er klare til å ta i mot en fjerdemann. Den første babyen må få lov til å være nettopp det før nestemann kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min ble hentet ut fra rommet jeg sov på på barsel, og sov noen timer på vaktrommet den første natten (mens jeg sov, siden hun hadde litt vann i lungene, ville de ikke at hun skulle være alene). Følelsen da jeg våknet, og ikke hadde babyen i magen, og heller ikke i sengen ved siden av meg, var en ekstrem tomhetsfølelse! Den gikk over, selvsagt, når jeg holdt babyen, men også etterhvert når jeg var alene ( i dusjen osv), det var greit å ikke ha babyen i magen.

La det gå seg til, det er hormonelt. Og viser vel at du hadde et relativt fint svangerskap, hvor ikke det eneste viktige var å få ungen ut av magen.

Bruk god prevensjon, og vent med å bli gravid igjen til dere alle tre fysisk og psykisk er klare til å ta i mot en fjerdemann. Den første babyen må få lov til å være nettopp det før nestemann kommer..

tack før supert svar.

Jeg har tenkt en god del etter jeg skrev inlegget og det er vel smartest att vente,og så vill jeg att sønn min skall lov att få vara førstemann.

Tusen tack till alle som svart meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal ikke alltid lytte til fornuften.

Men når det gjelder barn som en har ansvar for i 20 år, skal en alltid lyttet til fornuften. Det er ikke en ny Barbie-dukke du skal kjøpe deg!

Skjønner poenget, men hvis man bare skulle bruke fornuften ble det vel ikke født mange barn. Det er da ikke noe fornuft i å frivillig skaffe seg så mye arbeid, slit og bekymring. Gleden i det ligger i at man blir glad i dem(og vice versa)-og det er jo bare følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...