Gå til innhold

individ og identitet

Gjest hva tenker du om det?

Anbefalte innlegg

Gjest hva tenker du om det?
Skrevet

Hva er egentlig et individ og hva er egentlig identitet?

Gjest noe sånn?
Skrevet

Individ: selve personen. Identitet sier noe OM personen, hvordan personen er. Verdier osv.

Jeg er en annen
Skrevet

Et individ er et eksemplar av en dyreart, f.eks. ett menneske eller én krokodille.

Identitet forstår _jeg_ som den oppmerksomheten man ikke kan unnslippe, som registrerer det man gjør, tanker man tenker osv., et "indre øye" som aldri forandrer karakter uansett om man skifter klær, jobb eller tanker.

Skrevet

Individ er selve personen.

Identitet er sånn som personen er, hvordan h*n lever og hva h*n gjør osv. Ting som kjennetegner personen.

Skrevet

Vi er alle individer. identiteten skaper vi, eller den blir skapt for oss.

jeg er jente og norsk. Derfor identifiserer jeg meg med mitt kjønn og mitt statsborgerskap. Alt jeg leser, hører og tolker vil være preget av min identitet som jente i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...