Gå til innhold

operasjonssår og klorvann noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer på om noen har erfaringer med operasjonssår på magen og klorvann. Har så lyst til å gå og svømme men er redd for infeksjoner. Har fått null info om det på sykehuset så derfor lurer jeg på om noen her vet noe.

Skrevet

Tror du bør vente til det har grodd. Men er ikke sikker...

Skrevet

Tror jeg ville ventet til arrene er grodd(hel hud) og evt. sting fjernet. Kjedelig å fremprovosere infeksjon, og om man er i vann over tid, kan det vel "løse opp" skorper og lage inngangsport for bakterier.

Tenkte på deg forresten! Håper det går bra! (Virker jo sånn siden du tenker på å svømme ;-))

God bedring!

Skrevet

Tror jeg ville ventet til arrene er grodd(hel hud) og evt. sting fjernet. Kjedelig å fremprovosere infeksjon, og om man er i vann over tid, kan det vel "løse opp" skorper og lage inngangsport for bakterier.

Tenkte på deg forresten! Håper det går bra! (Virker jo sånn siden du tenker på å svømme ;-))

God bedring!

takk for omtanken.:) håper og tror at dette er siste operasjonen på noen år. Jeg har heldigvis ikke sting jeg må fjerne og ikke store skorper heller. Men får vel se det ann noen uker til

Skrevet

Vet ikke hvor lenge siden det er du hadde operasjonen. Men jeg ville ihvertfall ventet til såret var grodd, så det ikke var et nesten åpent sår du hadde i bassengvannet.

Skrevet

Du bør helt klart vente! Kjenner noen som har fått såkalte "kjøttetende bakterier" i leggen etter å ha skrapet seg litt opp.

Nå er jo ikke såret ditt ferskt og blodig sikkert, men ingen vits å ta noen sjangser. Operasjonssår gror dessuten best dersom de holdes mest mulig tørre.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg er operert for ikke så lenge siden, og hadde da fire må operasjonssår forskjellige steder på magen. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle bade eller ta karbad i seks uker etterpå fordi det var fare for infeksjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...