Gå til innhold

Middag med svigers

Anbefalte innlegg

Gjest usikker student
Skrevet

hei, skal snart på restaurant med svigers (de inviterte meg og kjæresten ut), og jeg takket ja. nå er jeg bare litt usikker fordi jeg har bare 60 kr på kontoen...

kommer de til å betale? skal jeg tilby meg å betale? tør ikke si at jeg har så lite penger (de er ganske velstående) hjeeeelp, jeg er så dårlig på skikk og bruk :D

Skrevet

Hvis svigerforeldrene dine er ganske velstående og har invitert dere ut, er det nok de som betaler.

Skrevet

Er du jente eller gutt?

Selvfølgelig betaler svigers.

Skrevet

Hvis svigerforeldrene dine er ganske velstående og har invitert dere ut, er det nok de som betaler.

Man lar ikke gjester man har invitert til seg, eller med seg, betale.

Skrevet

Spør kjæresten din, han/hun kjenner dem og kan spørre om dere er usikre.

Gjest usikker student
Skrevet

Er du jente eller gutt?

Selvfølgelig betaler svigers.

jente....har det noe å si?

Skrevet

jente....har det noe å si?

Ja, for hvis ikke svigerforeldrene dine betaler, så betaler kjæresten din. (Kunne vel ikke sagt det samme om du var gutt... og det er vel strengt tatt ikke politisk korrekt å si det uansett)

Skrevet

Man lar ikke gjester man har invitert til seg, eller med seg, betale.

Nettopp det jeg sier.

Skrevet

Hvis de inviterte, betaler de.

Dersom du er usikker, spør du kjæresten din. Men jeg er ganske sikker på at de ikke lar deg betale hvis de har invitert dere ut på middag.

Skrevet

De kommer til å betale, og du skal ikke tilby deg å betale noen ting. Er du student, eller dere begge to så vet foreldrene at dere ikke har økonomi til å betale. Har de invitert så kommer de helt sikkert til å betale.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...