Gå til innhold

Fedre ut av fødestuen

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Nå er ikke jeg mann, men jeg svarer likevel.

Når førstemann ble født så tok det vanvittig lang tid, gutten satt bom fast enda pressriene hadde holdt på i nesten 3 timer. Det kom en haug med leger og de prøvde først å få han ut med tang og tilslutt vacuum. Mannen min ble hvitere og hvitere i ansiktet og legen sendte han ut på gangen, han var sikker på at det kom til å gå galt.

Han var ikke der under selve fødselen. Legen kom ut rett etterpå og gratulerte han med en velskapt sønn :o)

Har hatt to fødsler etter den tid den siste endte også med vacuum, men denne gangen holdt han ikke på å besvime. Tror ikke han har noen traumatiske opplevelser som ikke er bearbeidet, tror han var kjempeglad for at han var der og støttet meg og fikk se hvor jævlig vi har det noen ganger :o)

Gjest tilskuer
Skrevet

Var ikke så viktig for meg å være med på fødestuen. Men for konas del var det viktig.

Hun trengte lokalbedøvelse ved keisersnitt. Legen som skulle sette bedøvelsen, var i fælt dårlig humør. Kranglet med/kjeftet på de andre helsepersonellet. Og det mens kona hørte på. Hun gråt. Så fikk han ikke til å sette lokalbedøvelse, ble narkose i stedet. En annen lege opererte.

Rakk bare litt å trøste kona. Så måtte jeg gå ut. Man fikk ikke være der under narkose.

Hendelsen gikk veldig inn på kona. Hun skulle ønske jeg kunne være der hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...