Gå til innhold

Gode dager, og ikke fullt så gode dager


maire

Anbefalte innlegg

Sitter her og henger. Venter på besøk og forsøker å finne litt glede over at noen har lyst til å komme helt ut på landet til oss for å treffe meg og samboeren. Men, i dag sitter gleden langt inne. I dag er en trett og treg og litt tung dag. For det meste har jeg ligget i sengen og filosofert. Tankene har flakket hit og dit. Det må da være noe jeg har lyst til å gjøre, lære eller oppleve? Det er det nok, men jeg fant det ikke i dag.

Og snart kommer venner på besøk, og jeg er så tom. Gruer meg ikke, men gleder meg ikke heller. Det er akkurat som om jeg bare er tilskuer til mitt eget liv. Jeg står på sidelinjen og ser på. Hvor ble det av gleden? Jeg husker farger, lek, sang og lykke. Jeg husker den beroligende og herlige duften av gress etter regn. Jeg husker den triumferende følelsen av å sette det første fotsporet i ny snø. Jeg vil ha tilbake gleden over sånne små og enkle ting som skjer nå, ikke bare minnene om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei maire. De nære ting ja...livet går virkelig i bølgedaler noen ganger.Jeg tror vi må ha disse nedturene jeg da, for og føle glede i hverdagen.Jeg tror den verste trusselen mot livsgleden, er meningsløsheten.Jeg tror alle mennesker har eller eier noe som betyr noe for en.Jeg tror også det er her en må lete etter spiren til livskraften.Reflektere litt over hva en har behov for, og tenke over hvordan en kan oppfylle disse.God-klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 27_Maijka

Hei!

Jeg går rett på sak : det absolutt dummeste du kan gjøre er å ligge i sengen og drukne i selvmedlidenhet! Hvem i all verden skulle det være godt for?

Opp og hopp, ut på tur, gjør noe POSITIVT. Man er som regel sin egen lykkesmed her i livet mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maire! Vil sende deg en liten klem hvis du tar i mot det. Du leter etter små gleder i hverdagen skriver du. Du kan i alle fall glede deg over at du har bidratt med viktig støtte i uken som har gått. Jeg vil takke for innleggene til linken jeg la ut forleden dag. Det å bety noe for andre er også noe man kan glede seg over. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maire! Vil sende deg en liten klem hvis du tar i mot det. Du leter etter små gleder i hverdagen skriver du. Du kan i alle fall glede deg over at du har bidratt med viktig støtte i uken som har gått. Jeg vil takke for innleggene til linken jeg la ut forleden dag. Det å bety noe for andre er også noe man kan glede seg over. God helg!

Så fint at innleggene mine betydde noe for deg :) Da har vi vært til gjensidig glede for hverandre denne uken da.

Besøket mitt kom, var her noen timer og gikk igjen. Det ble koselig. Jeg var ikke akkurat full av energi, men det gjorde heller ingen ting.

God helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg går rett på sak : det absolutt dummeste du kan gjøre er å ligge i sengen og drukne i selvmedlidenhet! Hvem i all verden skulle det være godt for?

Opp og hopp, ut på tur, gjør noe POSITIVT. Man er som regel sin egen lykkesmed her i livet mener jeg.

Jeg er helt enig med deg. I prinsippet.

Det virker som om du har det ganske bra for tiden. Kan du ikke skrive litt om det? Det hadde vært godt å lese fra noen som har det bra og som føler de er i medgang igjen etter motgang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei maire. De nære ting ja...livet går virkelig i bølgedaler noen ganger.Jeg tror vi må ha disse nedturene jeg da, for og føle glede i hverdagen.Jeg tror den verste trusselen mot livsgleden, er meningsløsheten.Jeg tror alle mennesker har eller eier noe som betyr noe for en.Jeg tror også det er her en må lete etter spiren til livskraften.Reflektere litt over hva en har behov for, og tenke over hvordan en kan oppfylle disse.God-klem,

:-) Jeg har nok brukt opp kvoten min for å reflektere over livets trivialiteter i dag, i alle fall for en uke eller to framover. Men, det var litt ok også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 27_Maijka

Jeg er helt enig med deg. I prinsippet.

Det virker som om du har det ganske bra for tiden. Kan du ikke skrive litt om det? Det hadde vært godt å lese fra noen som har det bra og som føler de er i medgang igjen etter motgang også.

Maire!

Du skriver at det virker som jeg har medgang nå ( eller noe sånt ), noe jeg kan bekrefte at dessverre ikke er sant. Jeg høres kanskje slik ut, fordi jeg distanserer meg fra min egen situasjon. Dette gjør det lettere for meg å takle hverdagen!

Jeg har gjennom mange år hatt det helt ubeskrivelig vondt i perioder, men dette har jo lært meg at jeg blir jo bra HVER GANG - det tar bare TID. Og der tror jeg nøkkelen ligger. Bruk tia, du kan klare å leve med ting og tang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmz. Det suger å føle at man "går glipp av livet" på den måten der. Men "the sweet isnt as sweet without the sour", likevel er det ting man godt kan være foruten av sure ting...

Å falle helt i koma med filosofiske tanker er greit nok det, gjør det tilstadighet selv, men bare pass på at du har gode hverdager.

Livet er bølgete som jeg ser andre har skrevet her, men hvis dere mekker litt god mat sammen, tar å gjør det du kan får å møte "verdens krav" så du slipper følelsesmessige vegger med dårlig samvittighet og annen frustrasjon, så tror jeg kanskje det løser seg litt med tid (som også er nevnt her :D).

Det er disse veggene med følelser som jeg begynner å bli oppmerksom på hos meg selv, som gjør at verdenen virker mer eller mindre følelsestom, at jeg ikke greier å nyte gleder osv.

Jeg har blitt klar over at de stemningene med halvtommhet ofte innehar en go del følelser selvom jeg ikke greier å føle de. Vanskelig å beskrive... Men å skrive om det som du gjør nå, snakke med samboeren din at du ikke er helt på topp, gir deg kanskje energien du trenger. Løsner kanskje litt på ting slik at du kan ta imot litt av verdens gleder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmz. Det suger å føle at man "går glipp av livet" på den måten der. Men "the sweet isnt as sweet without the sour", likevel er det ting man godt kan være foruten av sure ting...

Å falle helt i koma med filosofiske tanker er greit nok det, gjør det tilstadighet selv, men bare pass på at du har gode hverdager.

Livet er bølgete som jeg ser andre har skrevet her, men hvis dere mekker litt god mat sammen, tar å gjør det du kan får å møte "verdens krav" så du slipper følelsesmessige vegger med dårlig samvittighet og annen frustrasjon, så tror jeg kanskje det løser seg litt med tid (som også er nevnt her :D).

Det er disse veggene med følelser som jeg begynner å bli oppmerksom på hos meg selv, som gjør at verdenen virker mer eller mindre følelsestom, at jeg ikke greier å nyte gleder osv.

Jeg har blitt klar over at de stemningene med halvtommhet ofte innehar en go del følelser selvom jeg ikke greier å føle de. Vanskelig å beskrive... Men å skrive om det som du gjør nå, snakke med samboeren din at du ikke er helt på topp, gir deg kanskje energien du trenger. Løsner kanskje litt på ting slik at du kan ta imot litt av verdens gleder? :)

Vegger av følelser ja. Det var en fin måte å beskrive det på. Jeg har tenkt at veggene er angsten min og at de holder meg utenfor noe, eller at de stenger meg inne. Jeg må vel finne ut hva disse veggene består av tenker jeg, for sannsynligvis så er det ikke tomt, men for fullt, så fullt at jeg bare ser det som en vegg :)

Takk for svaret ditt, for at du fikk tankene mine bort fra tomt og over til fullt. Jeg tror det er noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...