Gå til innhold

Hva koster det å bygge et lite hus?

Anbefalte innlegg

Jo!

Neida, jeg skal innrømme at jeg glemte de. Ble bare litt lei de når vi skulle bygge, for vi så på tomter et annet sted i nærheten, som Block Watne hadde kjøpt opp og solgte videre. Men der var det så mye restriksjoner, man kunne kun bygge 4 av hustypene i Block Watnes katalog, så nå ser det jo ut som at alle husene er bygget på forhånd og folk bare har kommet og kjøpt ferdige hus, ikke vært med på byggingen selv. Begrensninger på taksteinfarge, at det skal være halvvalmet tak, bestemte husfarger osv, alle slike restriksjoner ble for mye for oss...

Enig med deg - orker ikke sånne regler jeg heller. Vi har heldigvis reservert tomt på et sted hvor det er fritt hvilket husfirma man benytter. Det er bare teknisk etat i kommunen som skal godkjenne takhøyde og plassering av hus på tomta.

FANKEN, vi må få til dette - vi har jo allerede innredet og flyttet inn i hodet! :)

Vi skal ha denne peisen¨, forresten:

http://www.rogerpearson.no/Main-frame/Peisfronter/clas-pet2.jpg

hihi

Fortsetter under...

Enig med deg - orker ikke sånne regler jeg heller. Vi har heldigvis reservert tomt på et sted hvor det er fritt hvilket husfirma man benytter. Det er bare teknisk etat i kommunen som skal godkjenne takhøyde og plassering av hus på tomta.

FANKEN, vi må få til dette - vi har jo allerede innredet og flyttet inn i hodet! :)

Vi skal ha denne peisen¨, forresten:

http://www.rogerpearson.no/Main-frame/Peisfronter/clas-pet2.jpg

hihi

Ja, sånn type godkjenning er det vel over alt. Og utnyttelsesgrad av tomta da, det er viktig (at ikke hus&garasje dekker mer enn fx 25% av tomtearealet fx).

Det går helt sikkert fint med godkjennelsen deres!

Men vi har ikke lik smak når det gjelder peis... Har ikke peis ennå vi, men det blir nok noe helt annet ja! ;-)

Ja, sånn type godkjenning er det vel over alt. Og utnyttelsesgrad av tomta da, det er viktig (at ikke hus&garasje dekker mer enn fx 25% av tomtearealet fx).

Det går helt sikkert fint med godkjennelsen deres!

Men vi har ikke lik smak når det gjelder peis... Har ikke peis ennå vi, men det blir nok noe helt annet ja! ;-)

ingen har lik smak som meg når det gjelder peis - hehe - de fleste vil ha hvit.

Et hus på 100 kvadrat med 3 soverom? Det blir ikke helt enkelt.

Du bør vurdere å bygge større. Jo større huset er (inntil en viss grense) jo billigere blir det pr kvadrat. Og du vil sette pris på disse kvadratene senere.

Tomten har jo uansett en fast pris.

Dere kan jo også leie ut inntil 49% av huset uten å måtte skatte for det. Dere kan ende opp med å bo gratis. Og skulle dere få bruk for mer plass "kaster" dere ut leieboerne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...