Gå til innhold

lavt selvbilde


Gjest berlitz

Anbefalte innlegg

Gjest berlitz

skal holde et innlegg om dårlig selvbilde på et foreldremøte, og trenger litt innspill på hva et lavt selvbilde kan føre til. Som f.eks spiseforstyrrelser.....

Svært takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

redd for å vise følelser,mye aggresjon,selvskading,selvmord eller tanker/forsøk på selvmord.

Dette er noen av de tingene som jeg har slitt med og tildels sliter med ennå...

Som du ser kan det få ganske alvorlige følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. For meg er det å holde mye inne. Både frustrasjon og de fleste andre følelser i frykt for å ikke "drite meg ut" ovenfor andre.

Jeg har skapt en veldig kontrollert mer eller mindre tomt uttrykk når jeg går blant folk, så de ikke kan vite at jeg har dårlig selvtillitt.

Man blir desverre veldig god til å skjule sånt. Så andre som ville hjulpet hvis de visste jeg hadde problemer vil ikke få vite det.

Så utfra mine erfaringer så er det to ting i forhold til møtet ditt, man bygger opp mye inni seg og får vondt av dette etterhvert, og det kan være veldig vanskelig for omverdenen å se.

Tips for å oppdage det vil være å se om barna gjemmer seg bort fra andre barn, har lav status i "flokken" osv. Om barnet står på retten sin eller gir seg fort selvom hun/han blir behandlet urettferdig. Det er ofte lettere å se på barn ettersom disse ikke har blitt så gode til å gjemme svakhetene sine.

Det er no skikkeli dritt å ha dårlig selvtillitt, selv så fungerer jeg til tider dårlig sexuellt, (selvom slike ting kanskje ikke er noe å ta opp :D), og jeg har lagt merke til ønsker om å hevne meg, kontrollere andre, rakke ned på meg selv, ikke få til ting som jeg vil fordi jeg ikke har tro på meg selv. Vet ikke om det var noe nyttig i dette men. håper da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest berlitz

Hei. For meg er det å holde mye inne. Både frustrasjon og de fleste andre følelser i frykt for å ikke "drite meg ut" ovenfor andre.

Jeg har skapt en veldig kontrollert mer eller mindre tomt uttrykk når jeg går blant folk, så de ikke kan vite at jeg har dårlig selvtillitt.

Man blir desverre veldig god til å skjule sånt. Så andre som ville hjulpet hvis de visste jeg hadde problemer vil ikke få vite det.

Så utfra mine erfaringer så er det to ting i forhold til møtet ditt, man bygger opp mye inni seg og får vondt av dette etterhvert, og det kan være veldig vanskelig for omverdenen å se.

Tips for å oppdage det vil være å se om barna gjemmer seg bort fra andre barn, har lav status i "flokken" osv. Om barnet står på retten sin eller gir seg fort selvom hun/han blir behandlet urettferdig. Det er ofte lettere å se på barn ettersom disse ikke har blitt så gode til å gjemme svakhetene sine.

Det er no skikkeli dritt å ha dårlig selvtillitt, selv så fungerer jeg til tider dårlig sexuellt, (selvom slike ting kanskje ikke er noe å ta opp :D), og jeg har lagt merke til ønsker om å hevne meg, kontrollere andre, rakke ned på meg selv, ikke få til ting som jeg vil fordi jeg ikke har tro på meg selv. Vet ikke om det var noe nyttig i dette men. håper da :)

Tusen takk for at du ville dele dette med meg.

Lykke til videre.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest berlitz

redd for å vise følelser,mye aggresjon,selvskading,selvmord eller tanker/forsøk på selvmord.

Dette er noen av de tingene som jeg har slitt med og tildels sliter med ennå...

Som du ser kan det få ganske alvorlige følger...

Tusen takk for svar.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest berlitz

Sosial angst, sjenerthet, redd for å åpne seg, snakke med folk, angst for å være i rom med mange personer...osv.

Tusen takk for svar!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...