Gå til innhold

har keivhendte problemer med å spille kort?

Anbefalte innlegg

Gjest Majalla
Skrevet

leste et intervju med Nadia Hassanoui som sa at hun hadde egne keivhendtkort for "når man er keivhendt så er det trøbbblete å lage en vifte med kortene. Man må altså lage dem baklengs" Jeg er selv ikke keivhendt og har aldri tenkt over problemet

Har dere opplevd slike problemer?

Skrevet

Broren min er venstrehendt, og har vanskeligheter med dette.

Men det finnes kortstokker med tall i alle fire hjørnene istedetfor bare 2 av dem, så det bruker vi når vi spiller.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med dette.

Jeg bruker bare høyrehånd hvis jeg kommer borti kort som bare har tall i to av hjørnene.

Skrevet

Jeg er venstrehendt, og har aldri tenkt over dette!

Hm. Det minner meg litt om min kjære, avdøde far. Han lurte på om jeg kunne bruke de samme fyrstikkene som høyrehendte... For, som han sa, de er ikke laget for venstrehendte. *S* Moroklumpen!

lalala1365380457
Skrevet

det er da ikke noe større problem enn å snu vifta andre veien, er det det da?

Jentungen1365380808
Skrevet

Jeg er ikke keivhendt, men holder kortene motsatt av de fleste andre når jeg spiller kort... Til stor fortvilelse for min samboer da han skulle lære meg å spille Bridge (og han er keivhendt...). Tror det er individuelt.

Gjest Calóni
Skrevet

Jøss...det har jeg aldri tenkt over. Jeg holder da kortene i fin vifte, jeg :) Det kortet lengst til høyre er det kortet som da er 'øverst', altså ikke skjult av noen andre kort. Er ikke det vanlig? :o Eller...kanskje høyrehendte har for seg at det 'øverste' kortet må være inn til håndflaten? Isåfall er de bare teite ;)

Gjest Calóni
Skrevet

Jøss...det har jeg aldri tenkt over. Jeg holder da kortene i fin vifte, jeg :) Det kortet lengst til høyre er det kortet som da er 'øverst', altså ikke skjult av noen andre kort. Er ikke det vanlig? :o Eller...kanskje høyrehendte har for seg at det 'øverste' kortet må være inn til håndflaten? Isåfall er de bare teite ;)

Dessuten må det jo være rimelig upraktisk å ha en egen keivhendtkortstokk, når man skal spille med andre, høyrehendte. Skal man kanskje bruke hver sin bunke? Eller er kortspillene der i gården kun forbeholdt venstrehendte? Jaja...sånn er det nå med alle disse verdensproblemene ;)

Skrevet

Dessuten må det jo være rimelig upraktisk å ha en egen keivhendtkortstokk, når man skal spille med andre, høyrehendte. Skal man kanskje bruke hver sin bunke? Eller er kortspillene der i gården kun forbeholdt venstrehendte? Jaja...sånn er det nå med alle disse verdensproblemene ;)

Med kortstokk hvor det er tall/farge i alle fire hjørner, så fungerer det like fint for alle :-)

Gjest Calóni
Skrevet

Med kortstokk hvor det er tall/farge i alle fire hjørner, så fungerer det like fint for alle :-)

Joa. Men siden hun prata om en keivhendtkortstokk..det tyder vel på at det er tall i bare to hjørner? Det er jo ganske sært, når det som du sier finnes kort med tall i alle hjørner. Men, som du vet, noen av oss er jo prinsippmennesker når det gjelder slikt. En kamerat av meg skulle -absolutt- ha beltet andre veien (for å føre det inn ved venstre), så han brydde seg ikke noe om at beltespennen kom opp-ned, og det da så veldig dumt ut om det var bilde eller skrift på den ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...