Gå til innhold

noen vært i new york??

Anbefalte innlegg

eline751365380814
Skrevet

Hei!

Skal reise en uke til new york.

Lurer på om noen der ute har vært der og har noen tips til hva man bare MÅ gjøre der.Hva slags butikker må man få med seg?(er ikke på utkikk etter designer tøy).

Noen som har vært i brooklyn? Er det verdt å reise der?

Gjest baremei
Skrevet

Jeg har aldri vært der, men har sååå lyst!Heldiggrisen! Kan jeg få slinke inn i kofferten din, vær så sniiilll??

*litt misunnelig nå*

Skrevet

Åhh.. din heldiggris !

Nå er det mange år siden jeg var der sist, så jeg er ikke oppdatert.

Men Chinatown og Greenwich Village er verd å ta en tur til, bare for å se seg rundt. Central Park må man selvfølgelig få med seg. For utsikt - ta heisen til topps i hotell Marriott på Times Square, det er gratis før et visst klokkeslett (husker selvfølgelig ikke hvilket). Det koster ganske mye i Empire State Building.

Hvis dere bare skal i ett stormagasin - velg Bloomingdale's. Utrolig New York stemning.

T-banen er ikke så skummel som man har fått inntrykk av, og kan godt benyttes på Manhattan.

Skrevet

Jeg var der i sommer, men bare i Manhatten.

Jeg anbefaller deg å ta en sånn sightseeing buss som tar deg rundt hele manhatten, du kan hoppe av hvor du vil, kjempe greit. Du lærer en del, og kjører forbi alt som er verdt å se.

China town er jo noe å få med seg, Greenwich Village også. Også har du alle designerbutikkene på 5th Avenue, selv om man ikke skal kjøpe noe er det litt kult å rusle en tur der. I tillegg bør dere ta turen til Central Park. Vi tok også denne sightseeing bussen til Harlem, men jeg var litt skuffet over det.

Ellers har du jo Macys Department Store hvis du skal handle litt, men personlig fant jeg mer i små gatene enn jeg gjorde på Macys.

I tillegg tok vi en helikoptertur over hele Manhatten, det var kjempe stilig og gøy å få med seg. Den kjørte blant annet også over Frihetsgudinnen så vi fikk sett den, (vi gadd ikke ta båten ut dit, det er egentlig ikke så spennende).

God tur :)

Skrevet

Ja jeg har bodd et år i New York området. Bloomingdale er fantastisk, men ikke særlig billig etter forholdene der. Ta deg en tur dit, det er ofte bra salg. Ellers handlet jeg mest i et mall i New Jersey hvor jeg bodde. Det er på den andre siden av Hudson river, og jeg pleide å ta the path train fra World Trade Center. Det gikk også fra Broadway, men jeg vet ikke hvor det går fra nå siden WTC ikke eksisterer mer. Det var mindre moms i New Jersey den gangen for ca. fem år siden. Fifth Avenue har mange riktig eksklusive butikker, og er verdt en gåtur. Jeg handlet ikke der:) Broadway musical kan en få billig i siste liten, og det er mye å velge imellom. China town og Little Italy ligger nærme hverandre, og dit må dere dra.

Brooklyn har norske områder hvis dere er interesert i det. Norske sjømannskirken ligger på Manhattan East side, og der kan dere treffe nordmenn og få opplysninger. Husker ikke adressen, men den er lett å finne på nettet. Metropolitan Museum of Art (Moma) hvis dere er interessert i det, og the Metropolitan Opera er en opplevelse.

Det finnes mange billige restauranter, og det er ikke farlig å gå ute om kvelden der hvor det er mange mennesker. Vær forsiktige med ikke å gå inn i gater dere ikke kjenner eller vet hvor dere befinner dere. Ta heller drosje, yellow cab, men husk at drosjesjåførene kan prøve å lure dere som fremmede. Ha kartet oppe, og prøv å virke selvsikre.

God tur, håper du blir like fasinert av den fantastiske byen som jeg er. Jeg planlegger en tur dit til våren.

Skrevet

Å seile rundt Manhattan er også verdt å spandere tid på, og seile ut til Frithetsgudinnen og Ellis Island er fantastisk. For meg er Ellis Island noe utrolig. Å stå der inne hvor flere millioner mennesker har stått på vei til nytt liv i et nytt land kan ikke beskrives.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...