Gjest tionne Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Hva skal jeg bruke når det står buttermilk i oppskriften? 0 Siter
Åsemor Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Såvidt jeg kan se utfra søk på internett er det kulturmelk... 0 Siter
Åsemor Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Såvidt jeg kan se utfra søk på internett er det kulturmelk... Eller plutselig så det ut som det kanskje var fløte... eller rømme. Nei, nå har jeg svaret: www.melk.no sier at det er kjernemelk. Visp rømme til den skiller seg, og press ut væsken. 0 Siter
Osiris Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 http://www.hormel.com/kitchen/glossary.asp?id=33094&catitemid= 0 Siter
Gjest malun Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Eller plutselig så det ut som det kanskje var fløte... eller rømme. Nei, nå har jeg svaret: www.melk.no sier at det er kjernemelk. Visp rømme til den skiller seg, og press ut væsken. Og da er det væsken som er kjernemelken, eller er det det andre gugget? Nysgjerrig, nå. 0 Siter
Åsemor Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Og da er det væsken som er kjernemelken, eller er det det andre gugget? Nysgjerrig, nå. Aner ikke. Tror jeg villle prøvd med rømme eller kesam eller noe, det pleier vel å funke fint i mat uansett. 0 Siter
Gjest tionne Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Aner ikke. Tror jeg villle prøvd med rømme eller kesam eller noe, det pleier vel å funke fint i mat uansett. Takk for svar! Det gjelder en oppskrift på Irish Soda Bread, og jeg tror greia er at den melken skal være sur. (For baking soda=natron, ja??) Men det må da tilsvare ett eller annet melkeprodukt på norsk også? 0 Siter
Osiris Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Takk for svar! Det gjelder en oppskrift på Irish Soda Bread, og jeg tror greia er at den melken skal være sur. (For baking soda=natron, ja??) Men det må da tilsvare ett eller annet melkeprodukt på norsk også? Bruk kulturmelk eller kefir 0 Siter
tiliti Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 http://www.melk.no/Article.aspx?artid=6948&mnu1id=6007&mnu2id=6051&mnu3id=&mnu4id= 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.