Gjest tottlå Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Heisan!! Jeg vet dette innlegget burde vært på allmennmed., men siden der er pitte litt mer aktivitet her, slenger jeg det frem på åpent! De av dere som "kjenner" meg vet kanskje at jeg sliter med rykkninger rundt forbi i kroppen. Disse rykkene blir stadig kraftigere og opptrer oftere. Jeg skal snart til undersøkelse hos nevrolog. I dag hendte det jeg har fryktet! Jeg satt med PC`en, og plutselig fikk jeg en fornemmelse av å være nær ved å besvime. Det flimmret for øynene, sug i magen og en følelse av at jeg ble dratt inn i et dragsug! Jeg tror dette varte i ca 30 sekunder, og etterpå ble jeg UTROLIG trett! Jeg har nå sovet i 4 timer..... Kan dette ha vært et større anfall, eller er det bare innbilning.......siden jeg på en måte er bekymret, redd og engstelig over alle symptomene mine??? HJEEEEELP! 0 Siter
Gemini Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Dette KAN ha vært et anfall ja. Husker han i familien min som har epilepsi ble veldig trøtt etter anfall. Måtte ha en sofa på skolen han kunne legge seg nedpå når det var som verst. Så han sleit med å henge med i undervisningen, særlig når anfallene kom hyppig, før de fant fram til korrekt medisinering... 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Dette KAN ha vært et anfall ja. Husker han i familien min som har epilepsi ble veldig trøtt etter anfall. Måtte ha en sofa på skolen han kunne legge seg nedpå når det var som verst. Så han sleit med å henge med i undervisningen, særlig når anfallene kom hyppig, før de fant fram til korrekt medisinering... Uff.........men det kan jo bare være innbilning også......! Jeg vil jo ikke at dette skal være noe, så når jeg frykter det mye....kanskje det er en innbilning....? 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Var du engstelig i forkant av dette "anfallet", eller kom det fra "klar himmel"?. Jeg er absolutt ingen nevrolog eller annen spesialist men tenker litt på epilepsi her. Spennende å høre hva som kommer ut av den nevrologiske utredningen. 0 Siter
Gemini Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Uff.........men det kan jo bare være innbilning også......! Jeg vil jo ikke at dette skal være noe, så når jeg frykter det mye....kanskje det er en innbilning....? Tja, ikke godt å si... Men jeg vet at for noen så kan det psykiske - hvordan man har det - virke inn på anfall. 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Var du engstelig i forkant av dette "anfallet", eller kom det fra "klar himmel"?. Jeg er absolutt ingen nevrolog eller annen spesialist men tenker litt på epilepsi her. Spennende å høre hva som kommer ut av den nevrologiske utredningen. Jeg tenkte på helt andre ting, rett før det kom. Det datt over meg som et lyn fra himmelen.... Det er epilepsi jeg frykter, ser du. Fastlegen nevnte det for meg...... 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Jeg tenkte på helt andre ting, rett før det kom. Det datt over meg som et lyn fra himmelen.... Det er epilepsi jeg frykter, ser du. Fastlegen nevnte det for meg...... Hvis det nå skulle være epilepsi så får vi jo håpe at du har såkalte milde anfall som det finnes bra medisinering for. Det går nok bra skal du se 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Trodde du hadde vært til utredning, mente at jeg leste det en dag jeg var innom her. Jeg er ingen lege og kan ikke stille noen diagnose. Men - jeg syns det ligner på at du har plunder med blodsukkeret ditt (sukkersyke) Når skal du få sjekka dette? Jeg syns det har gått lang tid nå, fra første gang jeg leste om det. 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Trodde du hadde vært til utredning, mente at jeg leste det en dag jeg var innom her. Jeg er ingen lege og kan ikke stille noen diagnose. Men - jeg syns det ligner på at du har plunder med blodsukkeret ditt (sukkersyke) Når skal du få sjekka dette? Jeg syns det har gått lang tid nå, fra første gang jeg leste om det. Blodsukkeret mitt er helt fint. Har sjekka det meste hos fastlegen min. JA, det har gått utrolig lang tid. Men jeg har vært heldig å blitt prioritert av sykehuset, å skal til udersøkelse om 3 uker. Det er utrolig dumt å gå å vente så legne! 1 halvt år siden jeg for første gang var hos legen min med rykkningene..... 0 Siter
Ade|ina Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Kan du ikke ta en telefon til legevakten og beskrive det du her gjorde? Ellers blir du kanskje sittende oppe halve natten og bekymre deg? Jeg har også hatt sånne "nesten" svime av tokter - alt går trill rund, men så går det over igjen. Jeg vet hva grunnen er, men det har jeg ikke lyst til å skrive om her. Det er IKKE epilepsi, nerver eller sukkersyke for min del. Uansett, lykke til - for det er ikke noe moro når slikt plutselig kommer. 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Kan du ikke ta en telefon til legevakten og beskrive det du her gjorde? Ellers blir du kanskje sittende oppe halve natten og bekymre deg? Jeg har også hatt sånne "nesten" svime av tokter - alt går trill rund, men så går det over igjen. Jeg vet hva grunnen er, men det har jeg ikke lyst til å skrive om her. Det er IKKE epilepsi, nerver eller sukkersyke for min del. Uansett, lykke til - for det er ikke noe moro når slikt plutselig kommer. Takk for svar! Dersom det skjer en gang til i løpet av kvelden, tror jeg jeg ringer legevakten..... Det er ikke teit det, da??? Sytete liksom? 0 Siter
Ade|ina Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Takk for svar! Dersom det skjer en gang til i løpet av kvelden, tror jeg jeg ringer legevakten..... Det er ikke teit det, da??? Sytete liksom? Nei, det er overhode ikke teit. Jeg ville ikke ventet å sett, men ringt nå. Sier ikke dette for å skremme deg altså, men kanskje du kan bli roligere etter en samtale med folk som har greie på hva de snakker om. Kanskje du får beskjed om å komme inn, men det er jo ikke noe galt det heller, for da blir du jo sjekket. 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Nei, det er overhode ikke teit. Jeg ville ikke ventet å sett, men ringt nå. Sier ikke dette for å skremme deg altså, men kanskje du kan bli roligere etter en samtale med folk som har greie på hva de snakker om. Kanskje du får beskjed om å komme inn, men det er jo ikke noe galt det heller, for da blir du jo sjekket. Hmm....jeg skal tenke over saken!! 0 Siter
Hawkwind Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Kan du ikke ta en telefon til legevakten og beskrive det du her gjorde? Ellers blir du kanskje sittende oppe halve natten og bekymre deg? Jeg har også hatt sånne "nesten" svime av tokter - alt går trill rund, men så går det over igjen. Jeg vet hva grunnen er, men det har jeg ikke lyst til å skrive om her. Det er IKKE epilepsi, nerver eller sukkersyke for min del. Uansett, lykke til - for det er ikke noe moro når slikt plutselig kommer. Både min forhenværende og min datter på 7 sliter tidvis med akkurat den "nesten svime av" greia. Så langt har legene ikke greid å finne ut av hva det er. Noen hint om hva/hvor jeg kan lete for å få info om dette? Sånn i fall det som du vet plager deg, også kan plage både en annen voksen kvinne og en jente på 7 altså... 0 Siter
Gjest KariKruskakli. Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Både min forhenværende og min datter på 7 sliter tidvis med akkurat den "nesten svime av" greia. Så langt har legene ikke greid å finne ut av hva det er. Noen hint om hva/hvor jeg kan lete for å få info om dette? Sånn i fall det som du vet plager deg, også kan plage både en annen voksen kvinne og en jente på 7 altså... Lavt blodtrykk? 0 Siter
Gjest karikruskakli. Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Jeg tenkte på helt andre ting, rett før det kom. Det datt over meg som et lyn fra himmelen.... Det er epilepsi jeg frykter, ser du. Fastlegen nevnte det for meg...... Ikke for å skremme men det ligner veldig på den epilepsien som kameraten til sønnen min har. Er vanlig å bli trøtt etter anfall. 0 Siter
karisma Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Jeg har en sønn som har epilepsi, og jeg synes dette minner om det. Etter anfall blir han også _veldig_ trøtt. Håper du finner utav det iallefall. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Lavt blodtrykk? Nope. Blodtrykk, jernverdier, infeksjoner og andre normale saker er sjekket ut for lengst av fastlege. Min forhenværende er den som har fått sjekket dette mest grundig - inkludert to sjekker hos spesialist for epilepsi. 0 Siter
amber sun Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Dette hørtes skummelt ut, enig i det. *trøsteklem* Tror nok de som nevner epilepsi kan ha rett her. Syns det er rart at du må vente så lenge for å få noe gjort. Ville tatt kontakt med legen igjen så raskt som mulig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.