Gå til innhold

Et større anfall.....eller innbilning??

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen
Skrevet

Uff.........men det kan jo bare være innbilning også......!

Jeg vil jo ikke at dette skal være noe, så når jeg frykter det mye....kanskje det er en innbilning....?

Det er hvertfall ikke innbilning! Det får du ikke lov til å overbevise deg selv om. Hvis legene skal ta deg på alvor, så må hvertfall du gjøre det :-)

Syns dette kan høres ut som epilepsi jeg. Og jeg ville tatt en telefon og fått snakket med en lege siden du nå har hatt et større anfall enn du "pleier". Kanskje de kan ta deg inn før...?

Skrevet

Jeg er enig med de andre her at det høres lurt ut å kontakte legevakten i kveld.

Skrevet

Det er nok ikke mye du får gjort på legevakta men ring nevrologen i morgen så kanskje du får framskyndet timen.

Skrevet

Både min forhenværende og min datter på 7 sliter tidvis med akkurat den "nesten svime av" greia.

Så langt har legene ikke greid å finne ut av hva det er.

Noen hint om hva/hvor jeg kan lete for å få info om dette?

Sånn i fall det som du vet plager deg, også kan plage både en annen voksen kvinne og en jente på 7 altså...

"Sånn i fall det som du vet plager deg, også kan plage både en annen voksen kvinne og en jente på 7 altså..."

Hei Hawkwind.

Nei, det som er min grunn, kan ikke på noen måte være det samme som plager din eksdame og din datter.

Jeg kan desverre ikke skrive noe om dette her, så jeg vet ikke hva det kan være med dine.

Gjest tottlå
Skrevet

Det er nok ikke mye du får gjort på legevakta men ring nevrologen i morgen så kanskje du får framskyndet timen.

Hei igjen!

Får jeg lov til å syte litt til deg, dorthe??? Det var så godt å få snakke med deg da jeg skulle i MR, og var redd.

Nå er jeg redd igjen...

Jeg ringte ikke legevakten i går. Tenkte det samme som deg, det er ingenting de kunne gjort!!!

Jeg låg oppe i hele natt å tenkte på hva dette kunne være.... Det er kjempe stressende med dette problemet i forhold til studiene mine, også.... Jeg føler jeg bør alliere meg med vennene mine på skolen, å fortelle dem hva som foregår, sånn i tilfelle dette skal skje en gang til.

Jeg prøvte å fortelle en veninne dette i i dag på skolen, men hun hørte ikke etter, å trodde det var jeg som innbildte meg ting!

Uff, de FÅ personene som jeg forteller dette til tror meg jo ikke.....

Mamma og pappa vet ikke om det heller.....

Jeg bor alene, og er nå livredd for at det skal skje igjen når jeg er alene.

Jeg liker ikke leger, som du vet, og er faktisk redd for og oppsøke ham uten noe "god nok" grunn!

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg føler meg helt ødelagt av uvisshet, stress, og følelsen av å ikke ha kontroll på sitt eget liv lenger!

Uff....hva skal jeg gjøre?

Gjest tottlå
Skrevet

Dette hørtes skummelt ut, enig i det. *trøsteklem*

Tror nok de som nevner epilepsi kan ha rett her. Syns det er rart at du må vente så lenge for å få noe gjort.

Ville tatt kontakt med legen igjen så raskt som mulig.

Heisann......

Som du sikkert vet, så har jeg fryktelig legeskrekk......

Jeg vet ikke hva jeg gjør..

Skrevet

"Sånn i fall det som du vet plager deg, også kan plage både en annen voksen kvinne og en jente på 7 altså..."

Hei Hawkwind.

Nei, det som er min grunn, kan ikke på noen måte være det samme som plager din eksdame og din datter.

Jeg kan desverre ikke skrive noe om dette her, så jeg vet ikke hva det kan være med dine.

Fint at du tok deg tiden til å svare :-)

Skrevet

Hei igjen!

Får jeg lov til å syte litt til deg, dorthe??? Det var så godt å få snakke med deg da jeg skulle i MR, og var redd.

Nå er jeg redd igjen...

Jeg ringte ikke legevakten i går. Tenkte det samme som deg, det er ingenting de kunne gjort!!!

Jeg låg oppe i hele natt å tenkte på hva dette kunne være.... Det er kjempe stressende med dette problemet i forhold til studiene mine, også.... Jeg føler jeg bør alliere meg med vennene mine på skolen, å fortelle dem hva som foregår, sånn i tilfelle dette skal skje en gang til.

Jeg prøvte å fortelle en veninne dette i i dag på skolen, men hun hørte ikke etter, å trodde det var jeg som innbildte meg ting!

Uff, de FÅ personene som jeg forteller dette til tror meg jo ikke.....

Mamma og pappa vet ikke om det heller.....

Jeg bor alene, og er nå livredd for at det skal skje igjen når jeg er alene.

Jeg liker ikke leger, som du vet, og er faktisk redd for og oppsøke ham uten noe "god nok" grunn!

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg føler meg helt ødelagt av uvisshet, stress, og følelsen av å ikke ha kontroll på sitt eget liv lenger!

Uff....hva skal jeg gjøre?

Klart du får lov til å syte. Alt man ikke vet sikkert er man redd for. Og jeg skjønner at du er redd.

Men jeg synes fremdeles at du kunne ringt nevrologen og i hvert fall snakket med legesekretæren og kanskje du kunne fått en avbestillingstime slik at du slipper å vente så lenge. Nevrologiske undersøkelser er det lang venteliste på så du må virkelig pese for å få tingene gjort.

Når har du time hos nevrologen da? Du vet, jeg har vært borte lenge og er ikke så oppdatert :o)

Gjest tottlå
Skrevet

Klart du får lov til å syte. Alt man ikke vet sikkert er man redd for. Og jeg skjønner at du er redd.

Men jeg synes fremdeles at du kunne ringt nevrologen og i hvert fall snakket med legesekretæren og kanskje du kunne fått en avbestillingstime slik at du slipper å vente så lenge. Nevrologiske undersøkelser er det lang venteliste på så du må virkelig pese for å få tingene gjort.

Når har du time hos nevrologen da? Du vet, jeg har vært borte lenge og er ikke så oppdatert :o)

Jeg har allerede fått fremskyndet timen med to uker, siden jeg snart skal ha eksamen.

Jeg har time 1 mars, det er jo bare tre uker til, men jeg er faktisk kjempe redd.....! Det knytter seg i magen når jeg tenker på det!

I brevet fra sykehuset stod det at dersom forverring av tilstanden, skulle evt fremskyndelser gå via fastlegen. Dersom alt skal gå via han, kan dette ta år og dag!!!!

Jeg prøver å forbrede meg best mulig på timen, ved å notere ned hvert eneste rykk og andre symptom. Jeg skriver ned ting jeg lurer på, på post-it lapper + at jeg har fått tak i MR svarene!

Dette virker helt teit. Jeg er redd for å bli gjordt til latter. Det er helt pyton å stå helt alene oppi dette. Jeg vil ikke skyve problemene mine over på andre.

Jeg er i tillegg livredd for hvordan dette skal påvirke fremtidsplanene mine, livet mitt og alt!!!

Hvorfor skjer dette meg, liksom...

Skrevet

Jeg har allerede fått fremskyndet timen med to uker, siden jeg snart skal ha eksamen.

Jeg har time 1 mars, det er jo bare tre uker til, men jeg er faktisk kjempe redd.....! Det knytter seg i magen når jeg tenker på det!

I brevet fra sykehuset stod det at dersom forverring av tilstanden, skulle evt fremskyndelser gå via fastlegen. Dersom alt skal gå via han, kan dette ta år og dag!!!!

Jeg prøver å forbrede meg best mulig på timen, ved å notere ned hvert eneste rykk og andre symptom. Jeg skriver ned ting jeg lurer på, på post-it lapper + at jeg har fått tak i MR svarene!

Dette virker helt teit. Jeg er redd for å bli gjordt til latter. Det er helt pyton å stå helt alene oppi dette. Jeg vil ikke skyve problemene mine over på andre.

Jeg er i tillegg livredd for hvordan dette skal påvirke fremtidsplanene mine, livet mitt og alt!!!

Hvorfor skjer dette meg, liksom...

Det er jo bare tre uker til du har fått time og det er bra. Det skjer sikkert ikke noe alvorlig før den tid. Og hvis du tror det er epilepsi så finnes det medisiner som kan hjelpe deg.

Det er lite du kan gjøre med det. Det er helt sikkert ikke din skyld heller eller noe du kan gjøre annerledes. Livet blir som det blir og det er lite man kan gjøre for å forandre slike ting. Ta det med ro. Håp på det beste og innrett deg deretter etter det svaret du får. Det går sikkert bra.

Gjest tottlå
Skrevet

Det er jo bare tre uker til du har fått time og det er bra. Det skjer sikkert ikke noe alvorlig før den tid. Og hvis du tror det er epilepsi så finnes det medisiner som kan hjelpe deg.

Det er lite du kan gjøre med det. Det er helt sikkert ikke din skyld heller eller noe du kan gjøre annerledes. Livet blir som det blir og det er lite man kan gjøre for å forandre slike ting. Ta det med ro. Håp på det beste og innrett deg deretter etter det svaret du får. Det går sikkert bra.

:)

Tusen takk, dorthe, for at du vil høre på meg! Det setter jeg stor pris på!

Jeg har lovet meg selv at fra og med i dag, skal jeg tenke på helt andre ting, ta en dag om gangen, og ta ting som det kommer. Ikke ta sorgene på forskudd!!!

javel......da hopper jeg til køys! Natta!

Skrevet

:)

Tusen takk, dorthe, for at du vil høre på meg! Det setter jeg stor pris på!

Jeg har lovet meg selv at fra og med i dag, skal jeg tenke på helt andre ting, ta en dag om gangen, og ta ting som det kommer. Ikke ta sorgene på forskudd!!!

javel......da hopper jeg til køys! Natta!

sov godt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...